Ik zit met een vervelend probleempje waarbij, wanneer ik mijn B-Box 2 in bridge mode zet, ik maximum 20Mbit/s behaal (zit op 70Mbit/s profiel). Nu zou ik graag eens met een andere modem testen of dit probleem aan de B-box2 ligt of ergens anders (bijvoorbeeld mijn router).
Ik heb hier nog een Sagem F3464 liggen uit mijn Dommel tijd (een paar jaar geleden) ...
1) Ik heb Belgacom TV ... gaat dit nog werken met de Sagem modem ?
2) Ik zit momenteel op een 70Mbit/s profiel, ga ik dit profiel verliezen wanneer ik de Sagem ga gebruiken ?
3) De Firmware van de Sagem is zeer waarschijnlijk stokoud. Waar haal ik de laatste nieuwe firmware ?
4) Enige andere problemen die deze switch kunnen opleveren ?
Alvast bedankt voor jullie input.
B-Box2 vervangen door Sagem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Sowieso als je de power knop gebruikt om het toestel uit te zetten en daarna pas de stekker uitrekt zal er nooit een dlm downgrade gebeuren.
Op die manier kan je op een veilige manier de modems switchen.
Belgacom tv werkt evengoed met de sagem.
Als je de sagem aansluit zal die zich beginnen up te daten, dat zie je aan de flikkerende lampjes.
Op die manier kan je op een veilige manier de modems switchen.
Belgacom tv werkt evengoed met de sagem.
Als je de sagem aansluit zal die zich beginnen up te daten, dat zie je aan de flikkerende lampjes.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik neem aan dat je dat niet over wifi test? In ieder geval, heeft de Bbox de nieuwste firmware en of is deze goed ingesteld om te updates automatisch te ontvangen? Ik herinner me dat er een hele tijd geleden updates waren die hogere dan 20mbit profielen mogelijk moesten maken, misschien had dat invloed op de modemsnelheden en ligt het aan oude firmware? 't Is een gok in't wilde weg...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Qua firmware staat de B-Box2 op de laatste die vrijgegeven is, dus daar kan het niet aan liggen
Wanneer ik mijn PC rechtstreeks aan de B-Box 2 hang haal ik makkelijk 65Mbit/s
Wanneer ik mijn router (Belkin N+) ertussen hang (B-Box 2 maakt wel de PPOE verbinding) dan haal ik rond de 55Mbit/s
wanneer ik de B-Box2 bridged zet met de router haal ik maximaal 20Mbit/s. Hij loopt hier echt tegen een muur
Alle testen zijn trouwens wired.
Wanneer ik mijn PC rechtstreeks aan de B-Box 2 hang haal ik makkelijk 65Mbit/s
Wanneer ik mijn router (Belkin N+) ertussen hang (B-Box 2 maakt wel de PPOE verbinding) dan haal ik rond de 55Mbit/s
wanneer ik de B-Box2 bridged zet met de router haal ik maximaal 20Mbit/s. Hij loopt hier echt tegen een muur
Alle testen zijn trouwens wired.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Dan lijkt het mij eerder aan de router te liggen?
-
- Elite Poster
Ik denk persoonlijk dat het aan de B-Box 2 ligt ... daarom ben ik op zoek naar een andere B-Box2 (zie ander draadje en PM).
Ondertussen blijkt de Sagem verdwenen (vrouw wat te hard opgeruimd
) en ben ik nog steeds op zoek naar een andere B-Box 2 om te testen.
Ondertussen blijkt de Sagem verdwenen (vrouw wat te hard opgeruimd

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Of aan een instelling bij Belgacom op jouw lijn, die een 2de PPPoE sessie capt?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
B-Box2 vandaag opgepikt en geïnstalleerd (perfect aangekomen, thx iRockabizzydilly !!).
Probleem lag inderdaad aan de B-Box2.
Nu haal ik wel deftige snelheden in bridged mode. In combinatie met mijn Belkin N+ router haal ik rond de 52Mbit/s. Wanneer ik mijn PC de verbinding laat maken (router losgekoppeld) dan zit ik rond de 63Mbit/s
Probleem lag inderdaad aan de B-Box2.
Nu haal ik wel deftige snelheden in bridged mode. In combinatie met mijn Belkin N+ router haal ik rond de 52Mbit/s. Wanneer ik mijn PC de verbinding laat maken (router losgekoppeld) dan zit ik rond de 63Mbit/s