Hallo.
Ik vroeg me af wanneer we meer date gaan krijgen bij het tariefplan Generation connect , Gezien de concurrentie hun date bundels bij elke herlading verhogen en we gebruik kunnen maken van 4G ...
Ook vraag ik me af wanneer ze het toelaten om app aankopen toe te laten in de Google Play Store , met je herlaadkaart of abbo... ( Google Carrier Billing )
Groetjes.
Generation Connect
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Daar is niets van bekend.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 10 keer
Idd bij Mobistar kun je dit inderdaad al met zowel prepaid als abbo , heb ook zo een kaartje van Mobistar, maar wegens hun slechte mobiele internet (Mobistar) vroeg ik me af wanneer dit bij Proximus wel zou komen van Carrier billing.
- BillyMobiel
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Misschien beetje off-topic, maar toch:
Bestaat er een truukje om via Google Play Store geld uit te geven en daarvan een (liefst zo groot mogelijk) gedeelte in cash om te zetten?
Vergelijkbaar met Thoorn, Pidgey,... http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... belkrediet ?
't Zou ineens een stuk interessanter worden om een prepaid kaartje te hebben!!
Of is dit vooralsnog een zeer interessante business case? In dat geval: dibs!!
Bestaat er een truukje om via Google Play Store geld uit te geven en daarvan een (liefst zo groot mogelijk) gedeelte in cash om te zetten?
Vergelijkbaar met Thoorn, Pidgey,... http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... belkrediet ?
't Zou ineens een stuk interessanter worden om een prepaid kaartje te hebben!!
Of is dit vooralsnog een zeer interessante business case? In dat geval: dibs!!

- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@billy: hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
als je wat koopt via google play, dan is het geld dat je hebt uitgegeven toch op en kan je het niet omzetten terug naar geld?
bij belkrediet kan dat omdat je prepaid x euro betaalt en er misschien nooit aankomt omdat je genoeg inbegrepen dingen hebt,
dus blijft het geld ongebruikt staan (beetje een spaarrekening
)
je kan dat dan dus idd omzetten terug naar geld, omdat het in principe nog geld is.
als je echter een app koopt voor 5 euro, geef je 5 euro uit en is die ook op (en heb je in ruil die app).
er blijft dus niks over om terug om te zetten naar geld...
zelf heb ik mijn visa gelinkt aan google play om zaken te kopen, en je kan wel een aankoop annuleren en geld terugkrijgen,
maar geen idee hoe ze dat toepassen op prepaid kaartjes...
ik denk dat het dan gewoon terug op die kaart gezet zou worden?
als je wat koopt via google play, dan is het geld dat je hebt uitgegeven toch op en kan je het niet omzetten terug naar geld?
bij belkrediet kan dat omdat je prepaid x euro betaalt en er misschien nooit aankomt omdat je genoeg inbegrepen dingen hebt,
dus blijft het geld ongebruikt staan (beetje een spaarrekening

je kan dat dan dus idd omzetten terug naar geld, omdat het in principe nog geld is.
als je echter een app koopt voor 5 euro, geef je 5 euro uit en is die ook op (en heb je in ruil die app).
er blijft dus niks over om terug om te zetten naar geld...
zelf heb ik mijn visa gelinkt aan google play om zaken te kopen, en je kan wel een aankoop annuleren en geld terugkrijgen,
maar geen idee hoe ze dat toepassen op prepaid kaartjes...
ik denk dat het dan gewoon terug op die kaart gezet zou worden?
- BillyMobiel
- Plus Member
@ Splitter:
Zou alleen interessant zijn voor prepaid. Maar Carrier Billing kan dus ook voor prepaid. (zie eerder)
Ik heb eigenlijk geen kijk hoeveel van de kost van een app die jij en ik als gebruiker aanschaffen bij Google (of Apple) blijft hangen, maar een deel van dit geld gaat toch naar de ontwikkelaar van de app?
Stel dat de app zeer duur is (5€) en dat er een fix bedrag per app bij Google blijft hangen (25ct?) dan kan de ontwikkelaar van de app toch zeggen: mijn app zorgt er voor dat ik op jou bankrekening 80% van de aankoopwaarde van de app terugstort?
En dit zou dan de enige functionaliteit van de app zijn.
Mijn bedragen zijn totaal fictief, geen idee of dit realistisch is, maar indien dat wel zo zou zijn kan zo'n app er voor zorgen dat je met een Dolfijn van 25€/maand er 20 terugkrijgt en toch nog kan genieten van de 500MB en de onbeperkte smsjes!
Zou alleen interessant zijn voor prepaid. Maar Carrier Billing kan dus ook voor prepaid. (zie eerder)
Ik heb eigenlijk geen kijk hoeveel van de kost van een app die jij en ik als gebruiker aanschaffen bij Google (of Apple) blijft hangen, maar een deel van dit geld gaat toch naar de ontwikkelaar van de app?
Stel dat de app zeer duur is (5€) en dat er een fix bedrag per app bij Google blijft hangen (25ct?) dan kan de ontwikkelaar van de app toch zeggen: mijn app zorgt er voor dat ik op jou bankrekening 80% van de aankoopwaarde van de app terugstort?
En dit zou dan de enige functionaliteit van de app zijn.
Mijn bedragen zijn totaal fictief, geen idee of dit realistisch is, maar indien dat wel zo zou zijn kan zo'n app er voor zorgen dat je met een Dolfijn van 25€/maand er 20 terugkrijgt en toch nog kan genieten van de 500MB en de onbeperkte smsjes!

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Zowel in Google Play als in de App Store van Apple wordt er een verkoopcommissie van 30% gerekend. De ontwikkelaar van de app ontvangt dus 70% van de inkomsten. Niet vergeten dat er uiteraard ook BTW moet worden betaald op apps.
- BillyMobiel
- Plus Member
Wordt al minder interessant natuurlijk...
30% voor de store
21% voor vadertje staat
Blijft er nog maar 55,3% over
En dan moet de app-ontwikkelaar ook nog iets hebben vermoed ik...?
Zolang alleen Mobistar Carrier Billing aanbiedt is het nog niet echt interessant voor mij!
30% voor de store
21% voor vadertje staat
Blijft er nog maar 55,3% over
En dan moet de app-ontwikkelaar ook nog iets hebben vermoed ik...?

Zolang alleen Mobistar Carrier Billing aanbiedt is het nog niet echt interessant voor mij!