Vandaag backup genomen van 7390 en restored op 7490.
Alles werkt (internet, vaste lijn, voip) behalve tv.
Update gedaan naar de .06 maar zelfde probleem.
Scarlet one.
2 decoders met devolo's.
Werkt perfect met 7390 maar "geen signaal" met de 7490. Poort 3 of 4 maakt niet uit.
Ik merk wel dat hij nu elke powerline als device ziet op lan 3 (Home network -> network) ip's niet ingevuld.
Fritz!box 7490 geen iptv
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 1 keer
en zonder powerline ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Dat is al een stuk lastiger te testen.
Maar ok.
Bij het opstarten krijgt de box een ip in het gewone netwerk. (Scarlet software update scherm)
Wanneer het scherm op zwart gaat om daarna eeuwig "belgacom welkom" te laden heeft de decoder een ander ip in hetzelfde netwerk.
Met andere woorden : ondanks dat hij op "belgacom+tv" staat stopt hij ze niet in een vlan.
Als is de decoder niet pingbaar.
=Opgelost=
Maar ok.
Bij het opstarten krijgt de box een ip in het gewone netwerk. (Scarlet software update scherm)
Wanneer het scherm op zwart gaat om daarna eeuwig "belgacom welkom" te laden heeft de decoder een ander ip in hetzelfde netwerk.
Met andere woorden : ondanks dat hij op "belgacom+tv" staat stopt hij ze niet in een vlan.
Als is de decoder niet pingbaar.
=Opgelost=
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Opgelost hoe???
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Alles afgekoppeld, terug naar fabrieksinstellingen. Internet / netwerk gedeelte manueel ingesteld, telefonie via 7390 backup.
Ik vermoed dat de uitgaande devolo instak en geregistreerd werd als device alvorens de backup van de 7390 erop gezet werd.
Dat zou alvast verklaren waarom ik de devolo's zal opduiken in het reguliere netwerk. Een andere optie was vast de leasetijd uit te zitten.
Het is niet omdat je een toestel verwijderd dat fritz het met een nieuwe lei begint. Bij de 7390 had ik een gelijkaardig probleem met de nas toen deze een "random" ip kreeg omdat die daarvoor zijn vast ip via de siemens kreeg. Siemens was een pak vlotter dan fritz als het ging om ip's te wijzigen.
Maar goed het werkt. Nu enkel de laptop nog.
Ik vermoed dat de uitgaande devolo instak en geregistreerd werd als device alvorens de backup van de 7390 erop gezet werd.
Dat zou alvast verklaren waarom ik de devolo's zal opduiken in het reguliere netwerk. Een andere optie was vast de leasetijd uit te zitten.
Het is niet omdat je een toestel verwijderd dat fritz het met een nieuwe lei begint. Bij de 7390 had ik een gelijkaardig probleem met de nas toen deze een "random" ip kreeg omdat die daarvoor zijn vast ip via de siemens kreeg. Siemens was een pak vlotter dan fritz als het ging om ip's te wijzigen.
Maar goed het werkt. Nu enkel de laptop nog.
28.06.14 23:25:56 Wireless LAN device registration failed (2,4 GHz): illegal network key. MAC address: 94:39:E5:74:DA:E1.
28.06.14 23:25:44 Wireless LAN registration failed (2,4 GHz): Authorization failed. MAC address: 94:39:E5:74:DA:E1.
28.06.14 23:25:33 Deregistering wireless LAN device (2,4 GHz): device not responding. MAC address: 94:39:E5:74:DA:E1. (#0302).
28.06.14 23:21:51 Wireless LAN registration failed (2,4 GHz): Authorization failed. MAC address: 94:39:E5:74:DA:E1.
28.06.14 23:21:44 Wireless LAN device registered: Reactivating wireless LAN at full power (2,4 GHz).
“Insanity is my only means of relaxation "