1961 ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

iemand een idee waar het nummer 1961 bij Belgacom voor gebruikt wordt?

Ik zit op mijn werk en zie dat er in één maand 548 keer gebeld werd naar dit nummer vanaf 71 verschillende nummers.
Op sommige lijnen tot 75x per maand, de meeste 1x per maand.

Ik heb hier in mijn bureel géén rechtstreeks buitenlijn naar Belgacom en krijg gewoon bezet op mijn toestel als daarheen bel.

De oproepen zijn weliswaar allemaal gratis oproepen, maar wat betekent dat eigenlijk?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1628
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

het is wel 1961 dat er gebeld wordt, en niet 1969
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1628
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

1969 is het nummer voor initiële configuratie.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

In gans dat document wordt toch nergens over 1961 gesproken?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Petervanakelyen schreef:1969 is het nummer voor initiële configuratie.
Maar het is naar 1961 dat ze bellen, niet 1969 :p

OT: kan je niet aan 1 van de bellers vragen waarvoor dat nummer dient?
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

of er gewoon zelf naartoe bellen en zien wat voor dienst je aan de lijn krijgt ;-)
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Thuis gebeld naar 1961 , krijg gewoon bezet/overbelast-toon.

Aan de bellers zelf mogen we dat niet vragen want omwille van privacy mogen we niet opzoeken wie er gebeld heeft.
We mogen enkel omwille van technische noodzaak of voor statistiek opzoekingen doen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Pak hun telefoontoestel en bel naar 1961.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1628
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Trojan schreef:In gans dat document wordt toch nergens over 1961 gesproken?
Maar op ons franstalige zusterforum wel: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=782210
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 618
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

Petervanakelyen schreef:
Trojan schreef:In gans dat document wordt toch nergens over 1961 gesproken?
Maar op ons franstalige zusterforum wel: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=782210
In elk geval voor Phonemail-Basic word er door de Franstalige ook geen 1961 gebruikt !
====> http://support.fr.belgacom.be/euf/asset ... nemail.pdf

Op de koop toe kletsen ze daar alles door elkaar want CPS is normaal gezien in de reeksen 15xx en 16xx !

Met een PSTN lijn krijg je in elk geval een "Congestion tone" ....
Met een GSM krijg je het bericht: "het nummer is niet in gebruik"
En op je faktuur zal je niets zien, wat normaal is als het niet bestaat !

Wie een directe ISDN lijn heeft en een Aurora test-toestel, "zou" dit kunnen testen met als drager-dienst:
ofwel Speech
ofwel 3.1 Khz audio
ofwel 64 Kbits/unrestricted
en dan kijken naar een Clear Cause waarde of .... een Error Code maar dat zou mij verwonderen !

@fvhbrugge, kan je iets meer vertellen over lijn-type/provider/apparatuur ?
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 618
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

Een test gedaan door een brave ziel:
Cause No. l - Unallocated (unassigned) number.
This cause indicates that the destination requested by the calling user cannot be reached because, although the number is in a valid format,
it is not currently assigned (allocated).
What it usually means:
1. The SPIDS may be incorrectly entered in the router or the Telco switch, giving a SPID failure in the router logs.
2. The ISDN phone number being dialed by the router is invalid and the telco switch cannot locate the number to complete the call, as it is invalid.
3. On long distance calls, the call cannot be properly routed to its destination.

Via een PSTN zou je feitelijk een boodschap moeten krijgen: "het oproepnummer dat u gevormd hebt is niet in gebruik" dat zou correct zijn !

Straks gaat het nummer 1961 een eigen leven leiden 8)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”