Hallo,
ik ben momenteel aan het denken aan het switchen van isp, en zie bij de specs van mijn nieuwe isp het volgende staan :
Aantal gebruikerslicenties : 4
Nu weet ik dat mijn adsl modem (speedtouch home - pots) meerdere ppp verbinden tegelijk kan maken.
Weet iemand of het misschien mogelijk is om op deze manier meerdere (dynamische) ip's te krijgen ? en dus bvb meerdere server(tjes) available te maken via ssh.
thanks
meerdere ppp verbindingen tegelijk ?
ben aan het spelen met 'UML' machines :
kinda like vmware : run multiple linux boxen on 1 physical box.
ik wilde er graag eens eentje proberen als Honeypot, maar dan wel met een ander ip dan mijn servertje.
dus een extra ip was fijn geweest.
kinda like vmware : run multiple linux boxen on 1 physical box.
ik wilde er graag eens eentje proberen als Honeypot, maar dan wel met een ander ip dan mijn servertje.
dus een extra ip was fijn geweest.
ik zou die extra ip's vooral willen om een beetje te experimenteren met 'Honeypots' : bakken die bewust aan het internet worden gehangen om te kijken hoe lang het duurt voor ze gehacked worden (en op welke manier .. technieken .. enz)Sub Zero schreef:Zet er een routertje voor en geef ze elke een ander intern IP. Dan wat met de poorten spelen en je bent er...
Cheers
het zou dus wel de bedoeling zijn dat dit een compleet ander ip is als mijn gewoon webservertje.
dus port forwarding is no option.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je provider blocked dus je poorten niet ?ban schreef:het zou dus wel de bedoeling zijn dat dit een compleet ander ip is als mijn gewoon webservertje.
dus port forwarding is no option.
Tja, nadeel van ADSL die meerdere IP-adressen... maar bij TN blocked men dan weer je poorten. You can't have it all

adsl2fit, ze zijn toch ergens goed in 
maar inderdaad : heel spijtig eigenlijk, de eerste isp die op consumer accounts een beetje opties zal aanbieden die interesant zijn voor een 'technical' user gaat volgens mij veel success hebben.
ik denk maar aan dingen als
- fixed ip
- multiple ip
- ipv6 (of tunnel naar 6bone)
- multicast (of tunnel naar Mbone)
- extra upload speed
- ...
en dat wil ik nog niet eens voor echt iets commercieels, gewoon voor mezelf om wat mee te spelen.
ik ben een linux mens, en zoals de meeste heb ik alles geleerd door het in mijne kelder te doen op een testmachientje.
heel spijtig dat zoiets vaak direct wordt gezien als 'een poging om services aan te bieden' of als 'hacker-spul' want ik wil alleen maar bijleren, maar het wordt progressief moeilijker als je de enterprise richting opgaat ..
ik zal eens beginnen sparen voor sdsl ofzo

maar inderdaad : heel spijtig eigenlijk, de eerste isp die op consumer accounts een beetje opties zal aanbieden die interesant zijn voor een 'technical' user gaat volgens mij veel success hebben.
ik denk maar aan dingen als
- fixed ip
- multiple ip
- ipv6 (of tunnel naar 6bone)
- multicast (of tunnel naar Mbone)
- extra upload speed
- ...
en dat wil ik nog niet eens voor echt iets commercieels, gewoon voor mezelf om wat mee te spelen.
ik ben een linux mens, en zoals de meeste heb ik alles geleerd door het in mijne kelder te doen op een testmachientje.
heel spijtig dat zoiets vaak direct wordt gezien als 'een poging om services aan te bieden' of als 'hacker-spul' want ik wil alleen maar bijleren, maar het wordt progressief moeilijker als je de enterprise richting opgaat ..
ik zal eens beginnen sparen voor sdsl ofzo
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ban,
't is misschien goeiekoper dan om een 2de telefoonlijn aan te vragen en daar bv Versatel Allways adsl op te nemen.
kosten:
Telefoonlijn: 6,5€ / maand (voor Discovery line, en gratis aansluiting op 't moment)
ADSL: 19,99€ / maand
Specs: 512kbit/256kbit
Misschien wa goeiekoper dan een SDSL aansluiting "om te testen".
Grtz,
Sasuke
't is misschien goeiekoper dan om een 2de telefoonlijn aan te vragen en daar bv Versatel Allways adsl op te nemen.
kosten:
Telefoonlijn: 6,5€ / maand (voor Discovery line, en gratis aansluiting op 't moment)
ADSL: 19,99€ / maand
Specs: 512kbit/256kbit
Misschien wa goeiekoper dan een SDSL aansluiting "om te testen".
Grtz,
Sasuke
true, maar ik vind geen duidelijk info over bvb open poorten van versatel, en ze antwoorden niet op mijn vragen over hun business accounts (nergens prijzen te vinden)
ik denk dat ik mijn adsl2fit houdt en er een xs4all bijneem,
dat gaat nog het goedkoopst zijn vrees ik
trouwens : is er iemand interested in een topic "isp's for technical users"
met details over open poorten / mogelijke opties / prijzen .. maar dan specifiek voor users die linux draaien (als servertje)
ik dacht er eentje te starten onder Non-windows ofzo.
comments ?
ik kan niet echt zoiets vinden op de fora, maar ik kom hier nog niet zo lang.
zoiets bestaat hier toevallig nog niet ?
ik denk dat ik mijn adsl2fit houdt en er een xs4all bijneem,
dat gaat nog het goedkoopst zijn vrees ik
trouwens : is er iemand interested in een topic "isp's for technical users"
met details over open poorten / mogelijke opties / prijzen .. maar dan specifiek voor users die linux draaien (als servertje)
ik dacht er eentje te starten onder Non-windows ofzo.
comments ?
ik kan niet echt zoiets vinden op de fora, maar ik kom hier nog niet zo lang.
zoiets bestaat hier toevallig nog niet ?