Verhuisdozen

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Hoi, wij zijn op zoek naar een hele stapel verhuisdozen.

De gewoonlijk gebruikte bananendozen vind ik verschrikkelijk onhandig. Gewone kartonnen dozen ter grootte van bananendozen of liefst zelfs nog ietsje groter dus. Ik vind het kost en mileugewijs belachelijk dozen te kopen en probeer het daarom hier maar.

Als iemand dus toevallig verhuisdozen heeft die wegmogen of in een winkel/magazijn werkt waar dozen massaal worden weggegooid, laat iets weten! Als het kan veel,dozen van hetzelfde formaat aub.

Ik plan als niemand reageert eens door de winkelstraat van leuven te rijden de avond voor papierophaling. Met wat geluk heeft een of andere winkel net een hele stapel stock binnengekregen en de dozen mooi opgeplooid.

Groeten, lirec

Ps: omgeving leuven, hasselt of alles rond de e314 daartussen + e40 tussen zaventem en tienen kan ik vrij snel ophalen als dat nodig is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ga gewoon eens langs bij enkele winkels... vaak kan men je wel helpen.

Vind het trouwens nog steeds spijtig dat de kartonnen praline dozen (wel niet om te verhuizen maar was handig voor andere dingen) van Leonidas niet meer bestaan :cry:
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

ik heb de mijne gewoon gekocht in den brico, maar ik doe ze echter niet weg ...

vond het formaat van een echte verhuisdoos wel handig ...
Afbeelding
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

of anders eens gaan horen in de plaatselijke industriezone, daar worden er genoeg papiercontainers met dozen weggesmeten.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Er staan/stonden er ook in de Action voor zeer lage prijzen. Je kan ze daarna nog steeds gebruiken voor papierslag of tijdelijke dozen voor in de zolder of berging. Nutteloos zijn die dozen nooit.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Bij AVA hebben ze ook verschillende maten stevige dozen...
Wij hebben trouwens wel verhuist met 50 bananendozen (ook van die plooibakken hadden wij) en vond dat wel meevallen, maar wij moesten niet ver verhuizen en er was ook geen tijdsdruk.
Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
shiseido
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 18 keer
Te Koop forum

Voor een verhuis van 1 van onze diensten hebben we 2 jaar geleden bij een klein bedrijfje in Nederland besteld.
(man kwam de dozen eigenhandig brengen :))

If interested, dit zijn alvast de gegevens :

MOBILART VERHUISDOZEN
Ad donkers
Le Sage Ten Broekstraat 73
5554sx Valkenswaard NL

Tel 0031 402044544 - http://www.mobilart.nl

Toenmalige prijs voor :

500 boekendoos (55x30x30)
250 boekendoos (40x35x30)
20 plakband
2 dispensers

was 636 euro

Cheers,
S.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Slafes schreef:Er staan/stonden er ook in de Action voor zeer lage prijzen. Je kan ze daarna nog steeds gebruiken voor papierslag of tijdelijke dozen voor in de zolder of berging. Nutteloos zijn die dozen nooit.
Edit: 99c per doos...
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bedankt allemaal voor de suggesties maar ze verwijzen vooral naar het aankopen van verhuisdozen.
Ik ben net op zoek naar gratis dozen (of als het "echte" verhuisdozen zijn tegen een zeer lage prijs) van iemand die er vanaf wil/bedrijf dat ze anders toch weggooit.

Aankopen wil ik net vermijden, niet zozeer wegens kostprijs op zich, wel:
-omdat er perfect nuttige dozen massaal worden weggegooid bij bedrijven/winkels/....
-anderzijds uit principe: iets aankopen voor de vuilbak = zinloos
-echte verhuisdozen wil ik nog wel kopen, maar dan wel tweedehands aan lagere prijs, ik wil bedrijven die wegwerpkarton verkopen niet aanmoedigen. Deze zet ik dan ook zeker na gebruik tegen nog lagere prijs op kapaza/2ehands.

Helaas is mensen hun reactie te snel: aankopen/consumeren/wegsmijten tegen de sterren op.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je kan natuurlijk de groene gedachten nastreven maar als je dan over en weer moet rijden ben je nog niets verder.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Natuurlijk maar:
het milieu-effect van productie+vervoer+wegwerp of recyclage van 60 kartonnen dozen <=> milieu-effect 10-100 km rijden om deze op te halen en rechtstreeks te hergebruiken

ik denk dat de verhouding makkelijk 10/1 is, als die doos verder:
-geproduceerd word aan het andere eind van de wereld
-of vooral gemaakt is van nieuwe materialen (niet vanuit recyclage/recuperatie)
dan zal je al snel naar verhoudingen 50/1 tot 200/1 gaan.

De meest bizarre stelling vind ik dan ook steeds de volgende: "bedrijfswagen zijn goed want ze zorgen voor een snellere hernieuwing van het gehele wagenpark in belgie => omdat nieuwere wagens milieuvriendelijk zijn dan oude is dit goed voor ons milieu".
Als je in je stelling even geheel abstractie maakt van de productie/vervoers en verwerkings/recylagekost van nog perfect bruikbare vervoersmiddelen dan kan je natuurlijk elke stelling onderbouwen geheel in de richting die jou toevallig uitkomt.

maar we gaan compleet off-topic => ONTOPIC: wie heeft er verhuisdozen voor mij? :lol:
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Bel even naar de lokale Panos, in Sint-Niklaas hangt er bijvoorbeeld een bordje "gratis verhuisdozen"
Enigm
Starter
Starter

Ik heb 2 jaar geleden het volgende gedaan: http://www.generali.be/verhuizen/index_online.html
24h later had ik mijn verhuisdozen!
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Voila, we zijn vertrokken! De twee laatste tips waren alvast zeer nuttig! :-) Merci, keep em coming ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”