Edpnet aansluiten

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Peanut221
Starter
Starter

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, ben redelijk technisch en heb een vraag over het aansluiten van mijn ADSL2+ lijn incl Voip.
Vandaag Fritzbox 7360 uitgepakt, daar zit uiteraard de Y stekker in (zwart - grijs) en de gele draad voor in de pc + adapter en alles aangesloten.
Edpnet geeft aan dat de lijn en adsl netjes is opgeleverd en geactiveerd en nu wil ik live.... :nono: not dus...

Ik denk dat het ligt aan mijn stekkers en aan mij :-), in de bijlage heb ik foto's van de wandstekker en de 2 verloopstekkers die ik voorheen gebruikte.
Wat heb ik nu nodig of wat dien ik te kopen of te veranderen zodat ADSL2+ en Voip contact gaat maken met mijn fritzbox7360 ?

Als ik de set up doe in de explorer dan krijg ik in het setupmenu nu de volgende melding..The Internet connection check failed. Log in with the Internet service provider failed. Check the account information you entered (user name and password).
Logisch aangezien de stekkers waarschijnlijk niet goed zijn.

Is er iemand die mij verder kan helpen? overigens heb ik al even rondgekeken op het forum maar kon geen vergelijkbaar onderwerp vinden vandaar deze nieuwe topic.

Groet.

stekkers.tif
(635.34 KiB) 12 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Peanut221 20 maa 2014, 23:03, in totaal 2 gewijzigd.
Peanut221
Starter
Starter

wanddoos2.jpg
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 197 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Is dit het enige toestel die je in het telefoon stopkontakt moet inpluggen ? Als je modem het enige toestel is, dan hebt je niks extra meer nodig behalve een telefoonkabeltje met RJ11 stekker die je in de Fritsbox plugt, maar dat zal die Y kabel zijn die je bedoelt. Hier heb je grijze stekker gedeelte nodig die je in zo'n telefoon stekker moet steken die je dan inplugt in het stopkontakt.
Branden er geen ledjes op je Fritsbox die aangeven of je een xDSL syncro hebt of met het internet bent verbonden ?
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Het is een beetje te laat nu om je nog uitvoerig te antwoorden, maar ik denk wel dat j op de EDPNET site goede instructies vindt om je Fritz in te stellen

Gezien je ADSL2+ hebt, moet de Fritz instellen op Annex A, die zal wel op Annex B staan in uitlever toestand??
En ook de correcte VPI/VCI 8/35) ?

In het kort zou ik
  • a) Advanced Vieuw activeren
    b) Internetprovider: other
    c) een naam geven, vb "EDPNET ADSL2+"
    d) correcte VPI/VCI
    e) dan bij Internet > DSL Information > Line Settings: Annex A aantikken
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Peanut221
Starter
Starter

Het is inmiddels opgelost...het probleem ligt bij EDPnet.
Ik heb inmiddels wel internet, LED lamp op fritzbox brand niet maar toch internet...raarrr.. :?
Verder heb ik nog geen VOIP telefonie, ze gaan mijn lijn testen, dus dah zal wel een weeekendje zonder telefonie worden.

Bedankt voor de reacties.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Heb je je Voip gegevens in de Fritzbox gestoken, of heeft EdpNet dat voor jou gedaan ?
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
rmag
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer

In de optie menu's van FB, kan je instellen bij welke voorwaardes de INFO lamp moet branden.
Eens nakijken, misschien een verkeerde instelling
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 39 keer

Peanut221 schreef:Het is inmiddels opgelost...het probleem ligt bij EDPnet.
Ik heb inmiddels wel internet, LED lamp op fritzbox brand niet maar toch internet...raarrr.. :?
Verder heb ik nog geen VOIP telefonie, ze gaan mijn lijn testen, dus dah zal wel een weeekendje zonder telefonie worden.

Bedankt voor de reacties.
Op je Fritzbox branden normaal 2 lampjes.
Het eerste wil zeggen dat je internetsignaal hebt, al dan niet met correct ingevoerde gebruikersnaam en/of wachtwoord.
Tweede lampje is uit en zal enkel branden op het ogenblik dat je aan het bellen bent.
Derde lampje is enkel van toepassing als je nog met analoge belgacom-lijn belt.
Vierde WLAN wil zeggen dat je draadloos werkt. Als je de WLAN-knop voldoende lang indrukt zal via WPS het wachtwoord van draadloos uitgezonden worden en knippert dat.
Het info-lampje is normaal gezien uit. Dit brandt enkel als je bv. een update van je modem doet of een draadloos toestel via dect met je fritzbox instelt.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”