'k zeg het, 't is iets eigenaardig. 'k Begrijp dat het op eerste zicht grappig leek dat ik zei dat het m'n petje te boven ging (Ja Philippe

) maar 't is toch eigenaardig omdat ik het echt nooit eerder voorhad en uiteraard genoeg over VPN downloadde en speedtests deed om het eerder opgemerkt te hebben indien dat al eerder het geval was.
Nu kan het zijn dat er bij de VPN 'provider' iets gewijzigd was tegenover voorheen, inderdaad. Voor de rest aan deze zijde enkel windows 8.1 Pro in plaats van Windows 7 Ultimate. Nu is het wel zo dat Windows 8 wel heel veel verbeteringen brengt, en dat het hier aan ligt kan waarschijnlijk ook.
Maar toch, nu lukt het echt niet, en ben al elke VPN server die de provider heeft afgegaan met telkens een 10 GB zip van dezelfde site als voorheen, 'k hoef het zelfs niet volledig te laten lopen want op bepaalde servers zakt het onder 1MB/s en zo lang wacht ik niet.
'k Had wel al eerder mijn router ontkoppeld en hierna kon ik rechtstreeks via de Bbox3 nog steeds 'sneller' downloaden, maar speedtests gaven toch terug de 30Mbit max aan, in tegenstelling tot over de router telkens 70Mbit (toeval of niet).