Complete zever, je krijgt geen 30 klanten per dag af te werken bij Belgacom en een externe firma doet geen dispatching zelf, dat doet belgacom zelf.
Het is juist bij Telenet waar de dispatching door de externe firma zelf wordt gedaan.
Technieker voert ongevraagd full installatie uit?
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
30 klanten per dag krijg je inderdaad niet bij Belgacom, maar 10 per dag is geen uitzondering. Is ook te zien wat er moet gebeuren hé : is het PILA werk dan is 10 klanten iets wat je gemakkelijk haalt. Bij FULL werk is het al moeilijker zoniet ondoenbaar om dit binnen je window te doen. Wel merk ik dat er door de tijdsdruk minder volledige installaties worden afgeleverd bij de klanten, of klanten krijgen niet de volledige uitleg. Mensen die het goed proberen doen komen zo in tijdsnood en moeten opboxen tegen techs die de nodige apparatuur daar "gooien" (niet letterlijk, maar je begrijpt het) en als een klant een woordje uitleg vraagt maar één antwoord kent : "dat staat in t boekske, ge moet dat ne keer lezen".
PS : als die 10 klanten binnen het grondgebied van één centrale vallen en deze centrale is dan nog eens bemand, dan is dit uiteraard weer geen enkel probleem om er 10/dag te doen.
PS : als die 10 klanten binnen het grondgebied van één centrale vallen en deze centrale is dan nog eens bemand, dan is dit uiteraard weer geen enkel probleem om er 10/dag te doen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mijn firma had x aantal mannen rondlopen als BGC techs en die kregen dus 30klanten per dag binnen (voor het hele team, niet per technieker).
aan hen zelf om de klanten dan rond te verdelen onder hun eigen mensen.
zo kregen collegas van mij 3 klanten omdat ze niet rond geraakten op een dag, en had ik er elke dag een stuk of 6.
ook weet ik ZEKER dat mijn firma de dispatching deed daarvan, want ik kreeg zo eens een paar klanten waarvan de locatie volgens hen nieveel scheelde. waardoor ik een 4tal keer over en heen kunnen gaan heb tussen kanten van edingen en overijse (edingen valt ook onder de repartiteur van brussel en niet oost vlaanderen).
regelmatig werd ik om 15h naar huis gestuurd als ik voor de 3de keer binnenbelde omdat ik vroegtijdig gedaan had. de collegas moesten dan zelf maar verder sukkelen. t waren toch altijd dezelfde die vroeg klaar waren en extras aannamen.
bij telenet is men record 9installes (doe-het-zelf en fulls). ten tijde toen de DHZ installs de eerste keer gratis werden. normaal waren de shiften 8-17h en 11-20h, die dag begon ik de eerste klant rond 7h30 en eindigde de laatste om 22h.
belgacom maakte zelf wel de keuze om te bepalen WELKE klanten ze naar ons stuurden. niet alle installaties kwamen bij ons. regelmatig zo eens een supermoeilijke van een bedrijf en die werd dan zelf door BGC teruggenomen. mijn firma kreeg 30 pdf's doorgefaxt/dag en die werden naar ons gemaild
aan hen zelf om de klanten dan rond te verdelen onder hun eigen mensen.
zo kregen collegas van mij 3 klanten omdat ze niet rond geraakten op een dag, en had ik er elke dag een stuk of 6.
ook weet ik ZEKER dat mijn firma de dispatching deed daarvan, want ik kreeg zo eens een paar klanten waarvan de locatie volgens hen nieveel scheelde. waardoor ik een 4tal keer over en heen kunnen gaan heb tussen kanten van edingen en overijse (edingen valt ook onder de repartiteur van brussel en niet oost vlaanderen).
regelmatig werd ik om 15h naar huis gestuurd als ik voor de 3de keer binnenbelde omdat ik vroegtijdig gedaan had. de collegas moesten dan zelf maar verder sukkelen. t waren toch altijd dezelfde die vroeg klaar waren en extras aannamen.
bij telenet is men record 9installes (doe-het-zelf en fulls). ten tijde toen de DHZ installs de eerste keer gratis werden. normaal waren de shiften 8-17h en 11-20h, die dag begon ik de eerste klant rond 7h30 en eindigde de laatste om 22h.
belgacom maakte zelf wel de keuze om te bepalen WELKE klanten ze naar ons stuurden. niet alle installaties kwamen bij ons. regelmatig zo eens een supermoeilijke van een bedrijf en die werd dan zelf door BGC teruggenomen. mijn firma kreeg 30 pdf's doorgefaxt/dag en die werden naar ons gemaild
Laatst gewijzigd door fcapri 04 maa 2014, 12:18, in totaal 3 gewijzigd.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
"repartiteur", das verdomd lang geleden dat ik dat nog gehoord heb 
Toen ik werkte bij BGC (onderaannemer) dan was de dispatching ook via BGC. Wat het wel aangenamer maakte. Bij Telenet kiest de onderaannemer zelf de klanten wat echt misérie kan opleveren.

Toen ik werkte bij BGC (onderaannemer) dan was de dispatching ook via BGC. Wat het wel aangenamer maakte. Bij Telenet kiest de onderaannemer zelf de klanten wat echt misérie kan opleveren.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 165 keer
@krisken en @fcapri
Jullie verhalen kloppen wel ....
Ik heb in zone 02 eens een technieker met 12 werkbevelen gezien .... 7 storingen en 5 installaties, dat is werken van de morgen tot
de avond en hopen dat zijn werk gedaan geraakt want de dag erna is het terug de processie van Echternacht ....
De opleiding bij sommige onderaannemers is 0,0 en op het belachelijke af .... die jongens kunnen er soms niet aan doen !
Sommige patrons zij gewoon profiteurs ze gaan lopen met de poen en de techniekers moeten het stellen met iets meer dan 1000 Euro per maand !
Ik heb sommige hun materiaal gezien, pardon .... dat is pas huilen met de pet op ....
En maar klagen dat personeel veel kost, dikken bulschit ja !!!!
Niets voor niets dat het een komen en gaan is bij die jongens, ze zitten vol stress ....
En dan spreek ik nog niet van de file problemen in Brussel vanaf 7uur in de morgen tot ongeveer 10u en terug vanaf ongeveer 15u tot
19 uur in de avond ....
Bemande verdelers in zone 02, vergeet het maar enkel de "hele grote" zijn bemand en dan nog ....
De vraag is natuurlijk, hoelang duurd het voor je alles kent van A tot Z, en dan bedoel ik ook alles .... 5 jaar was ooit mijn antwoord !
Jullie verhalen kloppen wel ....
Ik heb in zone 02 eens een technieker met 12 werkbevelen gezien .... 7 storingen en 5 installaties, dat is werken van de morgen tot
de avond en hopen dat zijn werk gedaan geraakt want de dag erna is het terug de processie van Echternacht ....
De opleiding bij sommige onderaannemers is 0,0 en op het belachelijke af .... die jongens kunnen er soms niet aan doen !
Sommige patrons zij gewoon profiteurs ze gaan lopen met de poen en de techniekers moeten het stellen met iets meer dan 1000 Euro per maand !
Ik heb sommige hun materiaal gezien, pardon .... dat is pas huilen met de pet op ....
En maar klagen dat personeel veel kost, dikken bulschit ja !!!!
Niets voor niets dat het een komen en gaan is bij die jongens, ze zitten vol stress ....
En dan spreek ik nog niet van de file problemen in Brussel vanaf 7uur in de morgen tot ongeveer 10u en terug vanaf ongeveer 15u tot
19 uur in de avond ....
Bemande verdelers in zone 02, vergeet het maar enkel de "hele grote" zijn bemand en dan nog ....
De vraag is natuurlijk, hoelang duurd het voor je alles kent van A tot Z, en dan bedoel ik ook alles .... 5 jaar was ooit mijn antwoord !
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Op zicht moet ik zeggen dat dit mee viel qua materiaal. Zowel bij Telenet als bij Belgacom was alles nieuw (wagen, gereedschap, ...).
Qua opleiding is het de grootste ramp bij Telenet : op een week tijd gooien ze alles in je, van theorie tot praktijk, en daarna moet je maar je plan trekken. Bij Belgacom heb ik eerst 3 weken PILA opleiding gehad (dus alles ivm telefonie, geen internet of televisie. Het "gemakkelijkere werk" zeg maar). Na 3 maand PILA werk was het nog eens 2 weken extra opleiding voor FULL fieldwerk : internet en tv erbij dus. De opleiding werd telkens gevolgd door één week meerijden met een technicus van Belgacom, en 2 weken meerijden met iemand van je eigen firma.
Bij Belgacom was er ook een goeie feedback van collega's en Belgacomwerknemers (coaches en zo) bij problemen. Bij Telenet kon je maar één callcenter bellen : Telenet zelf. En hopen dat je geen 1u aan de telefoon moest blijven....
Ik kende enkel de bemande verdelers van Gent : 91PIE0 en 91GEN0. Anders is het zelf jumpertjes trekken
Qua opleiding is het de grootste ramp bij Telenet : op een week tijd gooien ze alles in je, van theorie tot praktijk, en daarna moet je maar je plan trekken. Bij Belgacom heb ik eerst 3 weken PILA opleiding gehad (dus alles ivm telefonie, geen internet of televisie. Het "gemakkelijkere werk" zeg maar). Na 3 maand PILA werk was het nog eens 2 weken extra opleiding voor FULL fieldwerk : internet en tv erbij dus. De opleiding werd telkens gevolgd door één week meerijden met een technicus van Belgacom, en 2 weken meerijden met iemand van je eigen firma.
Bij Belgacom was er ook een goeie feedback van collega's en Belgacomwerknemers (coaches en zo) bij problemen. Bij Telenet kon je maar één callcenter bellen : Telenet zelf. En hopen dat je geen 1u aan de telefoon moest blijven....
Ik kende enkel de bemande verdelers van Gent : 91PIE0 en 91GEN0. Anders is het zelf jumpertjes trekken

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Wat ik meestal doe is een plaat rechtzetten en ze daar de installatie laten plaatsen.
Nooit problemen mee gehad en achteraf kan je de installatie plaatsen/hangen zoals je zelf graag hebt.
Nooit problemen mee gehad en achteraf kan je de installatie plaatsen/hangen zoals je zelf graag hebt.
-
- userbase crew
- Berichten: 9536
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat is inderdaad een goeie tactiek; ze alles op een houten plaat laten hangen die je dan kan plaatsen naar believen. Is ook leuker wanneer er om de paar jaren een nieuwe modem komt en er anders telkens nieuwe gaten in de muur komen.
[
Post made via mobile device ]
[

- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Volledig mee eens!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
de gaten in de voet van de bbox3 staan op precies dezelfde afstand als die van bbox2ITnetadmin schreef:Dat is inderdaad een goeie tactiek; ze alles op een houten plaat laten hangen die je dan kan plaatsen naar believen. Is ook leuker wanneer er om de paar jaren een nieuwe modem komt en er anders telkens nieuwe gaten in de muur komen.

mijn opleiding bij telenet was 1week in mechelen, 3weken meelopen met een vaste technieker en daarna alleen de baan op. die vaste technieker waar ik mee had meegelopen was dan coach en contact bij kleine problemen. grote problemen was via telenet. ik heb de start van het c@fe programma meegemaakt. 2dagen lang, 8uur voor iemand zijn deur gestaan wachtend tot telenet hunne software werkte om dan mijn modennr te koppelen aan mijn klant. programma werkte nie en stond 8uur voor iemand zijn deur om dan naar huis te mogen gaan. echt een ramp voor die mensen toen. moesten ook de hele dag thuis blijven en ik kon hen echt niet zeggen wanneer ik zou kunnen beginnen.
de opleiding bij belgacom was niet eens zo lang. 3tal dagen de theoretische boel van telefonie en ADSL en daarna alleen de baan op. mijn ervaring als telenettechnieker (klantvriendelijkheid, telefonie binneninstallaties, alarmen ...) was een pluspunt om daar dan als beste uit het team te komen. ik kreeg dan ook altijd de extras en was eerste contact voor het team. (onderaaneming es@s). jaartje later ging ik weer als belgacom technieker voor een opleiding maar deze keer voor getronics. die dat de cursus gaf verstond zich er niet uit dat er weer datzelfde team voor zijn neus zat om de opleiding te volgen (zelfde mannen die eerst bij es@s werkten) terwijl belgacom een andere onderaanneming had aangenomen.
de opleiding van ne vaste belgacommer is misschien voldoende, maar voor die tijdelijke onderaannemingen is die heel kort en zo goedkoop mogelijk. je mag je ook niet afreageren op de techniekers. die hebben vaak de knowhow nog niet en krijgen verkeerde info door op hun papieren (heb zo een paar keer met BGC aan de lijn gehangen omdat er ergens een verdeelkast afgereden werd en opnieuw teruggezet, maar 1 paartje versprongen. dus ELKE klant op die kast zit niet meer op het paartje dat in de pc stond). de vaste techs kennen die kast, onderaannemingen knoeien daar want ze hebben telkens een verkeerde lijn veranderd.
het grote probleem is ook dat de verkopers in de winkels vaak maar wat op papier gooien. klanten wijsmaken dat wij het alarm ook volledig zouden testen enzo terwijl de klant ZELF hun alarmcentrale moet contacteren dat er een lijnonderbreking zal komen. ook klanten wijsmaken dat wij op ALLE pc's de configuratie uitvoeren (leuk als je zo een studentkot hebt met 6studenten terwijl er op papier een DHZ instal stond). leg dan maar aan de klant uit dat je enkel mag uitvoeren wat op papier staat (onderaannemingen mogen zelf de install NIET aanpassen).
zowieso zal TS dit moeten afhandelen met facturatie en niet met de technieker
de opleiding bij belgacom was niet eens zo lang. 3tal dagen de theoretische boel van telefonie en ADSL en daarna alleen de baan op. mijn ervaring als telenettechnieker (klantvriendelijkheid, telefonie binneninstallaties, alarmen ...) was een pluspunt om daar dan als beste uit het team te komen. ik kreeg dan ook altijd de extras en was eerste contact voor het team. (onderaaneming es@s). jaartje later ging ik weer als belgacom technieker voor een opleiding maar deze keer voor getronics. die dat de cursus gaf verstond zich er niet uit dat er weer datzelfde team voor zijn neus zat om de opleiding te volgen (zelfde mannen die eerst bij es@s werkten) terwijl belgacom een andere onderaanneming had aangenomen.
de opleiding van ne vaste belgacommer is misschien voldoende, maar voor die tijdelijke onderaannemingen is die heel kort en zo goedkoop mogelijk. je mag je ook niet afreageren op de techniekers. die hebben vaak de knowhow nog niet en krijgen verkeerde info door op hun papieren (heb zo een paar keer met BGC aan de lijn gehangen omdat er ergens een verdeelkast afgereden werd en opnieuw teruggezet, maar 1 paartje versprongen. dus ELKE klant op die kast zit niet meer op het paartje dat in de pc stond). de vaste techs kennen die kast, onderaannemingen knoeien daar want ze hebben telkens een verkeerde lijn veranderd.
het grote probleem is ook dat de verkopers in de winkels vaak maar wat op papier gooien. klanten wijsmaken dat wij het alarm ook volledig zouden testen enzo terwijl de klant ZELF hun alarmcentrale moet contacteren dat er een lijnonderbreking zal komen. ook klanten wijsmaken dat wij op ALLE pc's de configuratie uitvoeren (leuk als je zo een studentkot hebt met 6studenten terwijl er op papier een DHZ instal stond). leg dan maar aan de klant uit dat je enkel mag uitvoeren wat op papier staat (onderaannemingen mogen zelf de install NIET aanpassen).
zowieso zal TS dit moeten afhandelen met facturatie en niet met de technieker