GC in de UK, slechte dataverbinding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Ik zit momenteel in de UK en ik heb veel last van een slechte dataverbinding. Ontvangst heb ik wel, maar ofwel lukt het mij niet om ook maar iets op het internet te doen, ofwel geeft mijn gsmal aan dat er geen internetverbinding is. Het gsm icoontje in android is oranje in dat geval. Ik heb precies al ondervonden dat als ik verbind met vodafone, ik meer kans heb op internet, maar dit geldt toch niet altijd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik zit momenteel in Frankrijk en heb ook Generation Correct. Manueel je netwerk eens wisselen kan wonderen doen. SFR hier in Frankrijk is kwalitatief véél minder dan Orange; in ons eerste vakantiehuisje vaak genoeg streepjes om in België snel internet te hebben, maar eigenlijk in de praktijk geen internet (tijdens de storm van vorige week wel duidelijk geworden).
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Ik had in de UK precies het meeste succes met Vodafone. Het wisselen van netwerk is enorm traag. Het zoeken van netwerken duurt gemakkelijk 2 minuten. In steden werkt het ook precies beter dan op het platte land. Op het platte land heb je vaak wel verbinding, (alle streepjes zichtbaar, bellen werkt), maar data krijg ik er niet door.

Weet iemand wat de technische redenen zijn voor android om het ontvangst-icoon in het swipe-down-settings-menu oranje of wit te kleuren? Als ik niet op het internet kon was dat icoon vaak oranje.
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

gevonden op 1 of ander forum ...

Code: Selecteer alles

Orange means no connection to the Google servers, while white means a good connection. So orange can mean one of two things--either your overall connection is bad (meaning no internet connection at all), or there's just a problem with the Google servers (meaning you can still access the rest of the internet, but your Google services might have problems syncing).

You're referring to the cell signal bars, and not the wifi signal indicator, right? If neither your wi-fi nor your mobile data are on, then your cell signal bars will be orange, indicating that you aren't connected to the Google servers (because you're not connected to the internet). If you turn either on and connect to the web, then the cell signal bars will turn white (even if you're using wi-fi and not mobile data).

http://forums.androidcentral.com/moto-g ... ost3573412
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Opvallend, de netwerken in UK zijn nochtans niet slecht. Ik had laatst helemaal geen issues, natuurlijk wel in Londen en omgeving.
Lokale sim? £10 en veel meer data, onbeperkt bellen, etc.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik had ook problemen met MV, en daar zou het liggen aan algemene 'problemen' met de roaming overeenkomsten enzo met het UK.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Bij ons (Mobistar abonnement) lukt het altijd perfect als we in uk zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”