Hallo iedereen,
Binnenkort verhuis ik aangezien we een huis gekocht hebben. Jammer genoeg hebben we dit huis op de zowaar slechtst mogelijke plaats ooit gekocht voor een Belgacom aansluiting. We zullen een 16.5Mbps profiel hebben, maar na navraag bij de Edpnet support zitten we op 1280 meter van de dichtsbijzijnde centrale. Ik weet dat dit een nogal ver gegrepen vraag is, maar lijkt het jullie logisch dat ze eerst situaties met dergelijke afstanden voornemen op de rest of zou dit volledig random gebeuren? Want met zo'n afstand kan ik allesbehalve veel verwachten. Ik vermoed dat zelfs DLM me niet op 20Mbps zal zetten..
Bedankt voor de input!
Vraag over logische toekomstplannen Belgacom
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Bij VDSL is niet de afstand tot de centrale van belang, maar de afstand tot de KVD/ROP (straatkast in 't Vlaams).
Als je hogere snelheden wilt, is telenet misschien een optie?
Als je hogere snelheden wilt, is telenet misschien een optie?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Als dit effectief de juiste afstand is, dan zal je zelfs geen 16.5 mbit hebben maar op een 12/1 profiel komen (zonder DLM)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
telenet past niet in uw budget ? nochtans voor zowel telenet basic internet als belgacom internet start +- 25 euro per maand...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik vermoed dat TS een onbeperkt abonnement wil maar voor lagere prijs dan in de buurt komende Telenet oplossingen.
EDPnet komt op 46 EUR minstens, behoud je je lijn bij Belgacom zelf (telefonie) dan betaal je daar 20 en bij EDPnet 35, dus 55 EUR samen. Hangt er natuurlijk volledig van af wat TS wil.
Telenet Business 80 lijkt me niet zo'n heel slecht alternatief, afhankelijk van gewenste producten.
56 EUR/maand voor 80/6 en binnenkort ongetwijfeld sneller, met momenteel een limiet van 500GB volume (zonder traffic shaping of groene en rode uren) en nachtsurfen aan 0.5GB tussen 24u en 10u.
Qua snelheid en prijs versus een 16/2 lijn zit je nog best OK.
EDPnet komt op 46 EUR minstens, behoud je je lijn bij Belgacom zelf (telefonie) dan betaal je daar 20 en bij EDPnet 35, dus 55 EUR samen. Hangt er natuurlijk volledig van af wat TS wil.
Telenet Business 80 lijkt me niet zo'n heel slecht alternatief, afhankelijk van gewenste producten.
56 EUR/maand voor 80/6 en binnenkort ongetwijfeld sneller, met momenteel een limiet van 500GB volume (zonder traffic shaping of groene en rode uren) en nachtsurfen aan 0.5GB tussen 24u en 10u.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 15 mei 2014, 10:54, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb momenteel SNOW. Onbeperkt internet aan 30/3 (snelheid nu even achterwege laten voor deze vergelijking) + TV voor 39 euro per maand. Kan Telenet dat overtreffen? (is een oprechte vraag)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
- Bedankt: 70 keer
- Contacteer:
Ik zit op +/- 750m en heb een 12/1 sync, 5 huizen verder (+/-100m korter bij de centrele/straatkast) is het 'pas' 16/2
Mvg Wim
Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
Nee, Telenet kan niet in de buurt komen van Snow. Echter wel meer zenders, maar vermoedelijk is dat niet nodig?
Goedkoopste internet + tv is ~50 EUR bij Telenet, met een beperkt volume van 100GB...
Goedkoopste internet + tv is ~50 EUR bij Telenet, met een beperkt volume van 100GB...
-
- Pro Member
Sta me toe even "kut" te roepen. Is Belgacom TV of SNOW wel mogelijk met dergelijk profiel of word ik hier terug gekatapulteerd in de Middeleeuwen?
Laatst gewijzigd door Fliz 15 mei 2014, 11:10, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
Bedankt hiervoor maar ben eigenlijk vergeten te zeggen dat ik ook TV nodig heb..iRockabizzydilly schreef:Ik vermoed dat TS een onbeperkt abonnement wil maar voor lagere prijs dan in de buurt komende Telenet oplossingen.
-
- Elite Poster
Dan zou je bij EDPnet een probleem hebben?
Bij Belgacom zou je voor het goedkoopste pack met onbeperkt volume 53.95 EUR betalen zonder telefoon(promo's achterwege gelaten), met telefoon 62.95 EUR/maand.
Bij Telenet (in business segment) heb je een Fluo pack voor ~68 EUR, maar da's met telefonie bij (wel 24/7 gratis bellen naar vast). Snelheid in een pack wordt daar dan 120/6. Voor packs zonder telefoon kan je daar blijkbaar contact opnemen zodat de prijs voor beide producten niet apart moet betaald worden... Ik vermoed dat ook dat dan vrij gelijk zal lopen.
't Is alleszins wat een probleem waar je nu in zit, want een alternatief met de prijzen die je op VDSL2 vindt is niet zo makkelijk te vinden.
Bij Belgacom zou je voor het goedkoopste pack met onbeperkt volume 53.95 EUR betalen zonder telefoon(promo's achterwege gelaten), met telefoon 62.95 EUR/maand.
Bij Telenet (in business segment) heb je een Fluo pack voor ~68 EUR, maar da's met telefonie bij (wel 24/7 gratis bellen naar vast). Snelheid in een pack wordt daar dan 120/6. Voor packs zonder telefoon kan je daar blijkbaar contact opnemen zodat de prijs voor beide producten niet apart moet betaald worden... Ik vermoed dat ook dat dan vrij gelijk zal lopen.
't Is alleszins wat een probleem waar je nu in zit, want een alternatief met de prijzen die je op VDSL2 vindt is niet zo makkelijk te vinden.
-
- Pro Member
Ik had EDpnet vermeld omdat ik daar aan de afstand geraakt ben via hun support; ik had geen interesse in Edpnet aangezien ze geen TV aanbieden. Met andere woorden; ik ga van 39/m naar minstens 54/m. Belgacom TV vind ik trouwens op niet zo veel trekken qua snelheid en functionaliteit.. 't Zou dan al direct Telenet moeten zijn. Darn..
-
- Elite Poster
De belgacom v5 decoder is best wel snel hoor, maar in combinatie met een 16/2 profiel vrees ik nogal voor de ervaring.
Sowieso is het enige alternatief op VDSL2 Telenet... maar dat hoeft niet perse zo slecht zijn hoor
men kan hier nogal hevig op Telenet reageren, maar 't is nergens allemaal rozengeur en maneschijn.
Sowieso is het enige alternatief op VDSL2 Telenet... maar dat hoeft niet perse zo slecht zijn hoor

-
- Elite Poster
Toch als je meer dan 100GB per maand wil hebben aan volume.
Feit is wel dat je voor die prijs ook wel wat terug krijgt. En al zeker ter vergelijking met 16/2 lijn.
Voor de rest, je hebt volledig gelijk dat dat een smak geld is, Belgische perikelen...
Feit is wel dat je voor die prijs ook wel wat terug krijgt. En al zeker ter vergelijking met 16/2 lijn.
Voor de rest, je hebt volledig gelijk dat dat een smak geld is, Belgische perikelen...
-
- Pro Member
Nee het hoef niet persé slecht te zijn, maar het is natuurlijk wel een pak geld; zeker als je net een huis gekocht hebt..iRockabizzydilly schreef:Sowieso is het enige alternatief op VDSL2 Telenet... maar dat hoeft niet perse zo slecht zijn hoormen kan hier nogal hevig op Telenet reageren, maar 't is nergens allemaal rozengeur en maneschijn.
Edit: Handig dat on the fly editeren

- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 82 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Misschien wanneer Telenet eindelijk kapt met de juridische strijd en verplicht wordt om de kabel open te stellen dat je dan een andere provider met lager tarief kunt kiezen (maar dat zal volgens mij niet voor het eerst volgend jaar zijn
).

-
- Elite Poster
Klopt, en dan moeten we in de richting van Mobistar kijken momenteel, of naar het buitenland, maar da's nog lang inderdaad.
-
- Elite Poster
Da's een vrij grote startkost natuurlijk en dan heb je nog geen internet en dus geen combinatievoordeel...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
bescheiden begin met ca 200 € investering! Bovendien ben ik alvast niet overtuigd van zogenaamde combinatie-voordelen. TVV + belgacom start voor ca 37,00 €/maand (hard to beat)...
Laatst gewijzigd door wied 15 mei 2014, 11:34, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Ja, maar in dit geval een 16/2 profiel, en die 200 EUR vind ik niet zo bescheiden. Op een jaar tijd is dit toch nog steeds een maandelijks extra van ~16,66 EUR. En nochtans zijn die combinatievoordelen duidelijkwied schreef:bescheiden begin met ca 200 € investering! Bovendien ben ik alvast niet overtuigd van zogenaamde combinatie-voordelen. TVV + belgacom start voor ca 37,00 €/maand (hard to beat)...