Beste,
Ik heb een mooie collectie films en tv-series op dvd.
Na de aankoop van een NAS had ik deze daar graag op bewaard, ten eerste om een backup te hebben, ten tweede om ze eventueel via de NAS af te spelen op mijn tv.
Mag dat, kan dat?
En zo ja, hoe begin ik er aan?
DVD Rippen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 59 keer
Ik heb toevallig FormatConverter ontdekt, die vanalles naar vanalles kan omzetten, vind ik een bijzonder handig programma!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Ben het ook al een tijdje aan het doen voor de DVDs van de kinderen, want anders gaan de originelen niet lang meegaan vrees ik.
Ik gebruik DVDFab, maar heb wel een probleem met Disney tekenfilms (Cars, Toy Story, etc...) : her en der krijg ik haperingen in de rips en telkens op dezelfde plek. Op het DVDFab forum beweerde iemand dat het aan de copy-protection van Disney lag, maar dan zou ik denken dat het ook met andere rippers een probleem is.
Iemand ervaring met rippen van Disney DVDs ?
Ik gebruik DVDFab, maar heb wel een probleem met Disney tekenfilms (Cars, Toy Story, etc...) : her en der krijg ik haperingen in de rips en telkens op dezelfde plek. Op het DVDFab forum beweerde iemand dat het aan de copy-protection van Disney lag, maar dan zou ik denken dat het ook met andere rippers een probleem is.
Iemand ervaring met rippen van Disney DVDs ?
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 4 keer
@ Disney films
Er zijn massa's rips te vinden van allerhande Disneyfilms.
Ik denk dat het een grijze zone is om een Disney film te downloaden die je zelf al hebt
Er zijn massa's rips te vinden van allerhande Disneyfilms.
Ik denk dat het een grijze zone is om een Disney film te downloaden die je zelf al hebt

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Goed, ik heb DVD Shrink gebruikt en nu krijg ik een map met de naam van de film met submappen audio en video.
Deze kan ik zonder problemen kopiëren naar mijn Nas.
Welke software heb ik nu nodig om deze op mijn TV te kunnen afspelen.
Mijn TV heeft geen RJ45 aansluiting, er zit wel een Wifikaart in en hij is verbonden via HDMI met mijn digibox. De Nas hangt via UTP aan de modem van Telenet.
Deze kan ik zonder problemen kopiëren naar mijn Nas.
Welke software heb ik nu nodig om deze op mijn TV te kunnen afspelen.
Mijn TV heeft geen RJ45 aansluiting, er zit wel een Wifikaart in en hij is verbonden via HDMI met mijn digibox. De Nas hangt via UTP aan de modem van Telenet.
Geert
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als je geluk hebt heeft je TV ondersteuning om apps zoals Plex te installeren, of gewoon DLNA support.gdornez schreef:Welke software heb ik nu nodig om deze op mijn TV te kunnen afspelen.
Misschien moet je dus eens vermelden welk merk/model van TV je hebt.
In het andere geval zal je iets externs nodig hebben... en dat kan gaan van een Raspberry PI, via de klassieke mediaplayers tot en met een XBMC oplossing.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Iemand een verklaring en een eventuele oplossing.
Geert