Sneak peak al ( afbeeldingen laden niet maar je kan wel de plain tekst al lezen ...)
internet 60 blijft dus 60/5 , dus 1mbit meer upload en het volume is nu ==>150 GB<==
We wachten nog even af maar blijkbaar gaan ze morgen wss de update prijsgeven ...
[url]http://telenet.be/nl/alles-in-een/whoppa[/url]
Internet 160
Surfen, Internet
Downloadsnelheid: 160 Mbps z
Uploadsnelheid: 10 Mbps z
Downloadlimiet: vrij downloaden z
Wi-Free inbegrepen
Laatst gewijzigd door Dettie 15 jun 2014, 18:51, in totaal 1 gewijzigd.
Inderdaad, en werkt ook een stuk vlotter zo lijkt. Opvallend genoeg wordt er nu ook een volumeaanduiding bij Wi-Free gegeven met verbruikvermelding, maar met een extra vermelding "van 555.221MB verbruikt". Wil dat dan zeggen dat er een apart volume is gekomen voor Wi-Free of dat er een maximum van 555GB kan verbruikt worden via Wi-Free per maand? 't Verschil in interpretatie ligt hem dus in het feit of het al dan niet van uw vaste FUP gaat.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Nog even wachten en kijken hoe het gesteld is met de FUP van Whoppa (misschien verhoging van de softcap van 300GB naar 500GB?) en anders bestel ik die Fluo Home (2TB). Die installatie van Scarlet duurt toch te lang dus hoe dan ook zeg ik dat morgen op.
Business Internet 200 plus nog altijd maar 10 Mbps upload.
Over die "maar" kunnen we toch discussiëren als ook "nogaltijd" aangezien het nog maar pas zo geworden is en komt van maar 8Mbit .
[ Post made via mobile device ]
Het is anders wel het top aanbod en dat mag toch echt wel tegen de technische limieten van het netwerk aan gaan en daar zit nog wel wat rek op, zeker in de upload. Ik weet dat de bandbreedte op kabel beperkt is, maar de up/download verhouding van 200/10 is toch maar miserabel, waar onze noorderburen toch eerder 10:1 aanbieden, (90/9 en 180/18).
Vind het raar dat ze Whop eerst een testsnelheid geven van 80 Mbps om daarna toch maar bij 60 Mbps te blijven
Wel mooi dat de volume van 100 naar 150 GB gaat.
Belgacom met hun koper wordt nu wel echt in zijn blootje gezet. Hun Vectoring programma wordt gewoon weg geblazen, daar dit enkel maar van nut is voor de "happy-few" (lees als je geen rotte koper hebt, als je minder dan 400 meter ver woont, als als als als als als als als als ....)
En nu terug on-topic
Telenet blijft wel in beweging met deze upgrade. Jammer dat ze aan de prijzige kant zijn. Maar ze kunnen zich dat (jammer genoeg) permitteren nu Belgacom/Scarlet/Snow/Dommel/EDPnet buiten spel worden gezet.
Ben benieuwd wat het aanbod zal worden als Mobistar ooit op de kabel komt piepen. Goedkopere prijzen in combinatie met lagere snelheden????
Iemand die met zekerheid kan bevestigen of Wi-Free nu al dan niet apart volume krijgt? Hier op mijn Telenet alleszins een apart Max volume aanduiding voor Wi-Free (max 555GB).
Belgacom met hun koper wordt nu wel echt in zijn blootje gezet. Hun Vectoring programma wordt gewoon weg geblazen, daar dit enkel maar van nut is voor de "happy-few" (lees als je geen rotte koper hebt, als je minder dan 400 meter ver woont, als als als als als als als als als ....)
En nu terug on-topic
Telenet blijft wel in beweging met deze upgrade. Jammer dat ze aan de prijzige kant zijn. Maar ze kunnen zich dat (jammer genoeg) permitteren nu Belgacom/Scarlet/Snow/Dommel/EDPnet buiten spel worden gezet.
Ben benieuwd wat het aanbod zal worden als Mobistar ooit op de kabel komt piepen. Goedkopere prijzen in combinatie met lagere snelheden????
Mag ik daaruit verstaan dat koper (telefoonlijn technologie) op zijn eindpunt staat qua ontwikkeling?
Voor mij blijft VDSL2 de enige optie. Sorry, maar ik ga geen tientallen extra euro's uitgeven om daarna tegen een datalimiet van 100 GB, 150 GB of 300 GB aan te botsen.
Of om te moeten vaststellen dat m'n internetverkeer wordt vertraagd: http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer
De vraag is als je maar een 20/2 of nog minder kunt krijgen maar die bij belgacom gaan voor het onbeperkt, hoeveel van de mensen graat 14€ extra gaan betalen om aan 160/10 quasi onbeperkt zullen overstappen.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Opnieuw, da's allemaal relatief, en de Business 80 van vroeger die 500GB gaf (mogelijks te weinig voor sommigen) is nu toch ook sterk verbeterd voor dezelfde prijs. 't Is naar 120/6 gegaan in plaats van 80/6 maar het beste is het feit dat het volume verviervoudigd is: 2TB. Niet om te klagen dus.
Vergeleken met een Internet Office&Go Intense (qua upload de enige gelijke, met business service zoals de nu Business 120):
Office & Go Intense
- 56.32 EUR/maand exclusief BTW (~68 EUR/maand incl.)
- 30Mbit down (tot in het allerbeste geval 70Mbit)
- 6Mbit up in beste geval
- onbeperkt volume (in feite 500GB als je de truc met de gratis volumepacks niet kent)
Business Internet 120
- 46.90 EUR/maand exclusief BTW (~56 EUR/maand incl.)
- 120Mbit down
- 6Mbit up
- 2TB vast volume per maand
En nachtsurfen niet te vergeten, waardoor tussen bepaalde uren maar 50% van het volume wordt gerekend.
Dus qua prijs moet je al gaan vergelijken met een Office&Go Maxi, en boet je licht in aan uploadsnelheid. Dat knijpen is zeker op Business serieus relatief geworden en voor FUP abonnementen is het helemaal niet waar dat je perse tegen een harde limiet van 300GB aankijkt. Ik heb een FUP en zit al even aan meer dan het dubbele van onderlimiet, zonder veel moeite te moeten doen. En wat ook maar al te vaak verkeerd opgevat wordt is dat ook al ben je over je volume en ben je dus 'grootverbruiker', je nog perfect kan verder surfen en downloaden zonder snelheidsverlies in de daluren. Het is dus niet dat de lijn ineens stopt. Ik geef direct toe dat VDSL qua volumes veel minder gedoe is, maar 't valt al bij al wel mee en bij VDSL2 moet je dan vooral geluk hebben met uw snelheid.
Zeer kort door de bocht, maar als je op een ADSL lijn zit omdat meer niet mogelijk is kan je net zo goed op de smallband van Telenet zitten als je toch tegen je onderlimiet bent gelopen.
Iemand een idee wat het volume van Basic Internet nu juist is? Bovenaan de pagina vermelden ze nog steeds 100GB, maar onderaan is het opeens 150GB geworden:
iRockabizzydilly schreef:
Business Internet 120
- 46.90 EUR/maand exclusief BTW (~56 EUR/maand incl.)
- 120Mbit down
- 6Mbit up
- 2TB vast volume per maand
En nachtsurfen niet te vergeten, waardoor tussen bepaalde uren maar 50% van het volume wordt gerekend.
Dat is dan wel weer een redelijke deal ...
Destijds had ik zo'n business abbo van 70 euro incl 1 TB limiet (lees drie jaar terug) ...