Welke services op AIO modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Vandaag een nieuwe AIO modem (met witte en blauwe leds) laten plaatsen door een Telenet technieker, dit ter vervanging van een Motorola uit 2009 die defect was.
Ik vraag mij nu af wat voor servces allemaal draaien op die nieuwe modem omdat ie warmer staat ter vergelijking met de Motorola, dus meer verbruik. Ik zie dit ook via de Flukso.
Ik ga er morgen eens een verbruiksmetertje tussen zetten om het juist te weten. De Motorola verbruikte iets van 4 à 5 Watt. Ik vermoed dat die nieuwe zeker 15 Watt verbruikt, meer als mijn Bbox3 met wifi aan.
We hebben hier enkel digitale TV van Telenet, dus het mocht voor mij evengoed een modem only geweest zijn :|
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Hoeft niet aan de extra services te liggen, nieuwere meer perfomante wifi stack kan meer verbruiken, zwaardere cpu voor meer routing capaciteit,...

Een bbox-2 in bridge doet 12 a 13watt, en dat is zonder wifi en zonder enige routing te moeten doen. Eigenlijk onacceptabel. (ruwweg een 20 euro per jaar alleen al om een bbox te voeden :? )
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Ja, akkoord, Wifi kan een deel in het verbruik hebben, maar ik heb alleen digitale TV en de modem dient alleen voor de interactieve diensten, dus Wifi hoort uit te liggen, evenmin een Telenet Homespot.
Zopas een verbruiksmetertje tussen geschakeld en het ding verbruikt +/- 10 Watt.
Ik had bij de vorige modem er al een stopcontact met relais tussen gezet die inschakelt als de knop onderaan de TV meubel op ON staat, dit scheelt al een beetje in het verbruik.
Ik ga later eens in My Telenet kijken wat ik eventueel kan wijzigen in die All In One modem van TN.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Extra services gaan heus niet zorgen voor een essentiel verschil... misschien dat je er 10% mee kan besparen/verliezen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”