VRT geen plannen om met DVB-T2 te starten.

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Jammer genoeg blijkt de VRT geen plannen te hebben bij navraag via klantendienst... :(

Geen mooi gratis HD aanbod zoals onze Britse vrienden dus :cry:

Wij hebben uw vraag in goede orde ontvangen.
Momenteel heeft de VRT geen plannen om met DVB-T2 te starten.

Met vriendelijke groet,
Klantendienst VRT
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Ik zie trouwens niet in waarom VRT dvb-t2 zou moeten uitzenden. We moeten dan allemaal nieuwe ontvangers tuners/recorders of Tv's kopen ...

VRT heeft maar 3 zenders ... DVB-T t2 hoeft niet persé om een prachtig HD signaal te ontvangen hé...
Kijk naar Frankrijk, verschillende zenders in HD ondermeer ARTE, TF1, enz. Prima beeld is dat. Hun SD zenders zijn ook al beter dan de belabberde VRT zendkwaliteit, maar hun HD zenders zijn perfect op mijn TV. En ze gebruiken daarvoor dus geen DVB_T2.

DVB-T t2 gebruikt wel minder bandbreedte en is dus meer geschikt als je echt veel zenders hebt aan te bieden (wat dus eigenlijk het geval is in Frankrijk ...), maar dat is in het geval van de VRT dus niet echt van toepassing ...

Ik ben dan ook meer vragende partij dat de VRT in HD zou uitzenden in de oude DVB-T norm.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

DVB-T2 heeft niets met HD te maken. Het ene heeft het andere niet nodig. De multiplexen van Teletenne zijn DVB-T2 maar SD.

Waarom zou de VRT met DVB-T2 of met HD starten ? Dat kost hen alleen maar geld. De huidige uitzendingen in DVB-T(1) doen ze tegen hun zin omdat ze verplicht zijn door de overheid.
Kijkers via Belgacom of Telenet zijn veel interessanter: die zijn veelal interactief en kunnen inkomsten genereren via "Net gemist" en "Ooit gemist".

En in de landen met groot DVB-T aanbod wordt dat gefinancierd met kijk-luistergeld (UK, Duitsland, Frankrijk weet ik niet) . Wij betalen dat niet meer.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

MarkDM schreef:En in de landen met groot DVB-T aanbod wordt dat gefinancierd met kijk-luistergeld (UK, Duitsland, Frankrijk weet ik niet) . Wij betalen dat niet meer.
Correctie, wij betalen dat niet meer APART.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

@MarkDm: nee, wij betalen geen kijk- en luistergeld meer maar aangezien de VRT gefinancierd word met belastinggeld betaal je er wel onrechtstreeks voor. Daarom vind ik dat ze ook verplicht zouden moeten worden om ook in HD uit te zenden. Via DVB-T2 hoeft niet aangezien er hier geen bandbreedte tekort is.

Dat het tegen hun zin is doet er niet toe: Openbare omroep, belastinggeld, punt uit. Met de redenering dat het alleen maar geld kost kan je evengoed stellen dat ze enkel maar analoog in zwart/wit moeten uitzenden.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En niet vergeten in mono en in 4:3 formaat en we gaan 50 jaar terug in de tijd, leve de jaren 60. :angel:
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

MaT schreef:@MarkDm: nee, wij betalen geen kijk- en luistergeld meer maar aangezien de VRT gefinancierd word met belastinggeld betaal je er wel onrechtstreeks voor. Daarom vind ik dat ze ook verplicht zouden moeten worden om ook in HD uit te zenden. Via DVB-T2 hoeft niet aangezien er hier geen bandbreedte tekort is.
Ja, dat is dus ook mijn mening. Maar ze hebben er nu waarschijnlijk een excuus bij: toch die bandbreedte. Ze hebben namelijk hun frequenties laten verdelen/verkopen/verkwanselen/vergunnen voor wat ik maar zal omschrijven - o ironie - "de vrije markt".

Hoe die vrije DVB-T markt er vandaag uitziet weten we ondertussen: alles in handen van Telenet en die wensen ze niet langer te gebruiken ...
Logischerwijze zou de overheid die nu moeten terugvragen aangezien Telenet ze niet gebruikt. Maar er werd hier al aangegeven dat dat juridisch niet zomaar kan.
Heel dat DVB_T scenario is meer dan waarschijnlijk bewust tot stand gekomen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”