BBOX2 en DYNDNS versus BBOX3 en NO-IP !?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
inigof
Starter
Starter

Beste,

reeds geruime tijd gebruik ik de DYNDNS op de BBOX2 om mijn domotica installatie en mediaspelers te bereiken van buitenaf.
Hiervoor gebruik ik een free account van DYNDNS. De nodige poorten geforward in de LAN-servers. Werkt perfect! :-D
Daar deze free accounts in de nabije toekomst komen te vervallen ben ik aan het testen gegaan met de free accounts van NO-IP.
Ik krijg deze echter niet aan de praat... :-(
De BBOX2 geeft volgende foutmelding: 'no such host in the system' telkens ik een verbinding probeer op te zetten met het NO-IP adres.
Dit doe ik door op de knop 'Update' te klikken in het tablad 'dyndns' van de modem.

Vandaar volgende vragen:
Is de BBOX2 wel in staat om andere hosts dan DYNDNS te gebruiken? (Er staat immers wel specifiek 'dyndns' in het tablad!)
Vermoedelijk zal de BBOX2 verbinding maken met DYNDNS.
Wie is er al op verkenning geweest in de BBOX3? :eek:
Ik lees hier dat je in de BBOX3 de keuze hebt tussen dyndns, no-ip, ... Klopt dit?
Indien ja, is de omruil van BBOX2 naar BBOX3 gratis? :wink:

Alvast bedankt voor uw antwoord!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

omruilen van de B-box2 met een B-box3 is voorloig toch nog niet voorzien, dit heb ik ooit gevraagd aan Eva van Belgacom en als antwoord gekregen !
Ook heb ik als antwoord gekregen dat het oruilen van een defecte B-box2 gebeurt met een B-box2.
Nu zijn er toch al enkele waarvan ik weet dat ze toch tijdens het opruilen van hun B-box2 met een ruilnummer in een Belgacom center toch een B-box3 meegekregen hebben , het zou van de stock afhangen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

vandaag proberen dyndns installeren op bbox3(belgacom start) in de standaardmenu maar wil precies niet lukken....nu geen probleem heb er een andere router DIR100 achter gezet en dan wel in orde, echter ondanks dat ik op die router een aantal poorten >15000 had opengezet en gecontroleerd op http://www.checkmyports.net/ waar ze openstonden werkte mijn server niet, zelfde router zonder iets te veranderen, enkel van ppoe naar dynamic ip aangesloten op telenet en alles werkt wel ??? terug naar belgacom en werkt weer niet.......
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”