Ook Apple snapt België niet.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

Apple heeft een actie waarbij je 12 dagen na kerstmis een cadeautje krijgt. Vandaag was dat een e-book. Allemaal leuk en aardig, behalve dat het dan om een franstalig boek gaat...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Tja, gisteren was het Selah Sue... Da's dan weer niet echt op onze Franstalige landgenoten gericht volgens mij...
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Die zingt toch in het engels?
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 41 keer

't is niet de eerste keer. Het boekje bij mijn Snow-Leopard DVD voor OSX-upgrade indertijd, besteld via de online-store, was ook in het Frans (de SW zélf niet, die was in vele talen).
Dit soort flaters is echter niet beperkt tot België, heb 's gehoord dat dit in Canada (Engels-Frans) ook gebeurt. Trouwens, al eens geprobeerd de Belgische staatsorganisatie aan een buitenlander uit te leggen? Ne m'en parle pas...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Die zingt toch in het engels?
al een waal Engels horen spreken?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Microsoft heeft dezelfde ziekte bij Zune... ongeacht dat ik overal waar mogelijk Nederlands als taal heb opgegeven krijg ik hun website/marketplace regelmatig terug in het Frans :evil:
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik had dat ook voor maar niet met een qwerty toetsenbord. Zou het gewoon niet kunnen door de "franse" toetsenbord layout dat ze dit uitlezen?
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

We hadden maar beter qwerty geleerd stonden we weer meters verder dan azerty!
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Ik typ inmiddels een aantal jaren op een qwerty (US international) keyboard naar volle tevredenheid. Zit veel logischer in elkaar (punthaken, vierkante haken, ronde haken: zitten allemaal tesamen, a zit onder linkerpink ipv q, praktisch nooit Alt Gr nodig,...). Doordat je je keyboard op US international zet kan je ook makkelijk accenten typen op allerhande letters, bvb á, à, é, è, ó, ò, â, ê, ô, ook andere letters die we in onze taal niet kennen zoals å, ß, ø,...).

Ik heb het eerlijk gezegt ook nooit begrepen waarom Nederlandstaligen in België op een Frans toetsenbord zitten te typen... De mensen kijken je al raar aan als ge in Vlaanderen niet op een Frans toetsenbord tokkelt.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Ik heb het eerlijk gezegt ook nooit begrepen waarom Nederlandstaligen in België op een Frans toetsenbord zitten te typen... De mensen kijken je al raar aan als ge in Vlaanderen niet op een Frans toetsenbord tokkelt.
Jup, dan moet je meestal nog uitleggen waarom je als Nederlandstalige beter qwerty gebruikt en waarom we op azerty zitten.
Typt vlotter!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik typ nochtans liever op een AZERTY... maar da's misschien eerder uit gewoonte.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik typ op beide en mijn voorkeur gaat uit naar qwerty. Als je in het buitenland zit dan heb je al een streepje voor :)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 99 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Prefereer ook qwerty om eerlijk te zijn. Nu, mijn vader werkte indertijd bij Philips in Eindhoven en kocht daar ook altijd onze pc's met als gevolg dat ik sowieso op qwerty alles heb geleerd (buiten de typles, dat was een old school mechanisch azerty :-D ). Code schrijven is ook makkelijker op een qwerty vind ik persoonlijk, zeker als je het op een laptop moet doen. Op dit moment werk ik dagelijks op 3 verschillende keyboard layouts: qwerty thuis, azerty op laptop werk en qwertz op laptop van klant. Gelukkig ben ik het redelijk gewoon en switch ik redelijk snel tussen de 3.
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

en daarom is dat .Vlaanderen interessant...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Wat heeft een veel te dure tld nu te maken met de taal die content aanbieders gebruiken o.O? Een gebruiker zit niet achter een .vlaanderen domain maar achter een ip, en dat ip zegt België => Frans. .vlaanderen gaat enkel geld kosten en niks opbrengen (discussie in ander topic hierover)

Zelf typ ik even vlot op qwerty als azerty. Ik gebruik ze door elkaar, kwestie van wat te oefenen. De voorkeur gaat uit naar qwerty.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

konda schreef:en daarom is dat .Vlaanderen interessant...
Kwestie van userbase.be of userba.se of userbase.vlaanderen te typen, kies ik toch de eerste twee...
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

userba.se zal het in elk geval niet worden, tenzij jullie je activiteiten naar Zweden gaan uitbreiden ;)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

AZERTY toetsenbord is voor o.a. Franstaligen, QWERTY voor o.a. Nederlandstaligen. Eigenlijk is het eenvoudig: wat gebruiken wij het meest, de A of de Q? De A dacht ik toch zo. Dus voor de letter die wij constant gebruiken moeten wij onze pink verplaatsen terwijl de Q, die wij haast nooit gebruiken, vlak onder onze pink zit zodat wij die niet moeten verplaatsen.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

TiTanium schreef:Ik had dat ook voor maar niet met een qwerty toetsenbord. Zou het gewoon niet kunnen door de "franse" toetsenbord layout dat ze dit uitlezen?
Ik heb thuis enkel engelstalige Windows versies in gebruik (XP, Vista, W7). Een paar heben een AZERTY toetsenbord, de rest heeft een QWERTY. Het stoorde mij al lang dat bepaalde websites altijd de verkeerde taal toonden (Frans ipv Nederlands), ongeacht van welk toetsenbord er gedefinieerd was maar ik had dit nog niet verder onderzocht.

Onlangs installeerd ik een nieuwe printer op m'n PC's en ik mocht doen wat ik wilde, de drivers werden altijd in het Frans geinstalleerd. Ik heb er toen eens mijn tanden ingezet en gevonden dat de taalselectie niet kwam van de toetsenborden maar van de selectie bij "Language for non-Unicode programs". Deze optie is te vinden bij "Region and Language" - "Administrative" - "Change system locale..."

Voor de een of andere reden was bij mij in deze optie overal "French - Belgium" geselecterd.

Na het aanpassen van deze selectie was het probleem van de taal van de printerdrivers opgelost maar kwamen bepaalde websites ook in het NL.

Groeten

Johan
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Als je echt een toetsenbord op taal wil kan je beter voor Dvorak gaan en dat verschilt van taal tot taal(Q is bv. wel een belangrijke letter in het Engels, nochtans qwerty gebied).
Anderzijds is het wel zo dat quasi iedereen die het Latijns schrift gebruikt een Qwerty gebruikt( Duitsers:QWERTZ, FR+BE:Azerty).
Maar dankzij het internet is tegenwoordig toch kinderspel om qwerty te bestelllen? Doe ik altijd, ook op mijn werk was het geen probleem om een Qwerty voor mij te bestellen.

Om toch even on-topic te reageren: Die aanbiedingen zijn eeenmaal per land, niet per landsdeel.
Een paar dagen later was er een of ander BV-kookbook te downloaden, ik neem aan dat men daar in Wallonie niet veel aan gehad zal hebben.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TomG schreef:userba.se zal het in elk geval niet worden, tenzij jullie je activiteiten naar Zweden gaan uitbreiden ;)
Userba.se wordt doorverwezen naar userbase site en fungeert tevens als url-verkorter. ;)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Jack Daniels schreef:AZERTY toetsenbord is voor o.a. Franstaligen, QWERTY voor o.a. Nederlandstaligen. Eigenlijk is het eenvoudig: wat gebruiken wij het meest, de A of de Q? De A dacht ik toch zo. Dus voor de letter die wij constant gebruiken moeten wij onze pink verplaatsen terwijl de Q, die wij haast nooit gebruiken, vlak onder onze pink zit zodat wij die niet moeten verplaatsen.
Ik gebruik gewoon mijn ringvinger om naar die A te glijden.

Ben gewoon gewend op AZERTY te gebruiken, maar omdat wij samen met die Fransen de enige landen zijn (weer zo typisch he) waar AZERTY gebruikt wordt, is QWERTY misschien wel handiger voor in het buitenland, soms is het wel zoeken waar de ? of ! zit bij qwerty :-)
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:Ik typ nochtans liever op een AZERTY... maar da's misschien eerder uit gewoonte.
Vergeet dan niet dat er ook nog een verschil bestaat tussen een Franstalig-Belgisch azerty toetsenbord en een Franstalig-Frans azerty toetsenbord. De verschillen zitten voornamelijk in de diacritische- en andere niet-letter tekens maar wie gewoon is aan een Belgisch klavier voelt het verschil toch.

Alver
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

shahab schreef:Ik gebruik gewoon mijn ringvinger om naar die A te glijden.
Phuh, mijne pa doet da allemaal met zijne wijsvinger jong. :banana:
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Userba.se wordt doorverwezen naar userbase site en fungeert tevens als url-verkorter. ;)
userba.se verwijst nu niet meer door? om eerlijk te zijn heb ik hier ook nooit verkortte links gezien
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ben je allemaal oude threads aan het oprakelen?
Maar inderdaad, userba.se doet het niet meer sinds server-upgrade. Ellende is dat het Zend framework is, waar ik niks van ken.
Misschien gewoon herschrijven, zou simpel genoeg moeten zijn.
meon
Administrator
Administrator
Provider

tommekentom schreef:
Lord Utopia schreef:Userba.se wordt doorverwezen naar userbase site en fungeert tevens als url-verkorter. ;)
userba.se verwijst nu niet meer door? om eerlijk te zijn heb ik hier ook nooit verkortte links gezien
't Is gefixt:

http://userba.se/
http://userba.se/f/24
http://userba.se/t/41298
http://userba.se/p/547709
http://userba.se/u/tommekentom
http://userba.se/twitter
http://userba.se/bYz
http://userba.se/digicorder+is+defect
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”