Tweede draadloze tv

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Hey,

ik had eens graag gevraagd of er hier mensen zijn die een goed werkende draadloze oplossing hebben om op een tweede tv te kunnen kijken. Een coax kabel doortreken is quasi onmogelijk hier.

Mogelijkheden waarover ik denk:

-Een apparaat ala Gigaview om het coax signaal draadloos door te sturen. Maar is duur.
-Yelo app op een smartTV of via android stick --> iemand ervaring hiermee?

Thx!
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Er bestaan ook video bridges (maar hoe de kwaliteit is weet ik niet).

Je zou deze kunnen aansluiten op je bestaande HDMI/SCART van je digibox.
In de andere richting sturen zij het signaal van de afstandsbediening door (een ontvanger op de nieuwe locatie, een zender op de digibox geplakt).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Waarom zou je voor zo'n dure slecht werkende oplossingen gaan als een HD Digibox vaak slechts evenveel kost ?
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

heezy schreef:Een coax kabel doortreken is quasi onmogelijk hier.
Lijkt me nogal lastig hé.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
heezy
Starter Plus
Starter Plus

Nee inderdaad, een coax kabel trekken gaat zo goed als niet. Inderdaad een video bridge is een mogelijkheid, de Gigaview schijnt goed te zijn, maar is duur.

De kwaliteit hoeft niet top te zijn, mag uiteraard wel. Het is om in de keuken het nieuws oid. te kunnen zien.

Iemand ervaring met een smartTV of een android stick om zo via wifi en Yelo tv te kijken? Merken?
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 153 keer
Provider
Te Koop forum

Simpele oplossing: neem belgacom in plaats van telenet?
Coax probleem opgelost :-)
heezy
Starter Plus
Starter Plus

Ik ben sinds een week voor de eerste keer overgestapt naar Telenet. Daarvoor altijd ADSL/VDSL gehad (Dommel, EDPNET, Scarlet). Eigenlijk nog geen seconde spijt gehad.
Dus dat is geen optie :-).
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Als je op 1 plaats in je huis een sat receiver kunt installeren kan je via een 2de receiver met een plugin de kanalen van de eerste draadloos ontvangen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

heezy schreef:Nee inderdaad, een coax kabel trekken gaat zo goed als niet.
Zo goed als niet is niet hetzelfde als niet... het is niet altijd eenvoudig maar als je wat creatief bent lukt het soms wel.
heezy
Starter Plus
Starter Plus

Mmm, ga ik eens opzoeken. Ken je een bepaald merk dat ik er op kan naslagen?
r2504 schreef:Zo goed als niet is niet hetzelfde als niet... het is niet altijd eenvoudig maar als je wat creatief bent lukt het soms wel.
Mja goed alles is mogelijk. Ik kan de muren afbreken en terug metsen. Maar je snapt dat dat hier niet de bedoeling is :wink: .
Laatst gewijzigd door heezy 22 apr 2014, 22:27, in totaal 2 gewijzigd.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Alle Linux ontvangers. Voorbeelden: VU+, Dreambox, Xtrend, ...
Plugin noemt remotestreamconverter.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

heezy schreef:Mmm, ga ik eens opzoeken. Ken je een bepaald merk dat ik er op kan naslagen?
Rare wending... afstappen van TN is geen optie en nu ga je plots naar sat TV kijken :eek:
r2504 schreef:Mja goed alles is mogelijk. Ik kan de muren afbreken en terug metsen. Maar je snapt dat dat hier niet de bedoeling is :wink: .
Alléén jij kan hier over oordelen... maar soms geraak je er via een omweg wel (kruipkelder, ventilatie, andere kamer, ...) waar je initieel niet aan denkt.
Xanion
Starter Plus
Starter Plus

heezy schreef:Nee inderdaad, een coax kabel trekken gaat zo goed als niet. Inderdaad een video bridge is een mogelijkheid, de Gigaview schijnt goed te zijn, maar is duur.

De kwaliteit hoeft niet top te zijn, mag uiteraard wel. Het is om in de keuken het nieuws oid. te kunnen zien.

Iemand ervaring met een smartTV of een android stick om zo via wifi en Yelo tv te kijken? Merken?
Heb ik ook geprobeerd, maar een MarkII Android stick met Yelo TV erop lukt niet. De app weigert op te starten. (Geeft melding dat het device geroot is al is het niet zo). Heb ook geprobeert met een 2,4Ghz zender zoals die Marmatek en dat werkt wel, maar is wel erg storingsgevoelig. En dan vooral op waar jij staat of bent. Kan goed zijn dat je perfect beeld hebt als je op punt a staat, maar dat het beeld niet meer te zien is als je 2 stappen naar rechts zet.

Toen ik vorig jaar een nieuwe TV wilde kopen heb ik speciaal gelet op TV's die een second screen ondersteunen. Heb nu een LG TV en die kan het beeld vanuit de TV doorsturen via WIFI naar iedere Android/IOS device met de LG TV app erop. En dat werkt eigenlijk perfect en altijd zonder storingen. Fijne hiervan is dat ik op de tablet de programma's kan kijken in bed. (Dus ook degene die Yelo TV niet ondersteunt), maar door middel van een mini-usb naar HDMI kabeltje kan ik de telefoon/tablet op iedere TV aansluiten en het beeld groot en storingsvrij bekijken.

Ik hoop nog dat LG zijn app geschikt maakt voor Chromecast, dat zou helemaal perfect zijn. Maar dat blijft denk ik voorlopig dromen. :)
heezy
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef:Rare wending... afstappen van TN is geen optie en nu ga je plots naar sat TV kijken :eek:
Ik denk dat ik niet goed wakker meer was, want idd dat is geen optie. Ik doelde op een video bridge.
r2504 schreef:Alléén jij kan hier over oordelen... maar soms geraak je er via een omweg wel (kruipkelder, ventilatie, andere kamer, ...) waar je initieel niet aan denkt.
Neen, spijtig genoeg niet mogelijk zonder hem lelijk zichtbaar te hebben liggen.

@Xanion:

Thx! Na wat leeswerk ben ik ook tot de conclusie gekomen dat de beste en goedkoopste optie een slimport/MHL kabeltje zal zijn om TV en GSM/Tablet te verbinden.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”