laatst een gouden telefoon van 25 jaar oud gaan inleveren.
25 jaar * 12 * 4 = huur ( dus een gouden stuk) die vzw's met hun een ander betaald wel beheerders.
de juffrouw kon er nog om lachen in de Jezus straat , al was het maar zuur.
daar dan gevraagd of een internet aansluiting alleen bij mij thuis kon in postcode 2070.
men ging me contacteren
nu wacht ondertussen al 14 dagen op mail of telefoontje met een antwoord.
vorig jaar ook al een poging om internet van Belgacom te krijgen , is toen niet gelukt geen vrije lijn.
wat wel raar is mijne buur in het app gebouw bij snow geen probleem.
of zouden dat soms andere telefoon leidingen zijn in de kelder.
dus ben benieuwd naar een reactie
gouden gaan inleveren
-
- userbase crew
- Berichten: 9536
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Hier een aantal jaren geleden ook ns zo'n huurtelefoon opgezegd, wij mochten hem houden. Was allang afbetaald natuurlijk.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Het is een regelrechte schande dat alle providers hun afval achterlaten bij de klant. Ze horen te recycleren zoals de rest van de industrie. Nu steekt de klant uit onwetendheid of luiheid die dingen gewoon in de vuilbak in veel gevallen.
En dat allemaal om een paar centen uit te sparen.
En dat allemaal om een paar centen uit te sparen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Iedereen krijgt toch maandelijks of tweemaandelijks zijn factuur, waar alle details op staan? Als je dat niet nakijkt, tja, dan...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Is userbase.be dan een officieel kanaal om vragen te stellen aan Belgacom?
Je hebt meer kans om geholpen te worden door hun even te bellen op hun gratis nummer.
Vermoedelijk wil je gewoon je frustratie even kwijt, en dat is begrijpelijk, maar daarvoor zijn er forum kanalen denk ik.
Je hebt meer kans om geholpen te worden door hun even te bellen op hun gratis nummer.
Vermoedelijk wil je gewoon je frustratie even kwijt, en dat is begrijpelijk, maar daarvoor zijn er forum kanalen denk ik.
-
- Elite Poster
- Berichten: 790
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 71 keer
niks frustratie onze Eva kreeg het vorig jaar zelfs niet in orde.fendtje schreef:Onder andere van Belgacom een antwoord krijgen.Edward Valckx schreef:Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic?
Belofte's niet na komen foei.
men ging me op de hoogte houden.
en mijne buurman maar snowen , begrijpen wie kan.
-
- Premium Member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
Probleem is vooral deze die al lang in dienst zijn met apparatuur van uit de tijd R.T.T. en dan staan daar namen op .......Edward Valckx schreef:Iedereen krijgt toch maandelijks of tweemaandelijks zijn factuur, waar alle details op staan? Als je dat niet nakijkt, tja, dan...
Zie maar dat je iemand vind die zich nog herinnert om welk apparaat het nu juist gaat.
En niet vergeten vroeger was het verplicht apparatuur bij de R.T.T. te nemen en huur te betalen ....
Als iemand netjes zolang betaald heeft versta ik de frustratie als men je een loer afdraait bij wijze van spreken !
-
- Elite Poster
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Welke loer heeft men afgedraaid? Hij heeft toch een toestel gekregen in ruil voor deze huurprijs? Als het toestel kapot zou gegaan zijn, zou hij altijd een nieuw in de plaats gekregen hebben. En als je hier niet meer mee akkoord gaat, kon dit ten alle tijde opgezegd worden. Ik ben er vrij zeker van dat dit op de factuur duidelijk als "huur toestel" staat vermeld, en niet onder de vorm van een code ofzo.
Of verwacht je dat een firma U spontaan gaat contacteren om een voor hen slechtere deal te hebben? Zo naïef mag je ook niet zijn hé... Uw bank gaat U ook niet spontaan contacteren als de interest zakt, om uw lening te hierzien
Of verwacht je dat een firma U spontaan gaat contacteren om een voor hen slechtere deal te hebben? Zo naïef mag je ook niet zijn hé... Uw bank gaat U ook niet spontaan contacteren als de interest zakt, om uw lening te hierzien

-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
En die fakturen zijn simpel en voor iedereen begrijpbaar, niet?Edward Valckx schreef:Iedereen krijgt toch maandelijks of tweemaandelijks zijn factuur, waar alle details op staan? Als je dat niet nakijkt, tja, dan...
Ze kunnen er bij Belgacom zelf niet aan uit. Gratis nummer bellen, goed hoor. Maar vaak geen of een verkeerd antwoord. En dat is niet eens omdat er zulke idioten werken, maar omdat ALLES bij Belgacom nodeloos ingewikkeld is, constant veranderd wordt en zelden duidelijk verwoord wordt op hun website. "Customer care" is een draak en werkt meer niet dan wel. Zoek maar eens iets, als simpele klant die niet weet wat bv. "ADSL" betekent.
Pas nog meegemaakt: Een klant die aan een veel te duur internet abbo voor bedrijven vastzit. Belgacom "specialist" er bij, die moest toegeven dat ze geen enkel antwoord hadden qua prijs/performance. Vraagt die klant aan de "specialist": "Moeten we het bestaande contract opzeggen als we overstappen?" Een beetje domme vraag, maar alla... Antwoord van de "specialist": "Nee hoor, dat moet u niet opzeggen"...
Natuurlijk is de boel aangetekend opgezegd. Achteraf zei de klant me "Ik stelde die vraag ook maar om eens te horen of 't antwoord eerlijk zou zijn. Nu weet ik dat het naast knoeiers ook nog leugenaars zijn".
-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Dat is PRECIES wat ik van eender welke leverancier verwacht. Als die een beetje slim zijn doen ze dat ook. Voorbeelden legio: Mobile Vikings, Telenet, Dommel...Edward Valckx schreef:Of verwacht je dat een firma U spontaan gaat contacteren om een voor hen slechtere deal te hebben? Zo naïef mag je ook niet zijn hé... Uw bank gaat U ook niet spontaan contacteren als de interest zakt, om uw lening te hierzien
Jij vindt het dus normaal dat je opgelicht wordt door een telco?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik noem dit helemaal niet "oplichten", ik ben gewoon realistisch. Je krijgt toch de dienst waarvoor je betaald hebt?
Ik kijk mijn zaken zelf wel goed na, en zoek zelf naar mogelijke alternatieven.
Ik kijk mijn zaken zelf wel goed na, en zoek zelf naar mogelijke alternatieven.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Je moet soms wat zoeken, maar over het algemeen zijn de facturen wel begrijpbaar. Ik krijg er dagelijks toch wel enkele onder mijn neus geschoven en daar nooit problemen mee gehad. Om het even welke provider.cyrano schreef:En die fakturen zijn simpel en voor iedereen begrijpbaar, niet?Edward Valckx schreef:Iedereen krijgt toch maandelijks of tweemaandelijks zijn factuur, waar alle details op staan? Als je dat niet nakijkt, tja, dan...
En als je ze niet verstaat : al eens de moeite gedaan om ermee naar een Belgacomshop te trekken? Kunnen ze je haarfijn uitleggen...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Voor al die oude "vergeten" toestellen zou het pas klantvriendelijk zijn als BGC na 5 jaar betalen het huren stopzet.Edward Valckx schreef:Ik noem dit helemaal niet "oplichten", ik ben gewoon realistisch. Je krijgt toch de dienst waarvoor je betaald hebt?
Ik kijk mijn zaken zelf wel goed na, en zoek zelf naar mogelijke alternatieven.
Pas als een huurtoestel ingeruild wordt, dan opnieuw te betalen voor maximum 5 jaar. (dat is dan nog altijd 100% winst voor belgacom)
Zeker voor de particulieren zou dat moeten verplicht worden. Bedrijven moeten maar slim genoeg zijn....
In ons bedrijf hebben zo zelf al eens de oudere types toestellen via onze account manager opgezegd, zonder extra kosten en zonder de oude toestellen binnen te brengen. De meeste oude toestellen wisten we niet eens staan, dus konden we ze niet eens binnen brengen.
Maar ja het vergt héél wat tijd om alle mogelijke besparingen te vinden en we hebben ze ook nog niet allemaal gevonden...
-
- Premium Member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
Als alles zo klaar en duidelijk was hadden we zo geen topics: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=37267
Ik wil gerust in een boetiek en zelfs aan techniekers vragen "wat is dat", ik ken er veel die niet gaan kunnen antwoorden ....
Het was zo dat vroeger voor elke aanvraag er papieren waren en die werden bijgehouden want daar stond dan altijd een handtekening op
van de klant, dat was het bewijs dat je dat effectief had gekregen hetzij in de boetiek hetzij door de technieker bij u thuis !
Doordat er veel apparaten niet meer bestaan maar nog wel altijd ergens worden gehuurd hebben die soms een nietszeggende naam, vooral
bij ouderen staan er links en rechts nog "pareltjes" van toestellen !
@fendtje, wat heb je eigenlijk gaan inleveren, toestel uit 1989 .... dan was het geen goud maar zwart toestel
Ik wil gerust in een boetiek en zelfs aan techniekers vragen "wat is dat", ik ken er veel die niet gaan kunnen antwoorden ....
Het was zo dat vroeger voor elke aanvraag er papieren waren en die werden bijgehouden want daar stond dan altijd een handtekening op
van de klant, dat was het bewijs dat je dat effectief had gekregen hetzij in de boetiek hetzij door de technieker bij u thuis !
Doordat er veel apparaten niet meer bestaan maar nog wel altijd ergens worden gehuurd hebben die soms een nietszeggende naam, vooral
bij ouderen staan er links en rechts nog "pareltjes" van toestellen !
@fendtje, wat heb je eigenlijk gaan inleveren, toestel uit 1989 .... dan was het geen goud maar zwart toestel
