Oh ik ken het principe, de typeletters en de hybridestekkers.
Ik wou gewoon weten of er tussenstukken bestaan die je inplugt, en die gewoon terug een stopcontact vormen met dan de aardingsplug op een andere positie. Een tussenstuk FR>DE haalt de plug wel weg, maar is dan weer niet nuttig bij een 90 graden bocht. Ook helpt jouw oplossing niet zonder alle stopcontacten te vervangen door de DE/NL variant. En eerlijk gezegd, daar voel ik dan weer niet veel voor gewoon omdat het er niet uitziet volgens mij, de FR/BE variant gewoon zijnde
Alsook: ik heb dubbelstekkers die horizontaal ingeplugd worden, en andere die vertikaal ingeplugd worden.
Dan heb je nog de vraag hoe de stopcontacten in zo'n dubbelstekkers staan, vertikaal, horizontaal of schuin.
1 dubbelstekker had 2 gaten voor aarding, zodat ik naar gewenst de unit kan insteken, maar de meesten zijn daar een ramp in.
Nu we toch over alternatieve stopcontacten bezig zijn: ik heb bij ibood bestellingen ooit zeer platte adapters meegekregen voor UK stekkers, zo eentje heb ik nu in een stekkerbalk steken. Ik vrees altijd wel wat voor de capaciteit van zo'n goedkope dingen; ik denk dat ik ns goeie (lees: DIY met eigen kabel en stekker) stekkerbalken ga kopen met andere (UK/AUS/geenUSwant110V) plugs naargelang nodig en de stekker vervangen door een EU model. Dan ben ik voorzien. Het is uiteindelijk enkel een andere vorm van pinnetjes, de stroom blijft hetzelfde (plus UK plugs met zekeringen zijn eigenlijk wel handig soms).
En ja, ik weet het, ik ben ne moeilijke mens met zo'n dingen
EDIT: en thx markdm, da's exact wat ik bedoel voor de single unit met schakelaar vooraan. Laat ik nu ook zo eentje nog hebben, maar dan met de schakelaar onderaan ipv bovenaan. Het probleem is dus dat je nooit keuze krijgt in 1 winkel; tis altijd slechts 1 model dat ze verkopen. Zou zo handig zijn als alle modellen nu ns gegroepeerd waren, schakelaars vooraan boven en beneden, schakelaars volledig bovenaan (on top), met aardingspin bovenaan of beneden, etc etc etc...
Bedankt trouwens voor die site, daar heb ik dan ook een ander probleem opgelost, nl het vinden van grote stekkerbalken zonder schakelaar. Moeilijk te vinden en zo nodig voor zowel servers als pc's in scholen (waar lln graag met schakelaartjes spelen

).
[
Post made via mobile device ]