hallo,
al enkele maanden zat ik op volgende profiel:
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 13.4 dB
Downstream line rate 60032 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
TX total power -19.3 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms
nu sinds vandaag heb ik dit gekregen?
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.10_ENGIK105012 Time Aug 19 2013, 13:42:40
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 6.0 dB
Downstream line rate 35000 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
TX total power -4.7 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 4.0 ms
wilt dit nu zgegen dat er een fout op mijn lijn zit en dat ik scarlet moet bellen?
er is technisch hier niets veranderd....
zijn mijn lijnwaardes nu nog goed?
scarlet profiel ineens gewijzigd
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
dommelgebruiker schreef:Downstream Training Margin : 6.0 dB
nee, helaas nog slechter als ervoor, zelfs nu met een sync op 35/6 is de training margin teruggevallen op 6dB (=absoluut minimum of zelfs net te weinig voor een stabiele lijn). Dat voorspelt niet veel goeds voor de sync... Mss. daalt die nog verder tot 30/6. Nu op zich geen dramatische situatie, maar wel frustrerend als ge ervoor veel beter hebt gehad.dommelgebruiker schreef:zijn mijn lijnwaardes nu nog goed?
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
maar ik heb niets veranderd aan de bekabeling enz....
kan ik scarlet bellen en een technieker laten komen?
kan ik scarlet bellen en een technieker laten komen?
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
mijn modem resette daarnet van zichzelf volledig en kreeg volgende nu:
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.10_ENGIK105012 Time Aug 19 2013, 13:42:40
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 6.0 dB
Downstream line rate 42696 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
TX total power -4.7 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 4.0 ms
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.10_ENGIK105012 Time Aug 19 2013, 13:42:40
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 6.0 dB
Downstream line rate 42696 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
TX total power -4.7 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 4.0 ms
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 252 keer
Ik neem aan dat die nog eens zal updaten want er is sinds kort nog een nieuwere: Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
Toen onze router vervangen werd, waren er tijdens de eerste sessies ook vreemde caps.
Toen onze router vervangen werd, waren er tijdens de eerste sessies ook vreemde caps.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
en nu is hij weer gereset van zichzelf en heb ik nu deze waardes gekregen:
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.10_ENGIK105012 Time Aug 19 2013, 13:42:40
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 11.3 dB
Downstream line rate 25048 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
TX total power -4.7 dbm
Downstream delay 14.7 ms
Upstream delay 4.0 ms
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.10_ENGIK105012 Time Aug 19 2013, 13:42:40
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 11.3 dB
Downstream line rate 25048 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
TX total power -4.7 dbm
Downstream delay 14.7 ms
Upstream delay 4.0 ms
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 78 keer
Ik denk dat je best Scarlet kan bellen en hen een lijntest laten doen. Lijkt me dat ze wel zullen zien dat er wat fout zit en een tech sturen.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
pfff
ik bel al dagen naar scarlet en veel hulp krijg ik daar niet hoor...
ze maken een dossier op en 2 dagen nadien smsen ze me dat ik mijn modem eens moet heropstarten en dat het probleem opgelost is....
dit heb ik al meermaals gedaan ... en dat wisten ze... zo nutteloze informatie....
ik zeg hun dat mijn lijnwaardes enorm slecht geworden zijn en mijn syncro van 60 naar 30 gegaan is en dat mijn lijn dan nog steeds onstabiel is.... krijg ik het volgende antwoord: wij bieden maar 30 aan.... sorry maar ik vind deze klantendienst echt alles behalve professioneel....
is hier niemand die voor scarlet mogelijk werkt die me wel juiste info kan geven?
ik bel al dagen naar scarlet en veel hulp krijg ik daar niet hoor...
ze maken een dossier op en 2 dagen nadien smsen ze me dat ik mijn modem eens moet heropstarten en dat het probleem opgelost is....
dit heb ik al meermaals gedaan ... en dat wisten ze... zo nutteloze informatie....
ik zeg hun dat mijn lijnwaardes enorm slecht geworden zijn en mijn syncro van 60 naar 30 gegaan is en dat mijn lijn dan nog steeds onstabiel is.... krijg ik het volgende antwoord: wij bieden maar 30 aan.... sorry maar ik vind deze klantendienst echt alles behalve professioneel....
is hier niemand die voor scarlet mogelijk werkt die me wel juiste info kan geven?
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Het minste dat je kan zeggen is dat je een zéér onstabiele lijn hebt
En zoals iedere goede modem doet: hij zal de snelheid verminderen / verhogen tot je SNR op minimaal 6 dB komt.
Vraag is natuurlijk: wat is de oorzaak van deze onstabiele lijn? Duidelijk een storing, dus best de Helpdesk blijven stalken tot ze het ticket doorsturen naar Belgacom. Hier moet naar gekeken worden.
Jouw overzetten op een 20/2 (8D) profel zou je probleem ook oplossen, maar dat is niet echt wat je wilt, denk ik
.
- Downstream Training Margin : 13.4 dB
Downstream line rate 60032 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
- Downstream Training Margin : 6.0 dB
Downstream line rate 35000 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
- Downstream Training Margin : 6.0 dB
Downstream line rate 42696 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
- Downstream Training Margin : 11.3 dB
Downstream line rate 25048 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
En zoals iedere goede modem doet: hij zal de snelheid verminderen / verhogen tot je SNR op minimaal 6 dB komt.
Vraag is natuurlijk: wat is de oorzaak van deze onstabiele lijn? Duidelijk een storing, dus best de Helpdesk blijven stalken tot ze het ticket doorsturen naar Belgacom. Hier moet naar gekeken worden.
Jouw overzetten op een 20/2 (8D) profel zou je probleem ook oplossen, maar dat is niet echt wat je wilt, denk ik

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 78 keer
Dat is inderdaad niet erg professioneel van de klantendienst. Ik zou klagen over een onstabiele verbinding en, zoals Philippe zegt, niet opgeven tot er een technieker komt. Die mensen zijn doorgaans beter op de hoogte en zullen niet zo'n domme antwoorden geven.dommelgebruiker schreef: ik zeg hun dat mijn lijnwaardes enorm slecht geworden zijn en mijn syncro van 60 naar 30 gegaan is en dat mijn lijn dan nog steeds onstabiel is.... krijg ik het volgende antwoord: wij bieden maar 30 aan.... sorry maar ik vind deze klantendienst echt alles behalve professioneel....
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Vraag ze gewoon om een ticket naar 2ndline te maken ivm onstabiele verbinding, geen nee accepteren als antwoord.
Die zien dat wel direct dat je op een repair profiel zit.
Die zien dat wel direct dat je op een repair profiel zit.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
hey philippe_d
ik heb deze lijnwaardes van vroeger en nu eens op mail gezet naar [email protected] en had hun gevraagt om onmiddelijk een technieker te sturen... dat er echt iets mis is met deze lijn...
ik heb deze modem aan de intro rechtstreeks aangesloten om uit te kunnen sluiten dat het probleem bij mij ligt,maar het resultaat is hetzelfde....
dus er moet buiten iets mis zijn...
ik had op deze mail na 2 minuten al een reactie dat ze een technieker geboekt hebben voor maandag...
ik hou jullie op de hoogte...
ik heb deze lijnwaardes van vroeger en nu eens op mail gezet naar [email protected] en had hun gevraagt om onmiddelijk een technieker te sturen... dat er echt iets mis is met deze lijn...
ik heb deze modem aan de intro rechtstreeks aangesloten om uit te kunnen sluiten dat het probleem bij mij ligt,maar het resultaat is hetzelfde....
dus er moet buiten iets mis zijn...
ik had op deze mail na 2 minuten al een reactie dat ze een technieker geboekt hebben voor maandag...
ik hou jullie op de hoogte...
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
hallo,
er is ondertussen een belgacom technieker langs geweest en heeft alle testen gedaan....
het resultaat: de stijgleiding is stuk..../aan vervanging toe.... deze kabel is van 1954.....
deze moet vervangen worden....
nu is de vraag de belgacom technieker zei dat ik deze zelf in app gebouw kon leggen....
gewoon in de verluchtingskoker smijten en tot beneden krijgen....
ze zouden deze nadien komen aansluiten....
ze zeiden me gewoon om een utp cat 8 kabel te gebruiken ipv een gewone telefoonkabel....
maar nu heb ik de volgende vraag:
ik woon in groot app gebouw(178 app) en deze kabels die langs deze luchtschacht lopen (luchtschacht is gemeenschap)
nu is de vraag: moet ik deze kosten dan zelf betalen?
of moet normaal dit door het medebeheer betaald worden?
ik moet wel zeggen dat ik op het 9de verdiep ook zit dus heb wel +- 40 m utp kabel nodig...
iemand die wat meer kan zeggen?
neen de optie telenet nemen wil ik niet....
er is ondertussen een belgacom technieker langs geweest en heeft alle testen gedaan....
het resultaat: de stijgleiding is stuk..../aan vervanging toe.... deze kabel is van 1954.....
deze moet vervangen worden....
nu is de vraag de belgacom technieker zei dat ik deze zelf in app gebouw kon leggen....
gewoon in de verluchtingskoker smijten en tot beneden krijgen....
ze zouden deze nadien komen aansluiten....
ze zeiden me gewoon om een utp cat 8 kabel te gebruiken ipv een gewone telefoonkabel....
maar nu heb ik de volgende vraag:
ik woon in groot app gebouw(178 app) en deze kabels die langs deze luchtschacht lopen (luchtschacht is gemeenschap)
nu is de vraag: moet ik deze kosten dan zelf betalen?
of moet normaal dit door het medebeheer betaald worden?
ik moet wel zeggen dat ik op het 9de verdiep ook zit dus heb wel +- 40 m utp kabel nodig...
iemand die wat meer kan zeggen?
neen de optie telenet nemen wil ik niet....
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
50m UTP kabel zal U +- 30 euro kosten, voor de minste miserie zou ik het gewoon zelf betalen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Indien hij eigenaar is. Als huurder zou ik die kosten trachten te verhalen op de verhuurder.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
ok het volgende :
dus ik heb de kabel gaan halen vandaag....
nu wil ik deze zelf in de koker smijten(net zoals er daar al 100 kabels van andere liggen)
nu beweerd het beheer dat ik dit door ene professionele firma moet laten doen....
kan dit zomaar? belgacom zegt dat ik dit gerust zelf kan.... het beheer zegt dat dit door iemand met kennis moet gebeuren....
al snap ik het niet goed want een kabel naar beneden smijten kan iedereen....
het aansluiten doet belgacom...
kan een beheer mij zomaar op kosten laten draaien door zo'n eis te stellen?
ik heb prijzen gekregen vandaag en ik vind die er echt over.....
ik heb de schacht eens bekeken en er zijn nogal kabels bijgelegd door mensen.....
dus ik heb de kabel gaan halen vandaag....
nu wil ik deze zelf in de koker smijten(net zoals er daar al 100 kabels van andere liggen)
nu beweerd het beheer dat ik dit door ene professionele firma moet laten doen....
kan dit zomaar? belgacom zegt dat ik dit gerust zelf kan.... het beheer zegt dat dit door iemand met kennis moet gebeuren....
al snap ik het niet goed want een kabel naar beneden smijten kan iedereen....
het aansluiten doet belgacom...
kan een beheer mij zomaar op kosten laten draaien door zo'n eis te stellen?
ik heb prijzen gekregen vandaag en ik vind die er echt over.....
ik heb de schacht eens bekeken en er zijn nogal kabels bijgelegd door mensen.....
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Gewoon er bij smijten, aansluiten doet de tech wel, die van het beheer laten zeveren en het gewoon doen als ze niet kijken 
Als ze echt volharden, hun laten betalen, het is zowieso hun verantwoordelijkheid.

Als ze echt volharden, hun laten betalen, het is zowieso hun verantwoordelijkheid.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
hallo,
ze beweren echt wel dat het voor mijn eigen kosten is hoor,omdat ik enkel van die kabel gebruik maak...
enkel loopt deze dus +- 30 m via de kokers....
ze beweren echt wel dat het voor mijn eigen kosten is hoor,omdat ik enkel van die kabel gebruik maak...
enkel loopt deze dus +- 30 m via de kokers....
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
iemand die het zitten om mee te helpen....
wil je er zeker nog voor betalen....
maar als er iemand mee helpt.... iemand beneden en iemand boven dan kunne ze niks zeggen lol....
wil je er zeker nog voor betalen....
maar als er iemand mee helpt.... iemand beneden en iemand boven dan kunne ze niks zeggen lol....
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
hallo,
voor de kenners.....
ik moet dus een kabel van 40 meter hebben.... en deze kan dan door belgacom in de hoofdkast in de kelder aangesloten worden...
die man sprak gewoon van een utp cat 5 kabel te nemen.... mijn lijn zou dan heel goed zijn....en zou dan 4 paar hebben....
momenteel is het een telefoonkabel met 1 paar....
klopt het is een utp cat5 perfect? of gaat deze verlies hebben?of moet ik zo een speciale hebben?
er lopen in die technische ruimte wel zo'n 100 tal telefoonkabelkes bij elkaar he....
thx
voor de kenners.....
ik moet dus een kabel van 40 meter hebben.... en deze kan dan door belgacom in de hoofdkast in de kelder aangesloten worden...
die man sprak gewoon van een utp cat 5 kabel te nemen.... mijn lijn zou dan heel goed zijn....en zou dan 4 paar hebben....
momenteel is het een telefoonkabel met 1 paar....
klopt het is een utp cat5 perfect? of gaat deze verlies hebben?of moet ik zo een speciale hebben?
er lopen in die technische ruimte wel zo'n 100 tal telefoonkabelkes bij elkaar he....
thx
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Als dat een kabel van goeie kwaliteit is met vaste kern heb je normaal gezien verwaarloosbaar verlies.
VVT kabel is wel beter voor grotere lengtes. (2-paars telefoonkabel).
VVT kabel is wel beter voor grotere lengtes. (2-paars telefoonkabel).
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
ja maar die utp cat 5 kabel loopt in de buurt van 100 tal andere telefoonkabels en spanningskabels.... en deze is niet afgeschermd...
mss beter een cat 6 afgeschermde nemen? en mss eentje die ineens ook buiten kan?
moet 50 meter bij andere kabels liggen he...
of overdrijf ik nu?
mss beter een cat 6 afgeschermde nemen? en mss eentje die ineens ook buiten kan?
moet 50 meter bij andere kabels liggen he...
of overdrijf ik nu?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3036
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Van die spanningskabels zou ik mij niet veel van aantrekken (tenzij er tientallen amperen overgaat), nog nooit voorgehad dat er daardoor de kabel niet werkt. Wat je wel wilt is minstens een deftige volledig koperen kabel, dus geen CCA gevallen waar aluminium in zit. En ook wil je minstens cat5e hebben, cat5 doet af en toe moeilijk om gigabit te halen over langere afstanden, en gigabit kan over x aantal jaar wel handig zijn.dommelgebruiker schreef:ja maar die utp cat 5 kabel loopt in de buurt van 100 tal andere telefoonkabels en spanningskabels.... en deze is niet afgeschermd...
mss beter een cat 6 afgeschermde nemen? en mss eentje die ineens ook buiten kan?
moet 50 meter bij andere kabels liggen he...
of overdrijf ik nu?
Indien er ook echt heel veel stroom langs gaat zou je kunnen kijken naar FTP/STP/SFTP kabel.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
welja er lopen voedingskabels door die naar de appartementen gaan....
dus kabels van 4*10 carré enz...
en een 100 tal telefoonkabels...
bij belgacom vdsl had ik het prob dat ik storingen had.... een stoep op de lijn zoals die technieker zei.... en dat ik dus een andere kabel(liefst utp- omdat ik dan 4 paren had...
de oude kabel was een gewone 1 paar kabel die van 1954 was..... dus echt aan vervanging toe...
dus kabels van 4*10 carré enz...
en een 100 tal telefoonkabels...
bij belgacom vdsl had ik het prob dat ik storingen had.... een stoep op de lijn zoals die technieker zei.... en dat ik dus een andere kabel(liefst utp- omdat ik dan 4 paren had...
de oude kabel was een gewone 1 paar kabel die van 1954 was..... dus echt aan vervanging toe...
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
voila
de nieuwe kabel ligt er volledig en dient enkel nog door belgacom in de kelder in die kast aangesloten te worden...
ik heb wel al paar keer naar scarlet gebeld gehad.... maar die mensen dat daar werken weten echt bijna niets he....
ik moest eerst al 5 keer uitleggen,dat ik niet zelf in deze kast kon(gesloten met belgacom sleutel)
na 5 keer dit te vertellen,denk ik dat die persoon het begrepen had... maar die wist niet wat hij hiervoor moest doen....
is er hier soms iemand uit het antwerpse die voor belgacom werkt (of onderaanneming)en die mijn paar koperdraad even wilt prikken in deze kast?
ik wil er zeker voor betalen.... maar bij scarlet gaat dit volgens mij niet goed komen...
de nieuwe kabel ligt er volledig en dient enkel nog door belgacom in de kelder in die kast aangesloten te worden...
ik heb wel al paar keer naar scarlet gebeld gehad.... maar die mensen dat daar werken weten echt bijna niets he....
ik moest eerst al 5 keer uitleggen,dat ik niet zelf in deze kast kon(gesloten met belgacom sleutel)
na 5 keer dit te vertellen,denk ik dat die persoon het begrepen had... maar die wist niet wat hij hiervoor moest doen....
is er hier soms iemand uit het antwerpse die voor belgacom werkt (of onderaanneming)en die mijn paar koperdraad even wilt prikken in deze kast?
ik wil er zeker voor betalen.... maar bij scarlet gaat dit volgens mij niet goed komen...
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
hallo,
Vandaag de kabel dus vervangen en dit zijn mijn lijnresultaten:
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.10_ENGIK105012 Time Aug 19 2013, 13:42:40
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 23.7 dB
Downstream line rate 30040 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
TX total power -22.7 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 4.0 ms
Vandaag de kabel dus vervangen en dit zijn mijn lijnresultaten:
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.10_ENGIK105012 Time Aug 19 2013, 13:42:40
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 23.7 dB
Downstream line rate 30040 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
TX total power -22.7 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 4.0 ms