bbox 3 en scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

hallo,

Ik kan via een kennis van me een bbox 3 krijgen....
Nu is mijn vraag; gaat deze werken of een scarlet trio ,of gaat er niks van werken?

iemand die me meer info kan geven?

bedankt
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

volgens mij ga je problemen krijgen met de TV, aangezien Scarlet - dacht ik - toch nog steeds in bridged staat (poorten 3 en 4) maar de config die Belgacom op jouw bbox3 gaat duwen in routed mode gaat zijn, en dat dus niet gaat werken. Tenzij je contacten bij Belgacom hebt om je bbox3 manueel ook naar bridged mode te laten omschakelen (een procedure die je dan na elke SW-upgrade gaat moeten laten herhalen, want die dan telkens opnieuw verloren gaat gaan)

Uiteraard gaat Scarlet ooit de bbox3 eens moeten valideren, want de stock van de bbox2's gaat ooit eens opgeraken, zodanig dat Belgacom die dan correct gaat provisioneren, maar tot dat ogenblik vrees ik dat je in de problemen gaat zitten.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Dit ga je zelf kunnen instellen op de bbox3 als Peter zijn geheimen prijs geeft :-)
Als je bij iemand die bij BGC zit , de bbox3 kunt op zijn lijn aansluiten en dan bellen naar Belgacom om in bridged mode te zetten, zou dit niet lukken !
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”