Hallo,
Op mijn werk luistert men radio via een FM radio'tje. De ontvangst is echter verre van goed door het vele betton in het gebouw. Ik was nu eens aan het kijken naar een klein DAB radio'tje. Ik vraag mij echter af of ik hier beter ontvangst mee zou hebben, of als dit gelijkaardig is aan een FM radio?
Iemand ervaring mee?
DAB radio
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
waarom niet gewoon luisteren via de pc, doen we bij ons op het werk overal, net omdat we geen ontvangst hebben...of een afzonderlijke ipradio, die werken ofwel met netwerkkabel of via wifi, en veel meer keuze aan zenders, kan je ook op genre gaan zoeken 

Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik vrees dat als FM niet goed binnenkomt DAB ook niet veel zal geven... Enige voordeel dat je kan hebben is als je een beetje ontvangst hebt het meteen goede klank is ipv geruis op FM.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
antenne verbinden met een draadje aan de waterleiding of buizen van de centrale verwarming?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Kijk eerst eens vanaf welke zendmast het FM-radiosignaal het best wordt ontvangen: http://www.hermanboel.eu/radioinvlaande ... enbaar.htm
Daarna kan je eventueel een betere antenne aansluiten op het FM-radiootje(opgepast knutselwerk!) en deze in de windrichting van de zendmast richten.
Daarna kan je eventueel een betere antenne aansluiten op het FM-radiootje(opgepast knutselwerk!) en deze in de windrichting van de zendmast richten.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Niet vergeten Sabam te betalen hé 

Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Wijze beslissing... als iedereen in je bedrijf gaat streamen verzadig je gewoon je internet verbinding met niet werk gerelateerde data.Zorba schreef:Idd bij veel bedrijven worden zulke streams geblokkeerd
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Als jij een business lijn kan verzadigen met 64kbps radio streams...r2504 schreef:Wijze beslissing... als iedereen in je bedrijf gaat streamen verzadig je gewoon je internet verbinding met niet werk gerelateerde data.Zorba schreef:Idd bij veel bedrijven worden zulke streams geblokkeerd
En als internet bandbreedte zo noodzakelijk is voor de werking van het bedrijf is er waarschijnlijk wel meer dan genoeg capaciteit om wat extra radio streams te dragen.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Tis ook te zien met hoeveel ze daar werken hé. En of ze allemaal voor de 64kbps variant kiezen en niet de 128kbps bijvoorbeeld. Wat r2504 zegt kan dus perfect...AndRo555 schreef:Als jij een business lijn kan verzadigen met 64kbps radio streams...r2504 schreef:Wijze beslissing... als iedereen in je bedrijf gaat streamen verzadig je gewoon je internet verbinding met niet werk gerelateerde data.Zorba schreef:Idd bij veel bedrijven worden zulke streams geblokkeerd
En als internet bandbreedte zo noodzakelijk is voor de werking van het bedrijf is er waarschijnlijk wel meer dan genoeg capaciteit om wat extra radio streams te dragen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Denk je nu echt dat alle bedrijven 100 Mbps lijntjes hebben liggen ?AndRo555 schreef:Als jij een business lijn kan verzadigen met 64kbps radio streams...
Ik ken genoeg grote bedrijven zelfs die het doen met 10 Mbps lijnen... als je dan 15 man aan 128 Kbps laat streamen is 20% van je capaciteit weg voor "fun gebruik" !
-
- Elite Poster
- Bedankt: 56 keer
Ander werk is geen optie, zit hier nog maar 2 weken
Als ik zie hoeveel mensen hier aan het luisteren zijn naar de radio met hun oortjes, dan gaat het toch al snel over een 100-tal mensen. Als deze inderdaad allemaal naar een livestream luisteren kan ik er mij ook in vinden dat dit geblocked staat.

Als ik zie hoeveel mensen hier aan het luisteren zijn naar de radio met hun oortjes, dan gaat het toch al snel over een 100-tal mensen. Als deze inderdaad allemaal naar een livestream luisteren kan ik er mij ook in vinden dat dit geblocked staat.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 53 keer
Idd, veel van die bedrijven hebben gegarandeerde bandbreedte op hun lijnen, maar wel maar 10Mbps of zelfs een stuk minder (sdsl of zelfs fiber). Voor businesstoepassingen meer dan genoeg (citrix e.d.), maar als er daar ene begint met streaming, of zelfs erger, videostreaming op te zetten (zo heb ik er nog gehad, videostream van qmusic open om gewoon wat muziek te hebben...), dan gaat je bandbreedte er wel snel door.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+