Is het mogelijk een eigen Wifi bridge/AP achter je BBOX-3 te zetten. Of is dit enkel mogelijk met de Wifi bridges die Belgacom levert voor naar BG TV te kijken?
Mvg Nick
Eigen Wifi bridge/AP achter BBOX-3 mogelijk
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
uiteraard: de bbox3 heeft wel zelf 2 AP's ingebouwd (2.4 en 5.0 GHz) maar je kan via een ethernet poort zelf je eigen AP aansluiten. Als je die naast de bbox plaatst kan je best de overeenkomstige radio in de bbox3 uitschakelen om interferentie te voorkomen (als je bvb een 5GHz AP bijplaatst kan je in de GUI de 5GHz van de bbox uitschakelen - en de 2.4GHz verder gebruiken)
Welke AP met Wireless bridge zouden jullie aanraden?
Is het mogelijk met de volgende: http://www.nascenter.be/product/218114/ ... -2553.html
Deze heeft wel geen WPS ondersteuning want dit werkt zo met de Wifi bridge van Belgacom. Is het mogelijk om dit samen met de BBOX3 in WDS/bridge mode te gebruiken? Is het ook zo dat de bridge mode enkel op de 5.0Ghz mogelijk is met de BBOX3? Dus kan je tegelijk een Wifi bridge van BGC (gebruiken voor tv) en dan nog een WDS/Bridge (gebruiken voor andere toestellen met vaste ethernetpoorten) op de 5.0Ghz band samen gebruiken?
Is het mogelijk met de volgende: http://www.nascenter.be/product/218114/ ... -2553.html
Deze heeft wel geen WPS ondersteuning want dit werkt zo met de Wifi bridge van Belgacom. Is het mogelijk om dit samen met de BBOX3 in WDS/bridge mode te gebruiken? Is het ook zo dat de bridge mode enkel op de 5.0Ghz mogelijk is met de BBOX3? Dus kan je tegelijk een Wifi bridge van BGC (gebruiken voor tv) en dan nog een WDS/Bridge (gebruiken voor andere toestellen met vaste ethernetpoorten) op de 5.0Ghz band samen gebruiken?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
Ik vermoed dat je een client samen met de bbox3 wil gebruiken? (en dus niet een ander AP ter vervanging van de 2 AP's in de bbox3 ?)
- AP = "zend" kant
- STA of Client = "ontvangst" kant
De bbox3 staat standaard voor TV in routed mode, wat wil zeggen dat op het 5GHz signaal zowel TV (VLAN30) als internet (VLAN10) zit. En het volstaat om naast de wifi-bridge voor de TV nog een 2e (of 3e…) wifi-bridge te paren met de bbox3 om daar of nog een 2e settopbox of een PC aan te hangen en dus ook daar TV of internet te hebben.
De DAP-2553 werkt volgens mij alleen als AP (dus als "zender" ter vervanging van de 2 AP's in de bbox3) en kan je dus niet gebruiken als client. Maar gezien de prijs denk ik dat je beter (en vooral goedkoper) af bent met nog een extra wifi-bridge van Belgacom, die zelfs 4 antennes (= spatial streams) heeft, en die bovendien zowel als AP dan als STA werkt - en eenvoudig te paren is met de WPS knop.
- AP = "zend" kant
- STA of Client = "ontvangst" kant
De bbox3 staat standaard voor TV in routed mode, wat wil zeggen dat op het 5GHz signaal zowel TV (VLAN30) als internet (VLAN10) zit. En het volstaat om naast de wifi-bridge voor de TV nog een 2e (of 3e…) wifi-bridge te paren met de bbox3 om daar of nog een 2e settopbox of een PC aan te hangen en dus ook daar TV of internet te hebben.
De DAP-2553 werkt volgens mij alleen als AP (dus als "zender" ter vervanging van de 2 AP's in de bbox3) en kan je dus niet gebruiken als client. Maar gezien de prijs denk ik dat je beter (en vooral goedkoper) af bent met nog een extra wifi-bridge van Belgacom, die zelfs 4 antennes (= spatial streams) heeft, en die bovendien zowel als AP dan als STA werkt - en eenvoudig te paren is met de WPS knop.
Ik wil dus eigenlijk een draadloze AP die het draadloos signaal van de router opvangt en dan via kabel naar pc's/mediaplayer. Raar dat dit niet mogelijk is met die DAP-2553. Ik dacht dat die Wifi bridges van BGC enkel zouden werken voor tv.
Zou deze niet werken (dan moet ik geen extra switch erook bijkopen): http://tweakers.net/pricewatch/260799/d ... -1522.html
Zou deze niet werken (dan moet ik geen extra switch erook bijkopen): http://tweakers.net/pricewatch/260799/d ... -1522.html
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 197 keer
Dat is geen AP (Access Point), maar een Wifi client of Wifi bridge zoals flupke19 ook al zeinick123 schreef:Ik wil dus eigenlijk een draadloze AP die het draadloos signaal van de router opvangt....

EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04