In mei beslist de raad van bestuur van Belgacom over het investeringsplan van de komende jaren. Voor het eerst is er sprake van glasvezel-tot-de-deur als vervanging van koperdraad.
Bron: http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 800880.htm
Belgacom gaat ook voor glasvezel
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
is dat niet wat oud nieuws, staat op pagine 36
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... &start=700
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... &start=700
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Plus Member
- Bedankt: 12 keer
Fiber to the home is al een jaren oud project. Eigenlijk was het fiber to the ROP en verder koper to the home. Eigenlijk blijft het koper, maar snelheden higer dan 50 Mb werden aanzien als fiber snelheden. Dus ik verwacht niet feel meer indien bgc er nu terug op de proppen mee komt.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dan lees je het artikel toch niet goed. Belgacom werkt aan FTTH, en daarmee bedoelen ze niet snelheden tot 50 Mbps.
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Eindelijk! De glasvezel ligt al voor de deur dus ik vond het al onnozel waarom ze niet de optie gaven om hem ook TTH te laten leggen. Op den duur zit ik met zoveel toestellen online dat 50Mbps nog wel voldoende is maar je merkt het wel dat er zoveel online is. En dat zal uiteraard alleen maar verslechteren. In Nederland zijn ze daar al jaren met bezig, ik vroeg me al af wanneer het hier eindelijk zover was.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
ach, vergeet het de eerste 20 jaar maar in belgie...
nieuwbouwwijken, jup, die gaan allemaal op de vezel zitten... maar reeds gebouwde wijken/steden/dorpen zal niet snel veranderen.
ze gaan niet dingen gaan opengooien speciaal om een paar klantjes op fiber te zetten.
wss eerst nieuwbouwwijken (waar alles nog moet gelegd worden), dan de regio's met grote gebouwen (veel appartementsblokken = veel mogelijke aansluitingen = snellere ROI), en heel misschien dan als ze bij "de gewone buurten" nog een keer in de grond moeten zijn, ze er fiber bijsmijten en de optie geven om je zelf te laten betalen om het tussen de straat en je huis te leggen.
i'm not counting on it anytime soon... maar hoeft voor mij ook niet, als ze die k*tregel maar afschaffen wat betreft vectoring en niet-bbox modems
nieuwbouwwijken, jup, die gaan allemaal op de vezel zitten... maar reeds gebouwde wijken/steden/dorpen zal niet snel veranderen.
ze gaan niet dingen gaan opengooien speciaal om een paar klantjes op fiber te zetten.
wss eerst nieuwbouwwijken (waar alles nog moet gelegd worden), dan de regio's met grote gebouwen (veel appartementsblokken = veel mogelijke aansluitingen = snellere ROI), en heel misschien dan als ze bij "de gewone buurten" nog een keer in de grond moeten zijn, ze er fiber bijsmijten en de optie geven om je zelf te laten betalen om het tussen de straat en je huis te leggen.
i'm not counting on it anytime soon... maar hoeft voor mij ook niet, als ze die k*tregel maar afschaffen wat betreft vectoring en niet-bbox modems

- gbmed
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
Wat hou ik toch van deze opbouwende, gezellige, positief ingestelde commentaren
Bedankt, you really made my day 
PS: begrijp wel niet je status van recente nuttige posts en nuttige posts tout cours. Of, ah ja ik snap het ! Op een forum komt men voor 99,99 % om te zeiken. Je hebt dus blijkbaar enorm veel volgers ...

PS: begrijp wel niet je status van recente nuttige posts en nuttige posts tout cours. Of, ah ja ik snap het ! Op een forum komt men voor 99,99 % om te zeiken. Je hebt dus blijkbaar enorm veel volgers ...

- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
ik denk toch 98% van de klanten op 70/6 zetten dat dit te optmistisch is 

iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Deel van't meubilair
Daar vrees ik ook ernstig voor... ik woon heus niet afgelegen maar een deftig VDSL profiel is vandaag al niet mogelijk omdat de ROP te ver staat.proximusboyke schreef:ik denk toch 98% van de klanten op 70/6 zetten dat dit te optmistisch is
En voor zover ik weet heeft vectoring enkel voordeel op korte afstand dus dat zal m'n probleem helemaal niet oplossen (maar eerder resulteren in typische ADSL toestanden met enorm verschillen in snelheid tussen klanten... die wel allemaal hetzelfde betalen).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Even ter info
Heel wat gemeentebesturen staan erg wantrouwig om steeds maar straten open te gooien voor nieuwe kabels
Vergunningen daarvoor worden meer en meer geweigerd
Men moet wachten tot men alles vernieuwd of er door de gemeente nieuwe voetpaden gepland zijn
Heel wat gemeentebesturen staan erg wantrouwig om steeds maar straten open te gooien voor nieuwe kabels
Vergunningen daarvoor worden meer en meer geweigerd
Men moet wachten tot men alles vernieuwd of er door de gemeente nieuwe voetpaden gepland zijn
-
- Deel van't meubilair
Het probleem is echter dat wanneer men alles openbreekt geen enkele provider fiber steekt.lion51 schreef:Men moet wachten tot men alles vernieuwd of er door de gemeente nieuwe voetpaden gepland zijn
Zowel BGC als TN zitten naar elkaar te kijken als twee kippen in een kot

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
http://tweakers.net/nieuws/91980/belgac ... l-aan.htmljorgo schreef:Van waar haal je die snelheden?
Dezelfde snelheden als in het proefproject dus 200/50 met 4 HD tv's, ik dacht dat UP-Site in brussel zo aangesloten zal worden.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Helemaal mee eens; en er zijn meer waarschijnlijk zelfs eerder geen 50% van de VDSL klanten die ervoor in aanmerking komen.r2504 schreef:Daar vrees ik ook ernstig voor... ik woon heus niet afgelegen maar een deftig VDSL profiel is vandaag al niet mogelijk omdat de ROP te ver staat.proximusboyke schreef:ik denk toch 98% van de klanten op 70/6 zetten dat dit te optmistisch is
En voor zover ik weet heeft vectoring enkel voordeel op korte afstand dus dat zal m'n probleem helemaal niet oplossen (maar eerder resulteren in typische ADSL toestanden met enorm verschillen in snelheid tussen klanten... die wel allemaal hetzelfde betalen).
Het is eerder meer commercieel en statistisch belangrijk om mee te kunnen uitpakken.
- gbmed
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
Geduld is een mooie zaak. Je woont niet afgelegen: dan is de kans dat er naast de KVD waarop je aangesloten bent, een ROP zal worden geïnstalleerd.r2504 schreef:Daar vrees ik ook ernstig voor... ik woon heus niet afgelegen maar een deftig VDSL profiel is vandaag al niet mogelijk omdat de ROP te ver staat.

- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
En spijtig genoeg is dat niet alleen het geval voor de uitbreiding van het netwerk (met glasvezel of andere...), maar ook met de prijzen , snelheden, mogelijkheden...r2504 schreef:Het probleem is echter dat wanneer men alles openbreekt geen enkele provider fiber steekt.lion51 schreef:Men moet wachten tot men alles vernieuwd of er door de gemeente nieuwe voetpaden gepland zijn
Zowel BGC als TN zitten naar elkaar te kijken als twee kippen in een kot
Waarom zouden ze, er is geen concurrentie.
Gisteren nog mogen ervaren, 5 kilometer hier vandaan... We worden gewoon uitgelachen. "Ah ja, die belgjes, nog steeds limieten, nog steeds traag, nog steeds pokkeduur.
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik ben blij met het lezen van dit nieuws !
We kunnen er alleen maar op vooruit gaan. Ik woon in een appartement waar een rijgnet is dus telenet is uitgesloten.
Ik zit op VDSL-2 op 16.5/2. Hoger kan ik niet gezet worden ook niet met DLM. Zit net boven die 400m grens.
Vectoring zal voor mij dan ook niet veel uit maken lees ik hier.
Ik zit te wachten op ofwel glasvezel of op een mobiele operator die onbeperkte volume 4G zal leveren.
Ik ga dus nog enkele jaren geduld moeten hebben. Ik heb ook geen andere keus.
Voor de mensen die hier zitten te kniezen over hun te laag profiel merk dan op dat er nog 1000den mischien 10.000den gezinnen zijn waar
men suft aan 16.5/2 of nog lager. Het werkt ook alleen moet je wat meer wachten.
Belgacom ga ervoor zou ik zeggen

We kunnen er alleen maar op vooruit gaan. Ik woon in een appartement waar een rijgnet is dus telenet is uitgesloten.
Ik zit op VDSL-2 op 16.5/2. Hoger kan ik niet gezet worden ook niet met DLM. Zit net boven die 400m grens.
Vectoring zal voor mij dan ook niet veel uit maken lees ik hier.
Ik zit te wachten op ofwel glasvezel of op een mobiele operator die onbeperkte volume 4G zal leveren.
Ik ga dus nog enkele jaren geduld moeten hebben. Ik heb ook geen andere keus.
Voor de mensen die hier zitten te kniezen over hun te laag profiel merk dan op dat er nog 1000den mischien 10.000den gezinnen zijn waar
men suft aan 16.5/2 of nog lager. Het werkt ook alleen moet je wat meer wachten.
Belgacom ga ervoor zou ik zeggen
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 7 keer
http://www.kpn.com/prive/internet/inter ... rieven.htmSylvester schreef: Gisteren nog mogen ervaren, 5 kilometer hier vandaan... We worden gewoon uitgelachen. "Ah ja, die belgjes, nog steeds limieten, nog steeds traag, nog steeds pokkeduur.
Zoveel verschil zie ik toch niet, prijzen zijn identiek als in België. De goedkopere formules zullen weliswaar limietloos zijn, maar zijn veel trager dan hier. Enkel de duurste formule is beter dan wat hier verkrijgbaar is.
[

-
- Deel van't meubilair
Kijk gewoon even naar de Telenet tegenhanger (van hetzelfde moederbedrijf)... UPC Alles-in-1-Power aan 50 euro/maand versus Telenet Whoppa aan 72.95 euro ! We zijn dus 50% duurder voor identiek hetzelfde !
Maar daar gaat dit topic niet over... het gaat hier over fiber waar we in Belgie nergens mee staan !
Maar daar gaat dit topic niet over... het gaat hier over fiber waar we in Belgie nergens mee staan !