Hallo allemaal,
waar kan ik een hosting vinden die voor een schappelijke prijs meerdere domeinen naar 1 website linken?
bij de provider waar ik nu met mijn websites ga doen ze het wel maar alhoewel ze op gewone hosting relatief goedkoop zijn, zijn ze mijn inziens nogal duur voor die extra optie, daardoor had ik graag eens de prijzen van andere plaatsen geweten.
mvg,
eddy
meerdere domeinen linken naar 1 website
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Daar heb je zelfs geen hosting voor nodig... zorg gewoon voor een provider die (gratis) forwarding doet van de andere domains.
Alhoewel gratis, mijn registrar blijkt daar ook 15 euro/jaar voor te vragen (maar da's natuurlijk nog altijd goedkoper dan de goedkoopste hosting waar je dan zelf een redirect page op zet).
Alhoewel gratis, mijn registrar blijkt daar ook 15 euro/jaar voor te vragen (maar da's natuurlijk nog altijd goedkoper dan de goedkoopste hosting waar je dan zelf een redirect page op zet).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Mijn registrar vraagt daar niets extra voor ( www.bnamed.be ), maar da's natuurlijk niet hetzelfde als een echte domain pointer ... Op de hosting die ik heb ( www.dommel.com ) zijn er 2 inbegrepen, en ik heb geen idee wat meerdere kosten ...
vsphosting.com (site staat nog niet up to date)
15 euro voor domain + 5 euro forward... incl btw allemaal
15 euro voor domain + 5 euro forward... incl btw allemaal
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
www.zoneedit.com
Beheer je eigen domains gratis met hun NS
Ik heb dit lange tijd gebruikt en werkt zeeeeer goed ... heb nu eigen NS

-
- Deel van't meubilair
En wat los je daarmee op ?ditCh schreef:www.zoneedit.com
Als www.x.com verwijst naar hetzelfde IP-adres als www.y.com (de effectieve website) maar deze heeft geen virtual host voor www.x.com dan sta je nog nergens. Als je aan de andere kant zelf je webserver volledig onder controle hebt, en je kan virtual host containers aanmaken en laten redirecten of rewrite dan is er geen probleem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
ooit gehoord van CNAME ? + er zit standaard forward mogelijk in de het webpanel van zoneeditr2504 schreef:En wat los je daarmee op ?ditCh schreef:www.zoneedit.com
-
- Deel van't meubilair
Ja hoor... da's gewoon een alias en lost dus niets op. (ik heb m'n eigen DNS servers draaien op internet, dus ik weet wel waarover ik spreek).ditCh schreef:ooit gehoord van CNAME ? + er zit standaard forward mogelijk in de het webpanel van zoneedit
Op die manier komt je www.x.com nog steeds aan op de webserver van www.y.com (tot zover goed), maar aangezien die geen configuratie heeft voor www.x.com zal hij ook niets tonen (tenzij het een server is zonder virtual hosting, maar dat is bij de meeste ISPs wel het geval).
Als er HTTP forwarding in zit dan is het wat anders... maar da's geen functionaliteit van een DNS server. ZoneEdit heeft dit blijkbaar onder de noemer WebForward.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 548 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Beste,
Http://www.priorweb.be doet dit gratis wanneer je een extra domeinnaam aanvraagt. Heb er zo'n 4 lopen op een 500Mb webhosting pakket.
Grtz,
Sasuke
Http://www.priorweb.be doet dit gratis wanneer je een extra domeinnaam aanvraagt. Heb er zo'n 4 lopen op een 500Mb webhosting pakket.
Grtz,
Sasuke
De goede mensen van DynDNS (je weet wel die gratis dienst die oa .mine.nu adressen aanmaakt) hebben ook een betalende service, CustomDNS genaamd. Voor een zacht prijsje kan je daar redirects aanmaken naar hartelust.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]