Beste,
ik probeer mijn huidige router te vervangen door volgend toestel
D-link model D655
maar krijg als melding "can not connect with your dns server".
Wie weet raad?
vriendelijke groeten
Eve
can not connect wity your dns server
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Uit andere threads/posts veronderstel ik dat je deze nieuwe router achter een TN combi modem/router hebt hangen ?
Spijtig genoeg luister je precies niet naar goede raad...
Los daarvan... wil je deze gebruiken als router of louter als AP ?
Welke zijn de WAN instellingen van je nieuwe router ?
Krijgt je nieuwe router een WAN IP adres en zo ja welk ?
-
- Pro Member
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
Uit andere threads/posts veronderstel ik dat je deze nieuwe router achter een TN combi modem/router hebt hangen ?
klopt
de router die ik had, was er één in bruikleen, door aanschaf nieuwe, kan ik eindelijk die andere terug geven.
als router
weet ik niet
weet ik ook niet ...
klopt
de router die ik had, was er één in bruikleen, door aanschaf nieuwe, kan ik eindelijk die andere terug geven.
als router
weet ik niet
weet ik ook niet ...
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Okee, welk ip adres krijgt je (eigen) router aan de telenet kant? (de wan kant dus)
Welk ip adres krijgt je router van telenet. Als je het hier uitschrijft zullen wij het wel uitspitten
[
Post made via mobile device ]
Welk ip adres krijgt je router van telenet. Als je het hier uitschrijft zullen wij het wel uitspitten

[

-
- Deel van't meubilair
Maar waarom schaf je een nieuwe aan als je er reeds één van TN hebt ?eve.sabbe schreef:door aanschaf nieuwe, kan ik eindelijk die andere terug geven.
Als je geholpen wil worden zal je ook zelf wat moeite moeten doen... dergelijk dingen kan je terug vinden in de menu's van je nieuwe router (en zelfs op Mijn Telenet).eve.sabbe schreef:weet ik niet, weet ik ook niet ...
-
- Pro Member
Beste,
ik denk dat er hier een misverstand gaande is.
Ik heb inderdaad van telenet een nieuwe modem gekregen.
voordeel: die heeft nu 4 ethernet uitgangen.
1 daarvan gaat naar mijn nieuwe router (kabel).
aan die router hangt mijn vaste pc.
Die router geeft als melding "can not connect with your dns server".
Al gebeld naar Telenet maar die zeiden me dat ik eerst de router moest uitschakelen, dan de TN modem uitschakelen, dan weer inschakelen TN modem, dan weer inschakelen nieuwe router, helaas geen oplossing...
mvg
Eve
ik denk dat er hier een misverstand gaande is.
Ik heb inderdaad van telenet een nieuwe modem gekregen.
voordeel: die heeft nu 4 ethernet uitgangen.
1 daarvan gaat naar mijn nieuwe router (kabel).
aan die router hangt mijn vaste pc.
Die router geeft als melding "can not connect with your dns server".
Al gebeld naar Telenet maar die zeiden me dat ik eerst de router moest uitschakelen, dan de TN modem uitschakelen, dan weer inschakelen TN modem, dan weer inschakelen nieuwe router, helaas geen oplossing...
mvg
Eve
-
- Pro Member
wat betreft ip adres
ik weet wat er bedoelt wordt hoor
ik wist niet wat WAN was, LAN ken ik wel, ondertussen weet ik het.
nu werk ik nog met de oude/tijdelijke router en daar weet ik het van want surfen werkt, ik kan naar "mijn telenet" gaan en daar zie ik het ip adres.
inloggen op die tijdelijke router kan ik ook
maar
met de nieuwe router kan ik niet surfen, geeft TN me een nieuw ip adres? zo nee dit is het IPv4: 192.168.0.205
met het ip adres van de oude router zijn jullie niets denk ik
ip adres nieuwe router 192.168.0.1
groeten
Eve
ik weet wat er bedoelt wordt hoor
ik wist niet wat WAN was, LAN ken ik wel, ondertussen weet ik het.
nu werk ik nog met de oude/tijdelijke router en daar weet ik het van want surfen werkt, ik kan naar "mijn telenet" gaan en daar zie ik het ip adres.
inloggen op die tijdelijke router kan ik ook
maar
met de nieuwe router kan ik niet surfen, geeft TN me een nieuw ip adres? zo nee dit is het IPv4: 192.168.0.205
met het ip adres van de oude router zijn jullie niets denk ik
ip adres nieuwe router 192.168.0.1
groeten
Eve
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
Je zal het waarschijnlijk niet graag horen,
maar het is sterk af te raden om een router (in dit geval de dlink) achter een router (in dit geval die van telenet) te gebruiken.
Als het een nieuwe router is, ga hem omruilen voor
- een gewone access punt (als je draadloos wil werken)
- een switch (als je met draad wil werken)
of gebruik gewoon de 2, switch en access point
maar het is sterk af te raden om een router (in dit geval de dlink) achter een router (in dit geval die van telenet) te gebruiken.
Als het een nieuwe router is, ga hem omruilen voor
- een gewone access punt (als je draadloos wil werken)
- een switch (als je met draad wil werken)
of gebruik gewoon de 2, switch en access point
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Mag ik vragen waarom je persee een routerfunctie wenst en geen acces point? Bent u bekend met de verschillen?
Wat wenst u eigenlijk te bereiken? Extra WiFI-dekking (die liefst sneller gaat ook)? Wilt u aparte netwerken die helemaal niet met elkaar kunnen communiceren?
EDIT
De homegateway van Telenet zal aan elk aangesloten toestel een uniek adres geven (DHCP server deelt een IP adres uit). Echter wanneer je zelf een router aansluit achter die modem, dan zal die router (want dat is zijn job) elk toestel dat aan de ROUTER wordt aangesloten een uniek adres geven.
Je hebt met andere woorden al een router. Die zit in jouw Telenet homegateway. Wil je WiFi verbeteren dan wil je een access point kopen, of jouw D-Link een access point maken door enkele instellingen aan te passen en de kabel die van de TN modem komt in een van de 4 LAN poorten in plaats van de WAN poort van je D-link te plaatsen.
Zie zeker hier voor de instellingen: de host router in de afbeelding op de pagina is in jouw geval de TN homegateway (instellingen bij mijn Telenet). De D-Link instellingen zal je vinden op ik vermoed 192.168.0.1.
Wat wenst u eigenlijk te bereiken? Extra WiFI-dekking (die liefst sneller gaat ook)? Wilt u aparte netwerken die helemaal niet met elkaar kunnen communiceren?
EDIT
De homegateway van Telenet zal aan elk aangesloten toestel een uniek adres geven (DHCP server deelt een IP adres uit). Echter wanneer je zelf een router aansluit achter die modem, dan zal die router (want dat is zijn job) elk toestel dat aan de ROUTER wordt aangesloten een uniek adres geven.
Je hebt met andere woorden al een router. Die zit in jouw Telenet homegateway. Wil je WiFi verbeteren dan wil je een access point kopen, of jouw D-Link een access point maken door enkele instellingen aan te passen en de kabel die van de TN modem komt in een van de 4 LAN poorten in plaats van de WAN poort van je D-link te plaatsen.
Zie zeker hier voor de instellingen: de host router in de afbeelding op de pagina is in jouw geval de TN homegateway (instellingen bij mijn Telenet). De D-Link instellingen zal je vinden op ik vermoed 192.168.0.1.
Laatst gewijzigd door sirWard 16 apr 2014, 16:21, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
De meest recente combi modem/routers van TN hebben normaal geen problemen met snelheid.sirWard schreef:Extra WiFI-dekking (die liefst sneller gaat ook)?
Er zijn hier op het forum al genoeg posts geweest van mensen met uitstekende resultaten (maar eens men een idee heeft over iets blijft dit eeuwig leven).
-
- Pro Member
wat ik wil is de oude dlink router vervangen door de nieuwe
ik snap niet waarom ik niet een router achter een router mag hangen?
tot nu toe werkt alles prima (behalve met de nieuwe)
ik weet dat het nieuwe TN toestel me ook een nieuw wifi bezorgt, maar dat signaal is hier in de woonkamer gewoon te zwak (beton etc)
groeten
Eve
ik snap niet waarom ik niet een router achter een router mag hangen?
tot nu toe werkt alles prima (behalve met de nieuwe)
ik weet dat het nieuwe TN toestel me ook een nieuw wifi bezorgt, maar dat signaal is hier in de woonkamer gewoon te zwak (beton etc)
groeten
Eve
- sirWard
- Erelid
Als die man nu betere dekking wil maar het verschil niet kent tussen een router en access point en waarom dubbele nat conflicten kan brengen, wegens onvoldoende kennis over netwerken, dan probeer ik die te helpen op een eenvoudige manier. Nergens heb ik gezegd dat de TN-modem inferieur is en los daarvan weet je volgens mij helemaal niet wat de omgeving en haar eigenschappen is van de de woning van bovengenoemde.r2504 schreef:De meest recente combi modem/routers van TN hebben normaal geen problemen met snelheid.sirWard schreef:Extra WiFI-dekking (die liefst sneller gaat ook)?
Er zijn hier op het forum al genoeg posts geweest van mensen met uitstekende resultaten (maar eens men een idee heeft over iets blijft dit eeuwig leven).
Omdat ik een EDPnet lijn in mijn sig heb staan ben ik niet automatisch een TN basher die de HGW afbreekt of modem-only's gaat prijzen. Wel integendeel.
Mij lijkt het beste dat de TS van zijn D-Link nu een access point maakt. In het beste geval heeft hij mits goede plaatsing van AP betere ontvangst en bereikt wat hij wou. Jammer van de D-link router die geen router zal spelen maar een AP maar dat is geen ramp. Het geld is toch al uitgegeven.
http://www.technoleros.com/turn-a-d-lin ... ess-point/
Let hierbij op dat de kabel die van de TN homegateway komt in 1 vd 4 LAN poorten van de D-Link wordt geplaatst en niet im de WAN poort.
P.S. ik schrijf dit op mijn telefoon. Na het posten van mijn vorig bericht zag ik dat er enkel posts bijgekomen waren. Daarop heb ik mijn post willen aanpassen met extra uitleg maar toen crashte tapatalk. Sorry voor eventuele dubbelpost etc.
-
- Deel van't meubilair
De TS is in een ander topic al meer dan genoeg geïnformeerd geweest (al lijkt men goede raad niet altijd ten harte te nemen).
Ik denk dat het weinig zin heeft om hier nogmaals alle raad opnieuw te gaan herhalen.
Ik veronderstel ook dat jou "die liefst sneller gaat ook" er staat met een reden... en misschien (al dan niet onbewust) mensen het idee geeft dat TN z'n WIFI traag is.
Ik denk dat het weinig zin heeft om hier nogmaals alle raad opnieuw te gaan herhalen.
Ik veronderstel ook dat jou "die liefst sneller gaat ook" er staat met een reden... en misschien (al dan niet onbewust) mensen het idee geeft dat TN z'n WIFI traag is.
- sirWard
- Erelid
Dan denk je dat verkeerd.
Ik veronderstel dat de TS het verschil niet kent tussen een router of access point. Die stapt naar de winkel en vraagt een router. Maar god weet ik om welke reden hij misschien WEL dubbele NAT wenst. Misschien wil hij betere dekking. Misschien wil hij snellere WiFi omdat hij nog met 802.11G zat op zijn vorige D-Link.
Misschien moeten we niet telkens in elk topic een discussie gaan houden over modem-only of niet, is WiFi van een hgw/bbox goed of niet,... Misschien moeten we niet zomaar aannemen dat elke woning dezelfde is en de aansluiting van Belgacom en Telenet in de woonkamer zitten. Misschien moet ik of jij wel een 30 pagina's tellend document schrijven die in peutertaal uitlegt wat je als gebruiker het best doet voor welke situatie.
En weet je, misschien moeten we gewoon niet reageren en woorden in de mond leggen. Ja de TS is niet goed op de hoogte, en ja je kan het hem misschien kwalijk nemen dat hij onze goede raad niet ten harte nam. Maar ik denk dat hij er eigenlijk geen bal van verstond. Gaan we hem dan daar maar laten staan met zijn probleem? Of gaan we lekker in elk topic gaan zeggen wat 'n oen het is omdat hij onze raad niet ter harte neemt? Wat een leuke indruk moeten niet-techneuten van ons wel niet krijgen als ze het forum doorspitten, wanneer ze alle reacties van de wel techneuten lezen.
Misschien moeten wij maar niet off-topic gaan.
/off-topic & rant
Aan de topic-starter: als je de D-Link laat functioneren als een Access Point (zie de link die ik gaf en deze bedraad correct (LAN vs WAN!) aansluit en plaatst op een plek centraal in je omgeving waar je (extra) ontvangst wenst dan denk ik dat je je doel zal bereiken: betere ontvangst van het WiFi-netwerk in je woning. Maar verwacht natuurlijk geen topsnelheden zoals je bedraad kan halen, dat lukt nooit. Ook niet met een nog nieuwere router of AP.
Ik veronderstel dat de TS het verschil niet kent tussen een router of access point. Die stapt naar de winkel en vraagt een router. Maar god weet ik om welke reden hij misschien WEL dubbele NAT wenst. Misschien wil hij betere dekking. Misschien wil hij snellere WiFi omdat hij nog met 802.11G zat op zijn vorige D-Link.
Misschien moeten we niet telkens in elk topic een discussie gaan houden over modem-only of niet, is WiFi van een hgw/bbox goed of niet,... Misschien moeten we niet zomaar aannemen dat elke woning dezelfde is en de aansluiting van Belgacom en Telenet in de woonkamer zitten. Misschien moet ik of jij wel een 30 pagina's tellend document schrijven die in peutertaal uitlegt wat je als gebruiker het best doet voor welke situatie.
En weet je, misschien moeten we gewoon niet reageren en woorden in de mond leggen. Ja de TS is niet goed op de hoogte, en ja je kan het hem misschien kwalijk nemen dat hij onze goede raad niet ten harte nam. Maar ik denk dat hij er eigenlijk geen bal van verstond. Gaan we hem dan daar maar laten staan met zijn probleem? Of gaan we lekker in elk topic gaan zeggen wat 'n oen het is omdat hij onze raad niet ter harte neemt? Wat een leuke indruk moeten niet-techneuten van ons wel niet krijgen als ze het forum doorspitten, wanneer ze alle reacties van de wel techneuten lezen.

Misschien moeten wij maar niet off-topic gaan.
/off-topic & rant
Aan de topic-starter: als je de D-Link laat functioneren als een Access Point (zie de link die ik gaf en deze bedraad correct (LAN vs WAN!) aansluit en plaatst op een plek centraal in je omgeving waar je (extra) ontvangst wenst dan denk ik dat je je doel zal bereiken: betere ontvangst van het WiFi-netwerk in je woning. Maar verwacht natuurlijk geen topsnelheden zoals je bedraad kan halen, dat lukt nooit. Ook niet met een nog nieuwere router of AP.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Eve,
Ik denk dat ik ooit eens (2011?) een tablet van jou heb gekocht. Kan dit?
Zo ja : dit is niet zo ver van mij, wil gerust wel eens langs komen om te kijken naar je setup.
Kris
Ik denk dat ik ooit eens (2011?) een tablet van jou heb gekocht. Kan dit?
Zo ja : dit is niet zo ver van mij, wil gerust wel eens langs komen om te kijken naar je setup.
Kris
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
aan Kris,
ik lees en herlees al die reacties, probeer het te snappen, maar jouw hulp zou welkom zijn!
Inderdaad je bent al eens langs geweest om mijn oude tablet te kopen.
Ik wil alle raad ter harte nemen maar ik denk dat ik moet toegeven dat bepaalde zaken me te moeilijk, te technisch worden.
stuur je me een PB?
groeten
Eve
ik lees en herlees al die reacties, probeer het te snappen, maar jouw hulp zou welkom zijn!
Inderdaad je bent al eens langs geweest om mijn oude tablet te kopen.
Ik wil alle raad ter harte nemen maar ik denk dat ik moet toegeven dat bepaalde zaken me te moeilijk, te technisch worden.
stuur je me een PB?
groeten
Eve
-
- Deel van't meubilair
Daar gaat het hier ook helemaal niet over... de TS heeft in het andere topic een probleem beschreven maar in plaats van naar de oorzaak ervan te zoeken start de TS met extra hardware (te lenen/kopen/wisselen... maakt niet uit). Op die manier zorg je alléén voor nog grotere problemen en bizarre fouten als deze.sirWard schreef:Misschien moeten we niet telkens in elk topic een discussie gaan houden over modem-only of niet, is WiFi van een hgw/bbox goed of niet,...
-
- Pro Member
aan R2504
inderdaad ik heb een eind geleden een topic gestart. Dat probleem heb ik gedeeltelijk kunnen oplossen door een ander stopcontact te gebruiken en andere (niet nieuw aangekochte) kabel.
ik wil ook geen discussie starten tussen leden. Ik ga een hulplijn inroepen denk ik.
groeten
Eve
inderdaad ik heb een eind geleden een topic gestart. Dat probleem heb ik gedeeltelijk kunnen oplossen door een ander stopcontact te gebruiken en andere (niet nieuw aangekochte) kabel.
ik wil ook geen discussie starten tussen leden. Ik ga een hulplijn inroepen denk ik.
groeten
Eve
-
- Deel van't meubilair
Als Krisken ter plaatse komt zal het wel opgelost zijn.
Ik wil hier trouwens ook geen discussie starten met andere leden... maar ik denk dat de meeste je voorgeschiedenis niet kennen (het andere topic is al wat ouder namelijk) en da's toch wel belangrijk bij het geven van het juiste advies.
Ik wil hier trouwens ook geen discussie starten met andere leden... maar ik denk dat de meeste je voorgeschiedenis niet kennen (het andere topic is al wat ouder namelijk) en da's toch wel belangrijk bij het geven van het juiste advies.
-
- Pro Member
Allen,
in het bijzonder KRISKEN en SIRWARD,
het is me gelukt om mijn nieuwe d-link gigabit router te installeren achter mijn Telenet modem/router.
aan SIRWARD: ik heb doorgeklikt op je link "turn a d-link dir-655 router into a secondary access point"
Veel herlezen maar 1/ het is me gelukt en 2/ begrijp nu meer
aan KRISKEN:
je wou langskomen maar ziekte belemmerde je, ik hoop dat je ondertussen genezen bent
het was/is erg vriendelijk dat je me wou helpen
conclusie:
snelheden zijn hier optimaal
vaste pc 115Mbps
wifi : smartphone 30 Mbps tablet 37,66 Mbps laptop wordt niet meer gebruikt wegens te veel technische (niet internet gerelateerde) problemen
en ik kan oude router eindelijk terug bezorgen
ook heb ik nu bijgeleerd dat de stabiliteit van een router kan afhangen van een stopcontact en/of kabel
vriendelijke groeten
Eve
in het bijzonder KRISKEN en SIRWARD,
het is me gelukt om mijn nieuwe d-link gigabit router te installeren achter mijn Telenet modem/router.
aan SIRWARD: ik heb doorgeklikt op je link "turn a d-link dir-655 router into a secondary access point"
Veel herlezen maar 1/ het is me gelukt en 2/ begrijp nu meer
aan KRISKEN:
je wou langskomen maar ziekte belemmerde je, ik hoop dat je ondertussen genezen bent
het was/is erg vriendelijk dat je me wou helpen
conclusie:
snelheden zijn hier optimaal
vaste pc 115Mbps
wifi : smartphone 30 Mbps tablet 37,66 Mbps laptop wordt niet meer gebruikt wegens te veel technische (niet internet gerelateerde) problemen
en ik kan oude router eindelijk terug bezorgen
ook heb ik nu bijgeleerd dat de stabiliteit van een router kan afhangen van een stopcontact en/of kabel
vriendelijke groeten
Eve