Hallo,
In opdracht van school moet ik een kassasysteem maken, dit met behulp van windows form applications.
Ik kan items kiezen en in een itemlist steken die wordt weergegeven op mijn hoofdform.
Mijn probleem is dat de totaalprijs van de geselecteerde producten niet kan berekenen, hoewel ik geprogrammeerd heb om dit wel te doen.
Dit deed ik door uit het geselecteerde product de eenheidsprijs te halen en dit op te laten tellen.
("dataSet1.DataTable1.AddDataTable1Row(item.Name, (double) item.Prijs, (int)1,formGitaren.ToString());
Variabelen.Totaalprijs = Variabelen.Subtotaal + item.Prijs;")
Als ik een break zet blijft de waarde van totaalprijs en van subtotaal 0.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt
Thony
hulp bij c# kassasysteem
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
- Bedankt: 253 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Meer code is nodig om het beter te beoordelen, maar op het eerste zicht zou ik eens kijken of je geen double (precision floating point) "prijs" probeert te steken in een integer "totaalprijs". Maak een double van totaalprijs of converteer prijs naar integer vooraleer je optelt.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 774 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik ben geen programmeur, maar ik vind het handig, wanneer een script niet werkt, om de data in deeltjes te behandelen en de tussenstappen als debug output te gooien, ipv het geheel proberen te debuggen.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
Niet om kritiek te geven, maar globale variabelen wijzen vaak op een design problematiek waarmee je je in de problemen kan steken.