Ik heb ergens gelezen dat tegen eind 2015 begin 2016 4k zijn ruimere intrede zal doen in het -1000€ segment.
Persoonlijk zie ik geen enkele reden om nu al meer te spenderen aan 4k. Zeker niet als "upgrade".
Gewone tv heeft hier geen enkel voordeel bij en dat zal nog wel even duren. Eerst zal sd eruit moeten vermoed ik.
Wat de huurmarkt betreft, voor zover die nog bestaat loopt die toch achter.
Wat de koop en huurmarkt betreft al eens gekeken hoeveel titels er in 4k beschikbaar zijn?
Trouwens, ik heb al ondervonden dat het materiaal dat in 4k staat te spelen ook beter is op 1080p.
Zo stond ik in de makro versteld te kijken naar "total recall" in 4k terwijl ik achteraf gezien, los van elkaar niet zo super veel verschil zag tussen deze 4k en een blu ray. Manier van opnemen? Al moet ik zeggen dat ik ook wat de blu ray betreft versteld stond ivg met wat ik gewoon ben.
Heel mooi dus dat promo materiaal dat ze op 4k tv's laten afspelen maar thuis ben je er vooralsnog weinig mee.
En de kans dat dat promo materiaal je thuis op je gewone 1080p verbluft is ook groot.
Hoe het allemaal precies in zijn werk gaat weet ik niet maar ik zie een vergelijking met een usb 3 stick op een usb 2 poort. Die werkt meestal ook sneller.
Het rendement is dus gewoon beter ALS de bron ook beter is.
“Insanity is my only means of relaxation " My excuse? Being dunk. Whats yours?