Zit mysql standaard op die nassen (nieuwe 2 bays ken het model niet van buiten)?
Zoniet gaat dit via webui(apps) of via ssh?
Is dit dan ook de gewone echte mysql?
synology nas + mysql
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
bestaat er dan zoiets als "een valse mysql" ? 
lijkt erop dat de mysql er in ieder geval beschikbaar op is en gewoon via de web interface phpmyadmin geinstalleerd kan worden,
zie ook http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/458

lijkt erop dat de mysql er in ieder geval beschikbaar op is en gewoon via de web interface phpmyadmin geinstalleerd kan worden,
zie ook http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/458
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Wel had al iets in die richting vernomen.
Dus de database(mysql) op zich is standaard al aanwezig en phpmyadmin kan erbij gezet worden?
Dus de database(mysql) op zich is standaard al aanwezig en phpmyadmin kan erbij gezet worden?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
jup, normaal wel als ik me niet vergis.
je moet het wel aanzetten onder "web services" ofzo voordat het werkt (denk niet dat mysql default actief is, maar kan ook zijn dat de installatie van phpmyadmin dit automatisch voor je doet)
maar waarom geen zelfbouw?
je moet het wel aanzetten onder "web services" ofzo voordat het werkt (denk niet dat mysql default actief is, maar kan ook zijn dat de installatie van phpmyadmin dit automatisch voor je doet)
maar waarom geen zelfbouw?

- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Oh ik heb een zelfbouw. celeron 847 (krachtig maar zuinig, passive koeling!) kunnen 11(10x2.5) schijven in (12 als ik nog ergens een ssd kan laten bengelen.)
Heb een programma'tje geschreven dat (net zoals bij mij thuis het geval) gebruikt maakt van een (mysql)database. Voor mijn gemak en gemoedsrust wens ik dit op die manier te implementeren ipv embedded te gaan voorzien. Ik weet dat er een synology nas aanwezig is vandaar de vraag.
Heb een programma'tje geschreven dat (net zoals bij mij thuis het geval) gebruikt maakt van een (mysql)database. Voor mijn gemak en gemoedsrust wens ik dit op die manier te implementeren ipv embedded te gaan voorzien. Ik weet dat er een synology nas aanwezig is vandaar de vraag.

“Insanity is my only means of relaxation "
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Ik zie MySQL niet meer staan tussen de beschikbare apps op de 5 beta, wel MariaDB, wat uiteindelijk een fork is om weg vanonder het juk van Oracle te kunnen.
En phpmyadmin is ook gewoon beschikbaar als app.
Voor zover ik weet hebben beide niet standaard geinstalleerd gestaan hoor, maar weet dat het beschikbaar is.
En phpmyadmin is ook gewoon beschikbaar als app.
Voor zover ik weet hebben beide niet standaard geinstalleerd gestaan hoor, maar weet dat het beschikbaar is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.