Slimme energiemeter - uitlezen verbruiksinfo

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 9 keer

Wij hebben sinds kort een slimme energiemeter ontvangen van Eandis.
Aangezien het over mijn gebruiksinfo gaat, wil ik dan ook zelf die informatie kunnen uitlezen.
Volgens hun website moet dit mogelijk zijn: http://www.eandis.be/eandis/partner/p_E ... erface.htm

Na het invullen van het formulier, kreeg ik de volgende e-mail:

Ons management vindt het op dit moment niet opportuun om de verbruiksdata uit de verbruikspoort ter beschikking te stellen. Er werd ons helaas nog geen nieuwe datum ter beschikking gesteld wanneer het openstellen van de poort mogelijk zal zijn.

We verontschuldigen ons voor het ongemak.
Van zodra wij meer informatie ontvangen aangaande de activatie zullen wij niet nalaten u hierover te informeren.

Wel kunnen wij stellen dat het de bedoeling is dat er tegen eind dit jaar een webportal ter beschikking gesteld zal worden om de verbruikshistoriek van de slimme meter op te vragen.
Kan ik hier iets tegen beginnen? Eandis/Electrabel kennende gaat hier weer geld voor vragen als ze dit eind dit jaar gaan lanceren. (zoals met het smartweb platform ) :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het management vindt het niet opportuun dat jij aan je eigen data kan dus :bang:

Dergelijke bedrijven moet je dan in de toekomst gaan vertrouwen... ik zou gewoon vragen terug een traditionele meter te plaatsen wegens contract breuk van hun kant !
beont
Plus Member
Plus Member

Ik heb nooit geen contract getekend, aangezien ik dit huis gekocht heb met een slimme meter.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Hangt er aan deze meter een "gateway" aan of is deze rechtstreeks met UTP met de internetmodem verbonden en gaat de meetdata zo naar buiten?
beont
Plus Member
Plus Member

Is normaal via GPRS, maar er ook een netwerk ingang in, maar er is niets op aangesloten.
Volgens de documentatie is die poort afgesloten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

beont schreef:Ik heb nooit geen contract getekend, aangezien ik dit huis gekocht heb met een slimme meter.
Ze zijn in ieder geval strijdig met hun eigen vermelding.
beont schreef:Is normaal via GPRS
Veel zilverpapier eraan... jij geen data, zij ook geen data :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”