Smartphone+externe speakers voor de auto

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing om in de auto iet of wat deftig naar muziek te kunnen luisteren. ik luister constant naar internet radio via de smartphone. Ik heb een autoradio zonder AUX aansluiting en die wens ik zelf niet te laten plaatsen gezien de kostprijs (ruim 200 euro) én omdat het een bedrijfswagen is. Ik ben dus op zoek naar een systeem (als het al bestaat) wat mij de volgende mogelijkheid biedt:
speakersetje dat aan de smartphone aangesloten kan worden, hetzij met een 3,5 mm jack hetzij via bluetooth. Speakers moet hier of daar bevestigd kunnen worden (dashboard, zonneklep, achterkant kopsteunen...). Speakers liefst gevoed via sigarettenaansteker. Kent iemand een merk/systeem... wat aan deze "vereisten" voldoet? Ik heb niet echt een prijs in het achterhoofd, maar ik dacht aan max. 50 euro. Mag dus ook een Chineesje zijn. Wie helpt mij uit de brand?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kan je iets doen met een oplossing die je ergens kan zetten (bvb in asbakhouder) en gevoed word via usb?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Een FM transmitter gebruiken? Sommige smartphones hebben deze zelfs standard ingebouwd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Kan je iets doen met een oplossing die je ergens kan zetten (bvb in asbakhouder) en gevoed word via usb?
De plek waar de speaker geplaatst wordt is van ondergeschikt belang. Het is eerder een kwestie van een "deftig" geluid te hebben, tegenover het ijle gepiel van de smartphone. Voeding via usb (vanaf sigarettenaansteker) moet wel lukken. Mijn smartphone hangt ook met usb kabel aan de sigarettenaansteker. Qua bevestiging kan ik nog altijd dubbelzijdige tape gebruiken. We hebben hele stevige op het werk.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zal eens kijken of ik iets voor je kan vinden. Heb ooit eens zo een boxje gekregen maar het is nogal bolvormig. Dus vastmaken gaat niet makkelijk zijn.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Heeft je autoradio bluetooth ? de mijne kan audio vanaf de smartphone aan.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

nee, geen BT in de autoradio.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

johan.devos schreef:Een FM transmitter gebruiken? Sommige smartphones hebben deze zelfs standard ingebouwd.
De vorige keer dat ik checkte was dat vrij illegaal in belgie. :|
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

johan.devos schreef:Een FM transmitter gebruiken? Sommige smartphones hebben deze zelfs standard ingebouwd.
Ik zo eentje en was echt teleurgesteld omwille van de slechte geluidskwaliteit :(
AndRo555 schreef:
De vorige keer dat ik checkte was dat vrij illegaal in belgie. :|
Zijn niet meer illegaal, je kan ze bijna in elke elektro winkel verkrijgen, het uitzendvermogen is wel zeer beperkt
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Welke auto?
Bij mijn S40 was dat ook allemaal zogezegd niet mogelijk, maar met een FM-transmitter rechtstreeks op de antenne aan te sluiten was het probleem opgelost. 9V-mod zoals'm genoemd wordt ;)

Dus voor't zelfde geld is er wel een zeer simpele manier om toch enigszins een AUX te krijgen.

Want euhm, zo een klein speakerke voor uw auto te vullen qua geluid, het zal dan toch ook wel niet al te hard mogen waaien of ge moet ganse dagen in de file staan wilt ge er iets van horen...
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Voor 50€ kun je ook al een autoradio met aux-in vinden ipv het hele gedoe met extra speakers
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat het idee van johan.devos waarschijnlijk nog het best van al is. Bestaande autoradio eruit en andere erin. Zal even de websites afschuimen van Citroën(gebruikers). Kwestie dat ik weet aan welke vereisten (qua aansluitingen) de autoradio moet voldoen. En zoals hij schrijft: voor niet te veel geld kan je iets eenvoudigs aanschaffen en geen gedoe met kabels, bevestigen van speakers, stroomvoorziening...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Of anders zo'n Bluetooth speaker à la Jawbone Big Jambox...
Zit je wel in de prijsklasse van enkele honderden euros, maar dat ding geeft toch verdekke goed geluid.
En je kan dat opladen met een simpele USB lader die genoeg ampere geeft...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Na wat zoeken, vond ik dit:
http://www.benl.ebay.be/itm/AUX-Line-Ad ... 2ecf6ae276

Ik ben dan wel verplicht om bij de dealer langs te gaan omdat die softwarematig de AUX functie vrij moet schakelen. Dat kan ik dan laten doen tijdens het onderhoud van de auto.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Vraag is wel of ze dat met een firma-wagen gaan willen doen. Normaal hebben die contracten met leasing-maatschappij of werkgever en worden er nooit werken uitgevoerd die niet nodig zijn of niet conform de procedures van de fabrikant.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Auto is geen leasing, maar eigendom van mijn werkgever. Niemand maakt hier een probleem van: niet de garage, niet de werkgever.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Ok, dan lijkt je probleem netjes op te lossen :). :beerchug:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Update: kabeltje dat ik hier vermeld had is na een paar dagen geleverd. Dan maar even naar de Citroen dealer om de AUX ingang te laten activeren. Ik was volgens de technicus de allereerste die zoiets vroeg. Op een zaterdagmorgen auto in de garage afgeleverd, meteen aan de PC gehangen en op het display van de PC zag ik dus een rubriek "autoradio". Daar zocht de technicus en vond eindelijk de optie om de AUX ingang te activeren. Alleen... er kwam geen geluid uit de radio ondanks dat mijn smartphone via de kabel aangesloten was en er muziek stond te spelen. 10 euro betaald voor die mens zijn werk en thuis op internet aan het zoeken gegaan. Na lang zoeken vond ik dat het kabeltje geconfigureerd was voor een aansluiting op AUX2 (er zijn modellen van die autoradio's met 2 AUX ingangen maar de mijne heeft er slechts 1). Dus de 3 kabeltjes waren aangesloten op pin 1, 2 en 7 en je hebt een rood, een zwart en een wit kabeltje. Na nog meer zoekwerk en dankzij Youtube uiteindelijk ontdekt dat AUX1 aangesproken wordt via pin 4, 10 en 11. Dus de kabeltjes uit de stekker gehaald en op de juiste plaatsen aangesloten. En ja hoor, nu doet ie het. Voortaan (internet)muziek via de smartphone. Kostprijs: 10 euro voor kabeltje, 3 euro transport, 10 euro voor de garagist en zelf een kwartiertje werk. Oplossing van Citroën kost ca. 250 euro.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”