Beste,
ter vervanging van mijn laptop denk ik van een HP Slate 21-S100 te kopen
http://www.bol.com/nl/p/hp-slate-21-s10 ... 020301644/
ben al lang geen fan meer van Windows 8, wel echte Android fan.
qua prijs is hij redelijk, qua eigenschappen ook denk ik
maar ik hoor graag ook eens andermans meningen
groeten
Eve
zinvolle aankoop? HP Slate 21-S100
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
de vraag van 1 miljoen, kan je een Windows desktop vervangen door een Android apparaat ?
Volgens mij niet. Op dit moment mis ik nog teveel mogelijkheden. (zegt degene die momenteel zowat 90% van z'n werk doet met googleapps...
Volgens mij niet. Op dit moment mis ik nog teveel mogelijkheden. (zegt degene die momenteel zowat 90% van z'n werk doet met googleapps...
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 26 keer
Ik ben een pure Linux en dus ook Android fan, maar spijtig genoeg kan je met Android dus echt geen laptop vervangen. Hoofdreden is dat je op een bepaald moment gewoon geen update van je firmware meer hebt en dan apps voor hogere versies gewoon niet kan runnen. Dat probleem heb je dan niet met Windows/Linux omdat je gewoon je versie upgrade totdat je hardware het niet meer aankan.
Als ik jou was zou ik proberen om nog een Windows 7 laptop te vinden, momenteel vind je die nog hier en daar met een gratis upgrade DVD voor Windows 8 (moest je het echt niet kunnen laten later
) Of je probeert eens Ubuntu op je huidige laptop, misschien doet dat genoeg en is dat terug snel genoeg (mijn ervaring is dat Ubuntu uiteindelijk alles heeft wat je nodig hebt, als je niet persé de Microsoft typische softwares nodig hebt).
Als ik jou was zou ik proberen om nog een Windows 7 laptop te vinden, momenteel vind je die nog hier en daar met een gratis upgrade DVD voor Windows 8 (moest je het echt niet kunnen laten later

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Belangrijkste vraag die niet gesteld wordt: wat deed je op je oude computer en wat verwacht je van de nieuwe? Tablet-edities van desktop-applicaties zijn meestal minder dan de "light"-versie. Office op Android (enkel te krijgen indien je Office 365 hebt) is slechts 1/50e van wat een volwassen Word of Excel kan.
Ik vind niet dat een tablet een desktop of laptop kan vervangen, maar het kan wél zeer complementair werken.
Je moet het zo zien: een tablet (of smartphone wat dat betreft) dient voor "content consuming". Je gaat vooral dingen opvragen en bekijken, niet zozeer maken. Dat doe je op een volledige omgeving: content creation op de laptop of desktop.
Verwacht bijvoorbeeld niet dat je je belastingsaangifte gaat kunnen invoeren: de eID kan je nergens invoeren in je tablet, noch kan de nodige middleware geladen worden.
Ik vind niet dat een tablet een desktop of laptop kan vervangen, maar het kan wél zeer complementair werken.
Je moet het zo zien: een tablet (of smartphone wat dat betreft) dient voor "content consuming". Je gaat vooral dingen opvragen en bekijken, niet zozeer maken. Dat doe je op een volledige omgeving: content creation op de laptop of desktop.
Verwacht bijvoorbeeld niet dat je je belastingsaangifte gaat kunnen invoeren: de eID kan je nergens invoeren in je tablet, noch kan de nodige middleware geladen worden.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Waarom zou je een "oud" besturingssysteem kopen(w7) ?
Het grootste voordeel aan bv. Ubuntu vind ik juist dat je altijd uptodate bent, ook met je 3rd party software.
Dat de metro interface een flop is weten we ondertussen, ook ms weet dit ondertussen. Op een paar dingen na (bv. het pushen van een outlook.com account) zie ik niet in waarom je niet voor w8 zou kiezen ? is w8 het nieuwe vista\me ? ik dacht het niet.
Maar we dwalen dus af... kan je rond microsoft/apple ?
Het grootste voordeel aan bv. Ubuntu vind ik juist dat je altijd uptodate bent, ook met je 3rd party software.
Dat de metro interface een flop is weten we ondertussen, ook ms weet dit ondertussen. Op een paar dingen na (bv. het pushen van een outlook.com account) zie ik niet in waarom je niet voor w8 zou kiezen ? is w8 het nieuwe vista\me ? ik dacht het niet.
Maar we dwalen dus af... kan je rond microsoft/apple ?
-
- Pro Member
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
Beste,
ik heb besloten niet de HP Slate 21 aan te schaffen. Zolang ik twijfel, beslis ik niet. Ondertussen verdiep ik me wat in Ubuntu.
thanks anyway!
groeten
Eve
ik heb besloten niet de HP Slate 21 aan te schaffen. Zolang ik twijfel, beslis ik niet. Ondertussen verdiep ik me wat in Ubuntu.
thanks anyway!
groeten
Eve