Enkel ADSL Sync

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Sinds deze middag is het internet en telefonie uitgevallen (Zone Antwerpen). Wanneer ik naar de Sagem ga (zie bijlage), zie ik enkel ADSL Sycnhronisatie. Daarvoor had ik VDSL (70/6).
  • Wat kan de oorzaak zijn? En is daar een oplossing voor? De Scarlet helpdesk slaapt momenteel.(*)
  • Hoe kan je je aanmelden op het ADSL netwerk? De VDSL-login werkt blijkbaar niet, of er iets nog iets anders mis.
Bedankt!

(*) Ik ga sowieso morgenvroeg bellen, maar ik wil graag zeker zijn dat ik het zelf niet kan oplossen en dan gaat het telefoon gesprek vlotter.
Bijlagen
Naamloos.png
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Ik dacht dat voor de omschakeling tussen ADSL en VDSL2 vroeger een fysieke interventie nodig was. Als ik mij niet vergis ondersteunen de nieuwe lijnkaarten wel beide technieken, in dat geval is het vermoedelijk enkel een instelling die dient te worden aangepast.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Er heeft iemand onvoorzichtig gejumperd in de kvd :-)
Zal,een technieker bij te pas moeten komen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb gebeld met Scarlet.

De persoon vond het vreemd dat ze de modem niet kon bereiken ondanks ik ADSL sync heb. (DSL lampje brandt continu)

Ze heeft een dossier bij Belgacom geopend om mijn lijn na te kijken. Benieuwd wat het resultaat zal zijn, en hoelang ik er op moet wachten.

Update: Scarlet heeft mij laten weten dat er waarschijnlijk een probleem met de lijn of met de centrale is. Ze komen morgen kijken.

Update 2: Technieker is vandaag langskomen. Het was er eentje van Belgacom. Hij zei dat de lasers iets fout hadden gelast. Er waren ongeveer 15 storingen in de straat. Nadat het terug in orde was, heb ik naar Scarlet gebeld en ze hebben €10 tegemoetkoming gegeven.

Mijn synchronisatie is lichtjes veranderd. Ik krijg nu:

Downstream line rate: 69992 kbps
Upstream line rate: 6048 kbps
Downstream Training Margin: 8.9 dB

Daarvoor zat ik op 70xxx kbps, maar die lichte wijziging zal waarschijnlijk met de firmware update te maken hebben, want dit is toch het profiel? De training margin was daarvoor soms 10 dB, en soms 8.9 dB.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”