r2504 schreef:De verzachtende omstandigheden hebben niets te maken met de essentie van deze wet. Het is dus effectief heel zwart/wit...
Dit is nu exact het probleem. Elke mens met gezond boerenverstand bekijkt dit onderwerp vanuit een perspectief waar alle puzzelstukken op tafel liggen. Jij haalt er nu 1 wet uit en interpreteert die enkel tot op de letter. Het zou nochtans properder zijn moest je de geest van al die wetten eens achterhalen en inzien dat dit anno 2014 gewoon nonsens is die men probeert vol te houden!r2504 schreef:Je leest m'n posts niet... ik heb het ook moeilijk met bepaalde constructies maar da's een andere discussie.
Deze zaken druisen trouwens ook in tegen het principe dat niemand schuldig is tenzij anders bewezen. Iedereen moet nu immers die waanzinnige taksen betalen op media, of je nu kopieert of niet. Dit soort zeverwetten zetten net de deur wagenwijd open voor misbruik en brengen ernstige schade toe aan de economie. Waarom denk je anders dat mensen hun printers en andere zaken in het buitenland aankopen om deze taksen te ontlopen? Dit is toch ook niet goed voor onze winkels?
Ja, die taksen waar het maximum haalbare moet afgeroomd worden is inderdaad een beschaafde manier van werken. Goed punt, maar je preekt hier voor het verkeerde doelpubliek.r2504 schreef:de tijd van Robin Hood dat je kon stelen van de rijken is gelukkig voorbij, voor recht in onze maatschappij hebben we ondertussen andere beschaafdere middelen.
Wat heeft dit antwoord met mijn stelling te maken? Lobbyisten hebben onder meer gezorgd voor die absurde taksen. Het "Vote with your wallet"-principe is dan simpel: koop deze producten dan niet meer, of enkel in het buitenland.r2504 schreef:Nonsens... lobbyisten kopen geen producten... als jij blijft bij het standpunt van "Vote with your wallet" mogen er nog 100x zoveel lobbyisten zijn.KenwOOt schreef:Tiens, in de VS zouden ze nochtans zeggen: "Vote with your wallet". In elke normale "vraag en aanbod" industrie zou een bedrijf dan moeten plooien. Maar neen, in plaats van te innoveren hebben ze een bende lobbyisten ingehuurd.
Ja, want die zijn echt niet bevooroordeeld?r2504 schreef:Raar... want Europa geeft me daar wel gelijk in.