Echte Verhalen: De Buurtpolitie (VTM, 18.20u)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Vanaf maandag 3 februari brengt VTM met Echte Verhalen: De Buurtpolitie, een nieuwe Vlaamse scripted realityreeks. Van maandag tot vrijdag kan de kijker 10 weken lang volgen hoe de 8 agenten van de buurtpolitie misdrijven bestrijden en de veiligheid van de burgers garanderen. Soms door grote interventies op touw te zetten, soms door eenvoudigweg een luisterend oor te bieden. En dat zowel op patrouille, bij interventies op de straat, bij burgers thuis, als op het politiekantoor. De ene keer met opperste concentratie en intens speurwerk, de andere keer met een vleugje humor en relativering.

Dat geen enkele dag bij de buurtpolitie dezelfde is, wordt al snel duidelijk. Wanneer de politiemannen- en vrouwen naar het werk vertrekken, weten ze nooit in welke situaties ze verzeild zullen geraken. De ene keer beantwoorden de agenten een oproep over huiselijk geweld, om daarna cavia’s te redden terwijl hun collega’s een bankoverval verijdelen. Diefstal, aanranding, moord, stalking, verkeersongevallen, oplichting, vandalisme, jeugdbendes, sluikstorten, familiale problemen, burenruzies,… alles komt aan bod in Echte verhalen: De Buurtpolitie.

Het korps bestaat uit 5 mannen en 3 vrouwen die zich verbonden voelen met de bewonersgemeenschap: Hoofdinspecteur -en maatschappelijk assistente- Tineke Schilebeeckx vormt een team met de sportieve inspecteur Koen Baetens. Samen trekken ze er op uit wanneer een oproep hun hulp vereist. De sympathieke agente Floor Lommelen, die opgroeide in de buurt en dus bijna iedereen kent, partnert met agent Velimir Maric, een harde werker met wie ze de iets eenvoudigere zaken afwerkt en soms in grappige situaties verzeild geraakt. Wanneer een onderzoek moet teren op wat meer recherche-ervaring, worden hoofdinspecteurs Brigitte Broeckx en Erik Buelens ingezet. Brigitte barst van de energie en blijft nooit bij de pakken zitten, terwijl Erik - criminoloog en pedagoog van opleiding - wat rustiger en bedachtzamer te werk gaat. Niettemin vormen ze een hecht team dat mekaar perfect aanvult. Wijkagent Patrick Tilkens treffen we vooral aan aan het onthaal van het politiekantoor. De sympathieke, volkse agent is blij met zijn functie en staat dicht bij de mensen. En dan is er nog commissaris Roger Berckmans: ouderwets als persoon en politieman, maar een leider die stiekem erg trots is op zijn korps.

Echte Verhalen: De Buurtpolitie, vanaf 3 februari 2013 elke weekdag om 18.20, met herhalingen dezelfde avond omstreeks 23.30 en de dag erna om 12.05.
Bron: http://vtm.be/de-buurtpolitie/het-wel-e ... tiekantoor

Ik ben geen vaste VTM kijker, maar sinds ik mijn Bhaalu box heb passeert er uiteraard vanalles de revue, want je kan alles gewoon zien.
Kan iemand mij in godsnaam zeggen welk nut bovenstaand programma heeft?
Ze vermommen deze belachelijk slecht geacteerde reeks als "Vlaamse scripted realityreeks".
Hoeveel van de kijkers gaan werkelijk geloven dat dit echt is? :roll:
Hebben ze alle amateurgezelschappen in Vlaanderen bij mekaar gebracht?

http://vtm.be/de-buurtpolitie/zwangere- ... cktoestand

Het maakt onze politiekorpsen alleen maar belachelijk, en geeft echt geen meerwaarde aan een tv avond.

Uiteraard is dat mijn persoonlijke mening, maar ik wou dit toch even uitspuwen.

Echt politiewerk was vroeger te zien in "Het leven zoals het is..."! :cop:

http://www.youtube.com/embed/o98WBhOjhAY
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Er is zo nog iets met dokters geweest ook.
Pure kolder. Puur vtm.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Heb ook eens 1 minuut gekeken, wat is met dat. Inderdaad, dacht dat het een reality programma was a.d.h.v. de titel, maar inderdaad slecht geacteerd.
Of om het met de woorden van Tom Waes te zeggen: "Dees gelove ik niet"
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

svenska schreef:Het maakt onze politiekorpsen alleen maar belachelijk, en geeft echt geen meerwaarde aan een tv avond.
Onze Belgistan politie heeft niet echt deze reeks nodig om zich belachelijk te maken. Ook zonder deze reeks maken ze zich (hopeloos) belachelijk. Af en toe de krant eens lezen. Gegarandeerd gieren op bepaalde momenten met die mannen/vrouwen.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Het zou me verbazen als er iemand van het doelpubliek van die series hier ook op Userbase zou zitten. Maar ik geloof wel sterk in "als het niet zou opbrengen, dan zouden ze het niet uitzenden". Zo lang er wat "kijkcijfers" zijn, en die tijdens de reclameblokken voor hun TV blijven zitten, dan houdt dat systeem zichzelf in hand...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik moet tot mijn schande toegeven dat ik al een paar keer gekeken heb, meestal omdat het al laat is, er niks anders op is, en het wel grappig is (beetje uitlachtv/leedvermaak over de verhaallijnen eigenlijk), gelukkig heb ik geen kijkcijferkastje staan :-)
Ik hou echter niet echt van dat "we doen alsof het echt is" reality gedoe. Ofwel doe je reality, ofwel fictie; punt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Haha, hier staat het vaak gewoon als achtergrond op en eigenlijk is het best wel humorvol. Het is heel simplistisch en soms ook gewoon grappig. :) Gezien ik veel met de politie in aanraking komt door mijn beroep moet ik soms wel zeggen dat de werkelijkheid niet veraf ligt hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”