Heeft iemand suggesties om het volgende probleem op te lossen:
Een oude computer met 2 harde schijven crasht. De bootschijf blijkt kapot te zijn, de 2e harde schijf wordt eruit gehaald en ingebouwd in een nieuwe computer, ook als 2e harde schijf. In de BIOS wordt de schijf correct herkend, echter in Win 98 is ze nergens terug te vinden.
De schijf wordt er terug uitgehaald en aan een Win XP machine gehangen, ook als 2e harde schijf. Door de BIOS wordt ze weer correct herkend, in Win XP (computerbeheer-schijfbeheer) is ze te zien, maar er wordt niet aangegeven welk bestandssysteem erop staat. Ook is er geen driveletter aan toegekend.
Na het booten met een DOS-diskette laat het programma fdisk een partitie zien op die harde schijf, maar ook weer geen type van bestandssysteem.
Volgende zaken zijn ook nog geprobeerd:
- wisselen van ide-kabel
- wisselen van master/slave combinaties
- wisselen van ide-kanaal (bv. harddisk op hetzelfde kanaal als dvd-rom)
Dit gaf telkens hetzelfde resultaat.
Op de bewuste harddisk staan enkel wat data die bewaard zouden moeten blijven. Als deze er op één of andere manier nog afgehaald kunnen worden om daarna de schijf te formatteren, is dat al voldoende. Alle suggesties zijn welkom!
Harddisk wordt niet meer herkend na crash
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Ben niet zeker van het bestandssysteem, maar het kan enkel FAT of FAT32 zijn.
Gaan die recovery tools de schijf kunnen benaderen als ze niet fatsoenlijk in Windows herkend wordt?
Gaan die recovery tools de schijf kunnen benaderen als ze niet fatsoenlijk in Windows herkend wordt?
normaal gezien wel
op mijn oude brol pc zag getdataback mijn hdd als 136GB net zoals ie in het bios stond terwijl ie eigenlijk 200GB groot was, fout in het bios en ik kon toen geen data recoveren van een deel van de harde schijf omdat die ruimte zogezegd niet bestond (64GB die er zogezegd niet zijn)
dus ik denk wel dat getdataback for fat soelaas zal brengen
op mijn oude brol pc zag getdataback mijn hdd als 136GB net zoals ie in het bios stond terwijl ie eigenlijk 200GB groot was, fout in het bios en ik kon toen geen data recoveren van een deel van de harde schijf omdat die ruimte zogezegd niet bestond (64GB die er zogezegd niet zijn)
de pispaal <<
Ondertussen is de schijf al geformatteerd
Blijkbaar waren de gegevens die er nog op stonden toch niet zo belangrijk.
Bedankt voor de reacties!

Blijkbaar waren de gegevens die er nog op stonden toch niet zo belangrijk.
Bedankt voor de reacties!
Is ni echt fout in bios ... Bios update kan dit oplossen of die 200 gb aan ne promise controller hangen, dan gaat em de juiste grootte aangeven en zal getdataback dit ook wel zien ...Mr.Cide schreef:normaal gezien wel