Hallo iedereen,
Sindskort heeft een buur zich laten aansluiten bij Belgacom (2 huizen verder).
Sindsdien is ons lijnprofiel gedaald van 50/6 naar 40/6.
Ik heb reeds de lijntest uitgevoerd, ik heb het lijnnummer genomen dat ik in de decoder teruggevonden heb (Scarlet telefonie).
Daarna heb ik de lijntest gestart. Ik heb in m'n modem de status even op "TRAINING" zien staan, dus ik vermoed dat alles goed verlopen is.
Echter nog steeds 40/6.
Mijn training margin is gedaald van 17 naar 19 db.
Kan ik nog iets proberen om terug op 50/6 te komen, of is dit verloren moeite?
Nieuwe aansluiting buren, lijnprofiel gedaald
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Training margin is gestegen, nee?
Ik vermoed wachten op vectoring, als het effectief komt door de aansluiting van de buur en niet door een 'fout' van de technieker bij aansluiten van de buur of dergelijke. Wat is de afstand tot de ROP?
Ik vermoed wachten op vectoring, als het effectief komt door de aansluiting van de buur en niet door een 'fout' van de technieker bij aansluiten van de buur of dergelijke. Wat is de afstand tot de ROP?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Het is wel vreemd dat je vroeger nooit boven de 50/6 bent geraakt, terwijl met 17dB marge, je toch nog gerust 1 of 2 keer een verhoging met 10Mb DL sync had kunnen krijgen. Dus wss. vroeger al 'storende factoren' op de lijn die verhoging naar 70/6 hebben tegengehouden. En die vermoedelijk nog erger geworden zijn met een extra dsl signal in de bundel.
Ik zou vooral niks meer proberen met lijntest of zo. DLM rustig zijn werk laten doen en hopen dat er terug 50/6 komt.
En bij de overgebleven buren, reclame gaan maken voor Telenet
(Binnenbekabeling is toch volledig uit te sluiten als storende factor in dit verhaal?)
Ik zou vooral niks meer proberen met lijntest of zo. DLM rustig zijn werk laten doen en hopen dat er terug 50/6 komt.
En bij de overgebleven buren, reclame gaan maken voor Telenet

(Binnenbekabeling is toch volledig uit te sluiten als storende factor in dit verhaal?)
- honda4life
- Moderator
Voeger met vdsltool zat het heel dicht rond de 400m.
Ik weet van een technieker hier op welke ROP ik aangesloten ben, en die afstand lijkt me heel realistisch.
Ik weet van een technieker hier op welke ROP ik aangesloten ben, en die afstand lijkt me heel realistisch.
Code: Selecteer alles
downstream upstream
Line: 40200 kbps 6048 kbps
Max: 68426 kbps 14336 kbps
Profile: 17a
Distance: 388 m
Training: 18,7 dB
Attenuation: 13 dB
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Moderator
En ja hoor, terug 50/6
Terug blij
Terug blij

- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Zie, je was al aan het panikeren voor niets.
Want die 10Mbit maakt het verschil he.

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Met die mentaliteit gaat het hier inderdaad niet vooruitgaan in België.Trojan schreef:Zie, je was al aan het panikeren voor niets.
- honda4life
- Moderator
Het probleem is niet zozeer die 10 megabit trager...
Het probleem is dat dit slechter dan voorheen was, een beetje jammer vond ik.
Als je een nieuwe aansluiting doet, dan gebruik je toch de lijntest om een indicatie te hebben en weet je wat je te wachten staat en daar valt niet over te klagen dan
Het probleem is dat dit slechter dan voorheen was, een beetje jammer vond ik.
Als je een nieuwe aansluiting doet, dan gebruik je toch de lijntest om een indicatie te hebben en weet je wat je te wachten staat en daar valt niet over te klagen dan

- honda4life
- Moderator
Leuk nieuws 70/6
Een mooi voorbeeld hoe DLM zijn werk wekelijks doet.
Een mooi voorbeeld hoe DLM zijn werk wekelijks doet.