Onbeperkt volume (des)activeren

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1200 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik merk dat ik meer en meer moeite heb om het einde van de maand te halen met de 100Gb die ik in mijn Start abonnement heb.
Aangezien het comfort abonnement €12 meer kost (Start: €25,50 <> Comfort: €36,95 - klik) waarbij je maar 50Gb mee krijg,
is het (financieel) interessanter om een Volume Pack Unlimited bij te nemen, aan €7,50.

Ik kan wel terugvinden hoe en wanneer het geactiveerd wordt:
Uw Volume Pack wordt geactiveerd binnen 30 minuten na de validatie van de bestelling. Het kan wel nodig blijken een nieuwe internetverbinding tot stand te brengen om het te kunnen gebruiken.
Maar ik zie nergens hoe je dat Unlimited Pack weer kan desactiveren. Kan ik dat in maart activeren, in april desactiveren, ... etc?
Het lijkt me bizar dat je €5 moet betalen voor éénmalig 5Gb extra te hebben, maar dat je het Volume Pack Unlimited elke maand kan activeren/desactiveren.

Iemand enig idee?

PS: leuk detail
Volgens de algemene voorwaarden van de Volume Packs (klik):
C. Abonnement op het Volume Pack en snelheidsbeperking
1. Indien een gebruiker zich pro-actief abonneert op een Volume Pack (voordat hij het Maximumvolume van zijn pakket heeft bere ikt) zal het “Extra Volume” worden afgetrokken vanaf het ogenblik dat hij zijn volledige “Abonnementsvolume” heeft opgebruikt.
Op het einde van iedere kalendermaand zal het ongebruikte “Extra Volume” Gbytes van worden overgedragen naar de volgende maand en worden gebruikt zodra het volledige “Abonnementsvolume” is opgebruikt
Volgens de informatie op de website (klik):
Dit biedt u een extra volume voor uw internetverbinding. U kunt een onbeperkt aantal Volume Packs toevoegen, naargelang uw behoeften. Het ongebruikte saldo wordt niet overgedragen naar de volgende maand.
Bijlagen
Screenshot website Belgacom - eigen markering in rood
Screenshot website Belgacom - eigen markering in rood
gc_volumepack_nl 29062005.pdf
Algemene voorwaarden Volume Packs Belgacom
(46.59 KiB) 24 keer gedownload
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het lijkt me bizar dat je €5 moet betalen voor éénmalig 5Gb extra te hebben, maar dat je het Volume Pack Unlimited elke maand kan activeren/desactiveren
Je kan het activeren en deactiveren wanneer je wil.

Het volume pack van 5 euro is verbruik, het VPU is een abonnement. Daarom neem je je verbruik van 5 GB extra mee.
heist_175
Moderator
Moderator

En dus: hoe vaak kan ik dat abonnement activeren en desactiveren?

Het lijkt me absurd dat ik dat "abonnement" elke maand kan activeren en opzeggen.
Dat is structureel goedkoper dan een volume pack van 5Gb :).
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Belgacom geeft geen abonnementen meer met vaste contractduur (buiten de joint offers met tablets en gsm's aan verminderde prijs, of speciale kortingen).
leohein
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Tip voor als je maar 20GB of zo tekort komt. Op de laatste dag van de maand starten met een verse connectie voordat je over de 100gb zit, daarna je download queue even afwerken :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Volgens mij is deze tip al lang achterhaald :-( .

Vroeger hield Belgacom de volumes inderdaad bij per PPPoE sessie (36u sessies).
Voor zover ik weet gebeurt dit al lang niet meer, en worden de volumes dynamisch bijgehouden (ik dacht per 4 uur).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
leohein
Plus Member
Plus Member

3 maanden geleden werkte het nog.
heist_175
Moderator
Moderator

In de voorwaarden van het volumebeheer van Belgacom staat,
dat als je een sessie start die over 2 maanden gaat, het volume bij de oude maand gevoegd wordt, tenzij je dat volume overschrijdt, dan wordt het bij de nieuwe maand gevoegd.
In realiteit nog niet getest ofzo :).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

philippe_d schreef:Vroeger hield Belgacom de volumes inderdaad bij per PPPoE sessie (36u sessies).
Voor zover ik weet gebeurt dit al lang niet meer, en worden de volumes dynamisch bijgehouden (ik dacht per 4 uur).
Tegenwoordig zijn het 96u-sessies en kan je tijdens een lopende verbinding "dichtgeknepen" worden tot smallband.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Om terug te gaan naar de originele vraagstelling: hoe kan je zo'n "Volume Pack Unlimited" terug deactiveren? Via de e-services zie ik toch meteen hoe dit kan... terwijl je het wel via e-services kan activeren.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Ik heb daarnet mijn comfort abonnement laten omzetten naar start en ik vertelde er bij dat ik het Volume Pack Unlimited wou. Die man kon daar precies niet met lachen en werd een beetje agressief en beweerde dat het zelf onmogelijk was. Mijn korting bij comfort loopt binnenkort af dus ik heb geen voordeel meer bij het comfort abonnement.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Dit is wel degelijk nog mogelijk.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

@dragonflo: Zeer vreemd. Ik heb onlangs exact dezelfde wijziging aangevraagd, en men heeft dit toen zeer vriendelijk gedaan zonder verdere vragen te stellen.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Hij heeft het aangepast en het pack niet geactiveerd. Normaal kan je dat zelf dus is er geen probleem.
heist_175
Moderator
Moderator

Die persoon was lastig omdat zijn Valentijnscadeautje nog niet aangekomen was en hij zijn vriendin dus moest teleurstellen.
Een beetje meelevend op deze dag :angel:
leohein
Plus Member
Plus Member

meon schreef:
philippe_d schreef:Vroeger hield Belgacom de volumes inderdaad bij per PPPoE sessie (36u sessies).
Tegenwoordig zijn het 96u-sessies en kan je tijdens een lopende verbinding "dichtgeknepen" worden tot smallband.
Het is nog maar mijn tweede keer dat ik met 100gb tekort kom, telkens op een zaterdag. Ofwel telkens geluk dat ik kan blijven downloaden, ofwel werkt die belgacom man wat de sessie moet dichtknijpen niet op zaterdag :lol:
Eens kijken hoever ik kan geraken vandaag.
( gebruikt wel fritzbox direct zonder bbox )

[EDIT] : Bovenstaande quote klopt dus. Wel ongeveer 15GB meer erdoor gekregen todat ik dichtgeknepen werd. Zonder reconnect. Dus dat van die dynamische controles in blokken van 4 uur lijkt me waarschijnlijk.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

heist_175 schreef: Aangezien het comfort abonnement €12 meer kost (Start: €25,50 <> Comfort: €36,95 - klik) waarbij je maar 50Gb mee krijg,
is het (financieel) interessanter om een Volume Pack Unlimited bij te nemen, aan €7,50.
In veel Packs is Comfort ook unlimited.
Ik heb dat in combinatie met gsm. Je krijgt dan 5€ korting op Smart15.
Zo kost je Comfort unlimited maar 6,45€ meer dan Start. Dat is beter dan VolumePackUnlimited.
En Comfort heeft nog andere opties er bovenop.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”