ik ben aan het overwegen om over te stappen naar telenet whoppa.
mijn huidige installatie:
internet via edpnet (70/6 profiel) voor 45,94€/maand
freevoipdeal. dit wordt vooral gebruikt om naar mobiele nummers te bellen in roemenië, zowel in piek als daluren. soms ook naar vaste nummers in roemenië en belgië. kost mij ongeveer 60€/jaar
digitale tv van telenet voor 23,70€/maand
heb nu een fritzbox 7390 staan. de opties die ik op dit moment gebruik zijn:
1. port forwarding voor mijn synology nas op 5000 naar de beheerssoftware en 9200 naar de sabnzbd server.
2. dynamic dns via dyndns.org om mijn nas via mijn domeinnaam te bereiken
3. voip via freevoipdeal
4. wlan gefilterd op mac adres
als ik nu m'n rekening maak, maandelijks, dan kost me dit 45,94€ voor internet + 5€ voor telefoon + 23,70€ voor tv wat maakt 74,64€/maand in totaal.
telenet whoppa kost 72,95€/maand + de optie telefonie anytime 7,5€ = 80,45€/maand
toch zou ik dus graag overstappen naar telenet whoppa om 1) alles bij 1 provider te hebben en 2) mijn modem volgens edpnet niet geschikt is voor vectoring
zit in telenet whoppa dan echt alles in de prijs inbegrepen of zijn er nog verborgen kosten?
ik wil mijn fritzbox niet meer gebruiken. kan ik mijn 4 punten (zie boven) instellen in de telenet modem?
bedankt voor de info!
overstap naar whoppa
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Verdere kosten zitten er niet in. De telenetmodem kan volgens mij wel alles (poort 5000 is geen probleem) bahalve puntje 4, daar ben ik niet zeker van.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 35 keer
daarom mijn vragen ook een beetje. ik wil liefst alles in 1 abo pakket en liefst ook in 1 hardware device dus geen eigen router achter modem.
daarom vroeg ik me af of mijn huidige config mogelijk is met de gewone modem van telenet. dus niet de modem only+router
daarom vroeg ik me af of mijn huidige config mogelijk is met de gewone modem van telenet. dus niet de modem only+router
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Best telenet vragen dan en indien je niet tevreden bent vragen voor een gratis switch naar een modem only. Telenet klanten die dergelijke setup willen bereiken weten uit ervaring dat ze beter af zijn met een modem only. Maar eventueel als je moet uitbreiden met een switch. Dan kan je misschien opteren voor een acces point waar je deze filtering wel kan instellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
De all-in-one heeft een optie MAC-Filtering waarmee je 10 MAC adressen kan ingeven.krisken schreef:Verdere kosten zitten er niet in. De telenetmodem kan volgens mij wel alles (poort 5000 is geen probleem) bahalve puntje 4, daar ben ik niet zeker van.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Puntje 4 heeft ook totaal geen zin... iemand die je WPA2 kan kraken kan ook je MAC adressen zien en deze dus gewoon spoofen.krisken schreef:bahalve puntje 4, daar ben ik niet zeker van.
MAC filtering is gewoon een vals gevoel van veiligheid (maar ook dat kan dus bij TN).
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 35 keer
ik gebruik momenteel wpa2 + mac filtering. wat is er dan veiliger?
dit was ik nog vergeten te vragen: op mijn fritzbox heb ik momenteel nog een switch hangen omdat ik niet voldoende heb met de beschikbare poorten. aan die switch hangt ook nog een powerlan. ik neem aan dat ik dit gewoon kan overnemen naar de telenet modem?
dit was ik nog vergeten te vragen: op mijn fritzbox heb ik momenteel nog een switch hangen omdat ik niet voldoende heb met de beschikbare poorten. aan die switch hangt ook nog een powerlan. ik neem aan dat ik dit gewoon kan overnemen naar de telenet modem?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
WPA2 op zich is prima... het "extraatje" van de MAC filtering heeft weinig zin zoals ik al schreef.darkzero schreef:ik gebruik momenteel wpa2 + mac filtering. wat is er dan veiliger?
Een echte analogie kan ik niet meteen vinden... maar is zo'n beetje zoals achter je voordeur een bordje hangen met "geen toegang voor inbrekers"

Inderdaad... geen probleem.darkzero schreef:dit was ik nog vergeten te vragen: op mijn fritzbox heb ik momenteel nog een switch hangen omdat ik niet voldoende heb met de beschikbare poorten. aan die switch hangt ook nog een powerlan. ik neem aan dat ik dit gewoon kan overnemen naar de telenet modem?