PSTN -> SIP SPA3102

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Ben nieuw in het VoIP wereldje en heb nog wel wat probleempjes...

Wie kan me op de juiste weg helpen met het configuren van de linksys SPA3102 zodat ik mijn inkomende gesprekken op de PSTN lijn kan aanpakken op mijn VoIP toestel?
En hoe de SPA3102 te gebruiken als 2de lijn / backup voor uitgaande calls?

Ben nog niet helemaal mee met de hele terminologie en daardoor zie ik het door het bos de bomen niet meer.
Al diverse tutorials gezocht, maar loop er telkens in vast.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Inkomende gesprekken vanaf de PSTN-lijn: zoek een instelling op het tabblad PSTN die klinkt als PSTN ring thru line 1.
Vergeet de disconnect-tone niet in te stellen, anders weet de SPA niet als er opgehangen is.

De PSTN-lijn gebruiken voor uitgaande gesprekken gaat via het dialplan op Line 1. <gw0> is de PSTN.

Sorry voor de vaagheid, ik zit momenteel niet achter een PC zodat ik de interface kan raadplegen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Als ik het goed begrijp wil je de PSTN lijn doorschakelen naar een IP-phone. Welnu, de SPA3102 kan dat niet . Hij heeft geen sip-server aan boord.
Je vindt meer uitleg op : http://forum.voxilla.com/threads/how-to ... one.31161/
Er is dus een workaround met een telefonieprovider of pbx.

Ik zou je echter sterk aanraden voor zulke toepassing een Fritzbox te gebruiken. Een recenter model , met een sip-server erin. Daarop kan je een ip-telefoon registreren als extentie. En je pstn-lijn laten toekomen.
Let wel op als je een Fritzbox koopt want de oudere modellen hebben nog geen sip-server.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Als het inderdaad een VoIP-telefoon betreft moet ik MarkDM bijtreden. Ik ging er verkeerdelijk van uit dat je telefoontoestel aan de SPA zelf gekoppeld was.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

ALs ik dat daar lees heb ik dus een SIP server nodig.
Kan ik hiervoor mijn pro-account bij Weepee niet gebruiken of dien ik effectief een IP PBX op te zetten (asteriks op mijn NAS bijvoorbeeld o de Weepee cloud oplossing)

Omgekeerd zou het wel moeten werken of zie ik dat ook mis ? Dus PSTN als backup voor als internet plat zou komen te liggen?
Of kan het enkel en alleen gebruikt worden om mijn analoge toestellen te gebruiken op mijn huidige SIP account(s)?

Sorry voor de vele vragen, maar ben echt nog niet mee met de materie :(
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”