iemand een idee waar het nummer 1961 bij Belgacom voor gebruikt wordt?
Ik zit op mijn werk en zie dat er in één maand 548 keer gebeld werd naar dit nummer vanaf 71 verschillende nummers.
Op sommige lijnen tot 75x per maand, de meeste 1x per maand.
Ik heb hier in mijn bureel géén rechtstreeks buitenlijn naar Belgacom en krijg gewoon bezet op mijn toestel als daarheen bel.
De oproepen zijn weliswaar allemaal gratis oproepen, maar wat betekent dat eigenlijk?
1961 ?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
1969 is het nummer voor initiële configuratie.
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Maar het is naar 1961 dat ze bellen, niet 1969Petervanakelyen schreef:1969 is het nummer voor initiële configuratie.

OT: kan je niet aan 1 van de bellers vragen waarvoor dat nummer dient?
- tommekentom
- Premium Member
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
- Twitter: MisterTommie
- Locatie: Lille, FR
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
of er gewoon zelf naartoe bellen en zien wat voor dienst je aan de lijn krijgt 

[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Elite Poster
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Thuis gebeld naar 1961 , krijg gewoon bezet/overbelast-toon.
Aan de bellers zelf mogen we dat niet vragen want omwille van privacy mogen we niet opzoeken wie er gebeld heeft.
We mogen enkel omwille van technische noodzaak of voor statistiek opzoekingen doen.
Aan de bellers zelf mogen we dat niet vragen want omwille van privacy mogen we niet opzoeken wie er gebeld heeft.
We mogen enkel omwille van technische noodzaak of voor statistiek opzoekingen doen.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Maar op ons franstalige zusterforum wel: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=782210Trojan schreef:In gans dat document wordt toch nergens over 1961 gesproken?
-
- Premium Member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
In elk geval voor Phonemail-Basic word er door de Franstalige ook geen 1961 gebruikt !Petervanakelyen schreef:Maar op ons franstalige zusterforum wel: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=782210Trojan schreef:In gans dat document wordt toch nergens over 1961 gesproken?
====> http://support.fr.belgacom.be/euf/asset ... nemail.pdf
Op de koop toe kletsen ze daar alles door elkaar want CPS is normaal gezien in de reeksen 15xx en 16xx !
Met een PSTN lijn krijg je in elk geval een "Congestion tone" ....
Met een GSM krijg je het bericht: "het nummer is niet in gebruik"
En op je faktuur zal je niets zien, wat normaal is als het niet bestaat !
Wie een directe ISDN lijn heeft en een Aurora test-toestel, "zou" dit kunnen testen met als drager-dienst:
ofwel Speech
ofwel 3.1 Khz audio
ofwel 64 Kbits/unrestricted
en dan kijken naar een Clear Cause waarde of .... een Error Code maar dat zou mij verwonderen !
@fvhbrugge, kan je iets meer vertellen over lijn-type/provider/apparatuur ?
-
- Premium Member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
Een test gedaan door een brave ziel:
Cause No. l - Unallocated (unassigned) number.
This cause indicates that the destination requested by the calling user cannot be reached because, although the number is in a valid format,
it is not currently assigned (allocated).
What it usually means:
1. The SPIDS may be incorrectly entered in the router or the Telco switch, giving a SPID failure in the router logs.
2. The ISDN phone number being dialed by the router is invalid and the telco switch cannot locate the number to complete the call, as it is invalid.
3. On long distance calls, the call cannot be properly routed to its destination.
Via een PSTN zou je feitelijk een boodschap moeten krijgen: "het oproepnummer dat u gevormd hebt is niet in gebruik" dat zou correct zijn !
Straks gaat het nummer 1961 een eigen leven leiden
Cause No. l - Unallocated (unassigned) number.
This cause indicates that the destination requested by the calling user cannot be reached because, although the number is in a valid format,
it is not currently assigned (allocated).
What it usually means:
1. The SPIDS may be incorrectly entered in the router or the Telco switch, giving a SPID failure in the router logs.
2. The ISDN phone number being dialed by the router is invalid and the telco switch cannot locate the number to complete the call, as it is invalid.
3. On long distance calls, the call cannot be properly routed to its destination.
Via een PSTN zou je feitelijk een boodschap moeten krijgen: "het oproepnummer dat u gevormd hebt is niet in gebruik" dat zou correct zijn !
Straks gaat het nummer 1961 een eigen leven leiden
