Iemand die printplaatjes kan etsen + chip solderen.

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Heb een aantal retrousb kitjes besteld. 20€ stuk tegen dat ze hier zijn en vadertje staat langs geweest is.
Op zich nog ok maar 1 van de printplaatjes werkt niet en pelt gewoon af (kan je met je vinger gewoon afschrapen zonder echt te krabben)
Heb dit gemeld maar het antwoord komt erop neer dat ik mijn plan maar moet trekken.

Zit hier iemand die zelf of iemand kent die dergelijke printplaatjes zou kunnen reproduceren?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Zelf etsen heb ik nooit gedaan. Ik vrees dat dat een beetje een lost art aan het worden is gezien de niet te kloppen prijzen van bijvoorbeeld seeedstudio. Ik heb er al een paar keer besteld en vind de kwaliteit zeer goed (voor de prijs). Met fout solderen kunnen zelfs de dure PCB's beginnen afpellen. Ik kan niet direct vinden wat je juist hebt gekocht, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat ik het niet zou kunnen solderen.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Het is gewoon een retrousb.
http://www.retrousb.com/product_info.ph ... ucts_id=44
Heb er 6, 1 ervan is aan het afpellen. De onderkant waar de usb kabel aan hangt is het ergst.
Zelfs per 6 is het 20€ stuk (na invoer). En alhoewel duidelijk dat het niet door mijn toedoen is, is het toch van "foert".
Maw, met wat pech heb je een slechte batch, of stoppen ze er telkens zo tussen weet ik veel en is er gewoon geen garantie.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

depeje schreef:Zelf etsen heb ik nooit gedaan. Ik vrees dat dat een beetje een lost art aan het worden is gezien de niet te kloppen prijzen van bijvoorbeeld seeedstudio. Ik heb er al een paar keer besteld en vind de kwaliteit zeer goed (voor de prijs). Met fout solderen kunnen zelfs de dure PCB's beginnen afpellen. Ik kan niet direct vinden wat je juist hebt gekocht, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat ik het niet zou kunnen solderen.
Dank voor de info...
Bij mij is het al lang geleden dat ik nog zelf iets geëtst heb, maar voor die prijs kan je dat inderdaad beter laten overkomen...

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Kon je betalen met paypal? Indien ja, doen in het vervolg, dan heb je nog je claim achter de hand!
Er zijn kredietkaarten met verzekering voor internetaankopen, dat kan ook helpen.
Misschien veel moeite voor 20 euro maar toch... :wink:
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

De chip die erop zit kost nauwelijks wat, usb kabels zijn makkelijk te "harvesten".
Kan daar enkel met cc betalen niet met paypal. Denk gewoon dat ze de slechte batchen er gewoon tussen draaien.
Is duidelijk onder hun eigen soldeerpunten, foto doorgestuurd en al. Volgende keer zal het 4nes4snes zijn.

Ik denk dat ik weet waar het zit. Ben niet zeker maar wat ik wel zeker weet is dat ik zo fijn niet kan solderen (is echt wel een draadje in een mini gaatje;)
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

je kan ook altijd zo een universeel PCB-tje kopen waar enkel eilandjes op staan en daar dan je chip op solderen en zelf het circuitje weer leggen.
Het is wat meer werk maar zo kan het ook ;)
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”