Beste forumleden,
Dit is mijn eerste post, ik heb toevallig deze forum ontdekt en gedacht dat jullie mij kunnen misschien helpen met een problem die mij al uren bezig gehouden heeft. I.p.v.mijn lidmaatschaap te beginnen met iemand anders te helpen begin ik helaas met hulp te vragen. Ook weet ik niet als ik in het juiste onderdeel van het forum mijn vraag stel, indien verkeerd kan een moderator aub het verplaatsen?
Ik heb een ADSL2+ verbinding bij Dommel (Cityconnect lite) en gebruik een AVM Fritz!box 7113 voor op internet te komen, een modem/router die ik zelf gekocht heb, dus geen door Dommel met een password gelokt. Heb ook een account bij Voipbuster, die ik gebruik om te telefoneren, dus geen telefoonlijn van Dommel. Alles werkt perfect
Nu heb ik alles willen verbeteren, en heb ik via e-Bay een AVM Fritz!box 7390 voor een goede prijs in Duitsland gekocht, daar ik gelezen heb dat dit modem/router een van de beste is.
Heb helaas ontdekt dat in Duitsland Annex B gebruikt wordt, en ook dat ik de internationale firmware kon installeren door de beveiligingen van AVM.
Heb vervolgens door een van jullie leden een tool ontdekt, ruKernelTool, en door deze tool te gebruiken (volgens de instrukties) is het mij gelukt de laatste internationale firmware te installeren.
Nu kan ik wel een verbinding maken tussen de pc en de router, maar kan geen internet verbinding tot stand brengen.
Als ik de wizard gebruik en Dommel als provider kies, dan vraagt die gedurig mijn user id en mijn password.
Heb dan Other Provider gekozen in Expert mode, en kan de instellingen veranderen in Annex A, geen account inbrengen, 8, 35, bridged en DHCP automatisch verkrijgen.
In de Overview krijg ik dan een groene lichtje bij DSL, maar geen internet verbinding. De Info LED op de modem brandt ook nooit, alleen de Power en de WAN LEDS zijn on. Alle LEDS gaan even aan bij het opstarten, dus er is geen foutieve LED aanwezig.
Heb reeds verschillende dagen geprobeerd op internet te komen, maar nog altijd zonder resultaat.
Doe ik iets verkeerd? Of moet ik een oudere firmware proberen te laden?
Hopelijk is er bij jullie iemand die een oplossing kent, voordat ik de fritz!box weeggoi.
Dank bij voorbaat, groeten,
Carlo
Fritz!Box 7390 geen internet
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Weggooien zou zonde zijn
Met je FritzBox te flashen met Rukt ben je al een heel eind op weg.
Nu je toch deze tool kent, kan je Rukt ook gebruiken om je Dommel logon gegevens (incl. gehashd paswoord) uit te lezen uit je Dommel 7113, dan ben je zeker dat je de juiste logon hebt (Rukt > Tools > Kennungen auslesen)
Het is mij uit jouw post ook niet duidelijk of je geen sync hebt, of geen internet.
Zelfs zonder de correcte login, zou je box tenminste moeten syncen (ADSL2+)
Maar om internet te krijgen, heb je volgens mij toch een login+pasw nodig voor de PPPoE sessie?
Activeer in de Fritzbox de Expert view, dan heb je meer instel mogelijkheden.
Zet dan de functie van de Info led op "Internet connection is active" (System > Buttoms and leds)
Zo zie je het verschil tussen een sync en PPPoE
Voor ADSL2+ moet je de 7390 op Annex A zetten (Internet > DSL Information > Line settings)
Kies dan voor "Other provider" (de voorgeprogrammeerde providers zijn waarschijnlijk voor VDSL)
Meer raad kan ik niet geven, zit op mijn vakantie bestemming, kan hier niets testen ...

Met je FritzBox te flashen met Rukt ben je al een heel eind op weg.
Nu je toch deze tool kent, kan je Rukt ook gebruiken om je Dommel logon gegevens (incl. gehashd paswoord) uit te lezen uit je Dommel 7113, dan ben je zeker dat je de juiste logon hebt (Rukt > Tools > Kennungen auslesen)
Het is mij uit jouw post ook niet duidelijk of je geen sync hebt, of geen internet.
Zelfs zonder de correcte login, zou je box tenminste moeten syncen (ADSL2+)
Maar om internet te krijgen, heb je volgens mij toch een login+pasw nodig voor de PPPoE sessie?
Activeer in de Fritzbox de Expert view, dan heb je meer instel mogelijkheden.
Zet dan de functie van de Info led op "Internet connection is active" (System > Buttoms and leds)
Zo zie je het verschil tussen een sync en PPPoE
Voor ADSL2+ moet je de 7390 op Annex A zetten (Internet > DSL Information > Line settings)
Kies dan voor "Other provider" (de voorgeprogrammeerde providers zijn waarschijnlijk voor VDSL)
Meer raad kan ik niet geven, zit op mijn vakantie bestemming, kan hier niets testen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
philippe_d schreef:Het is mij uit jouw post ook niet duidelijk of je geen sync hebt, of geen internet.
Duidt dat niet op een sync?Dontknow schreef:In de Overview krijg ik dan een groene lichtje bij DSL, maar geen internet verbinding.
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
-
- Moderator
Inderdaad, dat heb ik overlezen 
Het is dus blijkbaar een PPPoE probleem ...
[
Post made via mobile device ]

Het is dus blijkbaar een PPPoE probleem ...
[

- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Alleen maakt Cityconnect geen gebruik van PPPoE, maar van RFC1483/MAC Encapsulated Routing.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Allemaal bedankt voor de snelle antwoorden!
Een paar rechtzettingen:
1) mijn 7113 is niet van Dommel, ik heb alleen internet via deze provider, heb dus geen verborgen id of password. Om te bellen gebruik ik al jaren Vouipbuster.
2) Dommel gebruikt inderdaad geen PPoE, maar RFC1483, ik moet dus geen account gegevens inbrengen.
3) de "Expert" funktie is geactiveerd.
4) de "Info" led is op "Internet connection is active"
Ik heb de 7390 met een test pc verbonden via LAN1 en ook op mijn gewone pc, op beiden pc's heb ik dezelfde resultaat, geen internet.
De diagnose van Microsoft kan geen oplossing geven, zegt dat een Ethernet kabel moet verbonden worden, maar die is verbonden.
Als ik deze kabel op de 7113 aansluit dan heb ik wel internet.
Zou de modem gedeelte van de 7390 stuk zijn of uitgeschakeld? Via ruKT heb ik geen enkel problem ondervonden, alles verliep zoals beschreven in de instrukties van Philippe_d.
Heb zelfs een "Factory reset" gedaan en de gegevens van de 7113 geimporteerd, ook zonder success.
Ik heb de indruk dat in Duitsland op VDSL gebruikt is geweest, zou dit belang hebben? Daarom heb ik "Other provider" gekozen.
Alle input is welkom.
Een paar rechtzettingen:
1) mijn 7113 is niet van Dommel, ik heb alleen internet via deze provider, heb dus geen verborgen id of password. Om te bellen gebruik ik al jaren Vouipbuster.
2) Dommel gebruikt inderdaad geen PPoE, maar RFC1483, ik moet dus geen account gegevens inbrengen.
3) de "Expert" funktie is geactiveerd.
4) de "Info" led is op "Internet connection is active"
Ik heb de 7390 met een test pc verbonden via LAN1 en ook op mijn gewone pc, op beiden pc's heb ik dezelfde resultaat, geen internet.
De diagnose van Microsoft kan geen oplossing geven, zegt dat een Ethernet kabel moet verbonden worden, maar die is verbonden.
Als ik deze kabel op de 7113 aansluit dan heb ik wel internet.
Zou de modem gedeelte van de 7390 stuk zijn of uitgeschakeld? Via ruKT heb ik geen enkel problem ondervonden, alles verliep zoals beschreven in de instrukties van Philippe_d.
Heb zelfs een "Factory reset" gedaan en de gegevens van de 7113 geimporteerd, ook zonder success.
Ik heb de indruk dat in Duitsland op VDSL gebruikt is geweest, zou dit belang hebben? Daarom heb ik "Other provider" gekozen.
Alle input is welkom.
-
- Moderator
Sorry, dat wist ik nietPetervanakelyen schreef:Alleen maakt Cityconnect geen gebruik van PPPoE, maar van RFC1483/MAC Encapsulated Routing.

Vergeet mijn vorige antwoorden ....
Wat je misschien kan doen:
- de 7113 settings exporteren (MET Paswoord)
- de 7390 resetten
- de 7113 settings importeren in de 7490
-
- Starter Plus
Hello,
uit armoedze heb ik nog een maal de settings van de 7113 geexporteerd en nog eens op de 7390 geimporteerd (na reset). Geen resultaat, zoals de andere 100 keren dat ik dit al gedaan had.
Dan ben ik begonnen met al de settings van de 7390 na te zien en enkele ervan veranderd, ook die van de firewall, die ik om te testen op Upnp gezet heb.
Ik weet niet als het daaraan lag, maar uiteindelijk alles werkt perfect.
Nu moet ik alleen zien als de verbinding stabiel is of als ik de settings nog moet veranderen, ik ben even op de tweede bolleke van rechts, ik zal zien als het nog verder kan zonder de verbinding te schaden.
Allemaal bedankt voor jullie hulp, en voor philippe_d een prettige vakantie verder.
Carlo
uit armoedze heb ik nog een maal de settings van de 7113 geexporteerd en nog eens op de 7390 geimporteerd (na reset). Geen resultaat, zoals de andere 100 keren dat ik dit al gedaan had.
Dan ben ik begonnen met al de settings van de 7390 na te zien en enkele ervan veranderd, ook die van de firewall, die ik om te testen op Upnp gezet heb.
Ik weet niet als het daaraan lag, maar uiteindelijk alles werkt perfect.
Nu moet ik alleen zien als de verbinding stabiel is of als ik de settings nog moet veranderen, ik ben even op de tweede bolleke van rechts, ik zal zien als het nog verder kan zonder de verbinding te schaden.
Allemaal bedankt voor jullie hulp, en voor philippe_d een prettige vakantie verder.
Carlo
-
- Starter Plus
Hello,
Hier ben ik terug met een bijkomende probleem, de telefoongedeelte doet het niet zo goed, als ik bel alles is ok, maar ik kan geen telefoons ontvangen.
Ik bel via Internet, voor de outgoings gebruik ik Voipbuster, maar de oproepen worden door de vaste network ontvangen.
Als iemand me oproept wordt mijn telefoon onderbroken na twee keer rinkelen, als ik het na de eerste bel opneem heb ik verbinding en kan met de oproeper spreken, na de tweede bel valt de lijn weg en hoor ik alleen de lijnsignaal. In dit geval blijft te telefoon van de oproeper bellen, zodat hij denkt dat we niet thuis zijn.
Ik heb alle settings nagezien en alles lijkt me ok.
Weet iemand een oplossing?
Met dank en groeten,
Carlo
@ Heronic
mijn box werkt nu met de international firmware, dus denk ik dat je aanbod overbodig is.
Ik heb tweemaal geprobeerd te PM'en, maar het lukt niet, krijg ik het bericht dat je niet (meer) bestaat.
Toch bedankt!
Carlo
Hier ben ik terug met een bijkomende probleem, de telefoongedeelte doet het niet zo goed, als ik bel alles is ok, maar ik kan geen telefoons ontvangen.
Ik bel via Internet, voor de outgoings gebruik ik Voipbuster, maar de oproepen worden door de vaste network ontvangen.
Als iemand me oproept wordt mijn telefoon onderbroken na twee keer rinkelen, als ik het na de eerste bel opneem heb ik verbinding en kan met de oproeper spreken, na de tweede bel valt de lijn weg en hoor ik alleen de lijnsignaal. In dit geval blijft te telefoon van de oproeper bellen, zodat hij denkt dat we niet thuis zijn.
Ik heb alle settings nagezien en alles lijkt me ok.
Weet iemand een oplossing?
Met dank en groeten,
Carlo
@ Heronic
mijn box werkt nu met de international firmware, dus denk ik dat je aanbod overbodig is.
Ik heb tweemaal geprobeerd te PM'en, maar het lukt niet, krijg ik het bericht dat je niet (meer) bestaat.
Toch bedankt!
Carlo
-
- Starter Plus
Hello, echt niemand die een oplossing weet?
Alle andere problemen zijn opgelost, maar dit is de ergste, want we geraken niet tijdig tot de telefoon als iemand belt.
Ik zal proberen een gedetailleerd beschrijving ervan te geven.
Ik heb geprobeerd via mijn GSM mijn huistelefoon te bereiken.
Ik hoor in mijn mobile dat de huistelefoon tweemaal een signal krijgt om te rinkelen maar rinkelt niet, bij het derde signal belt het voor de eerste maal, bij de vierde signal voor de tweede maal en dan reageert het niet meer op de volgende signalen die mijn gsm toch blijft versturen.
De person die belt denkt dus dat we niet thuis zijn en hangt na een tijd op.
Als ik toevallig dicht bij de huistelefoon ben als er iemand belt en kan de telefoon opnemen tijdens de twee enige signalen die ik hoor, dan komt de verbinding wel tot stand en kan ik met de oproeper praten.
Ik ben nu geen expert in Voip of telefonie, dus kan zelf geen oplossing vinden.
Heb geprobeerd alle settingen in mijn 7390 te veranderen (ik weet niet als het daaraan ligt), maar heb nog altijd geen vooruitgang geboekt in het oplossen van dit problem.
Hopelijk is er tussen jullie een goede ziel die iets meer erover weet.
Met dank en groeten,
Carlo
Alle andere problemen zijn opgelost, maar dit is de ergste, want we geraken niet tijdig tot de telefoon als iemand belt.
Ik zal proberen een gedetailleerd beschrijving ervan te geven.
Ik heb geprobeerd via mijn GSM mijn huistelefoon te bereiken.
Ik hoor in mijn mobile dat de huistelefoon tweemaal een signal krijgt om te rinkelen maar rinkelt niet, bij het derde signal belt het voor de eerste maal, bij de vierde signal voor de tweede maal en dan reageert het niet meer op de volgende signalen die mijn gsm toch blijft versturen.
De person die belt denkt dus dat we niet thuis zijn en hangt na een tijd op.
Als ik toevallig dicht bij de huistelefoon ben als er iemand belt en kan de telefoon opnemen tijdens de twee enige signalen die ik hoor, dan komt de verbinding wel tot stand en kan ik met de oproeper praten.
Ik ben nu geen expert in Voip of telefonie, dus kan zelf geen oplossing vinden.
Heb geprobeerd alle settingen in mijn 7390 te veranderen (ik weet niet als het daaraan ligt), maar heb nog altijd geen vooruitgang geboekt in het oplossen van dit problem.
Hopelijk is er tussen jullie een goede ziel die iets meer erover weet.
Met dank en groeten,
Carlo
Laatst gewijzigd door Dontknow 13 jul 2014, 18:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
Fax functie staat af, en de oproeper hoort de telefoon gewoon bellen zolang hij ophangt. geen fax overschakelingssignal dus.
Ik vind het al raar dat mijn gsm twee signalen moet sturen voordat de huistelefoon begint te rinkelen, het was zo niet met de 7113 en de bel bleef gaan zolang ik de telefoon opnam.
Ik vind het al raar dat mijn gsm twee signalen moet sturen voordat de huistelefoon begint te rinkelen, het was zo niet met de 7113 en de bel bleef gaan zolang ik de telefoon opnam.
-
- Starter Plus
Aangezien ik nu op internet kan en alles werkt behalve de telefoon die maar tweemaal belt,denk ik dat het beter is als ik voor deze laatste probleen een nieuwe thread opstart onder "VoIP".
Dit kan dan afgesloten worden.
Dank bij voorbaat, groeten.
Dit kan dan afgesloten worden.
Dank bij voorbaat, groeten.