Hallo mensen,
Ik heb sinds een paar dagen 3 Cisco SPA303 in mijn bezit en wil deze aansluiten op mijn Fritzbox 7340...
Inmiddels is dit gelukt en kan ik daadwerkelijk bellen, maar nu komt het... ze staan alledrie op hetzelfde nummer (dus 013 7******) maar als ik gebeld wordt gaat er maar 1 van de drie af, ik kan wel met alledrie tegelijk bellen naar anderen. heeft er iemand creatieve ideeen hoe ik dit kan oplossen? ik heb al gesproken met de verkoper, de cisco helpdesk en xs4all maar die zijn alledrie zo behulpzaam als een natte vaatdoek...
Greets,
Thomas
Gebruik van 3 x Cisco SPA303
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Misschien kan je ons ook vertellen wat je inkomende voip-provider is?
Heb je voor jezelf al getest deze één voor één in te steken, en bijvoorbeeld te kijken of het steeds de laatste is die overgaat?
Heb je voor jezelf al getest deze één voor één in te steken, en bijvoorbeeld te kijken of het steeds de laatste is die overgaat?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
nog even wat extra info over de opstelling:
- Alledrie de telefoons staan registered bij "sip.xs4all.nl" met alledrie dezelfde username en password die door xs4all is verstrekt.
- De telefoons zitten op een normale LAN Outlet verbonden met de router.
- Geen van de telefoons ziet elkaar, als alle telefoons opgepakt worden dan nog zeggen alledrie de telefoons dat alle lijnen beschikbaar zijn... het lijkt dus ook dat ze elkaar stomweg niet zien.
- Alledrie de telefoons staan registered bij "sip.xs4all.nl" met alledrie dezelfde username en password die door xs4all is verstrekt.
- De telefoons zitten op een normale LAN Outlet verbonden met de router.
- Geen van de telefoons ziet elkaar, als alle telefoons opgepakt worden dan nog zeggen alledrie de telefoons dat alle lijnen beschikbaar zijn... het lijkt dus ook dat ze elkaar stomweg niet zien.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Ik ken zelf niet zo heel veel van voip, maar denk dus dat dit vooral met de provider te maken heeft.
In het voip-forum zal je een gelijkaardig probleem vinden voor WeePee, wat ook een hele goede inkomende provider is
In het voip-forum zal je een gelijkaardig probleem vinden voor WeePee, wat ook een hele goede inkomende provider is

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
het is inderdaad telkens de telefoon die als laatste goed en wel is aangesloten die overgaat.
mijn voip provider is XS4ALL
ik ben overigens niet erg ervaren met voip installaties, dus kan zijn dat ik iets heeeeel obvious gemist heb.
mijn voip provider is XS4ALL
ik ben overigens niet erg ervaren met voip installaties, dus kan zijn dat ik iets heeeeel obvious gemist heb.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Je moet je registratiegegevens niet in de telefoons instellen maar in de Fritzbox (Internet Telephony) en daar ook je telefoons instellen (Telephony Devices).
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
oke maar hoe stel ik dan de fritzbox gegevens in in de telefoons? want als ik de devices aanmaak maakt hij gebruikersnaam en wachtwoord aan maar ik kan niet zien waar ik die moet invoeren in de telefoon... en moet ik dan bij Ext1. iets anders neerzetten als sip.xs4all.nl?
- seagull
- Elite Poster
Ik heb een SPA922 in gebruik met een asterisk centrale.
Op een andere locatie gebruik ik een Fritzbox 7270 met Fritzfon dect toestellen, dus geen ervaring met IP toestellen op een Fritzbox.
In de config van de SP922 staat bij Ext 1 het volgende:
- Proxy and Registration/Proxy: IP van mijn asterisk centrale
- Subscriber Information/User ID & Password: userid en pass van de SPA922 extensie in de Asterisk centrale
Op een andere locatie gebruik ik een Fritzbox 7270 met Fritzfon dect toestellen, dus geen ervaring met IP toestellen op een Fritzbox.
In de config van de SP922 staat bij Ext 1 het volgende:
- Proxy and Registration/Proxy: IP van mijn asterisk centrale
- Subscriber Information/User ID & Password: userid en pass van de SPA922 extensie in de Asterisk centrale
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
ik heb het hier nu zo ver om de telefoons aan te sluiten op de fritzbox zelf door middel van het ip van mn box als zijnde de proxy server inplaats van xs4all
nu kan ik ook gewoon bellen, maar niet gebeld worden... "de persoon die u probeerd te bereiken is onbereikbaar"
nu kan ik ook gewoon bellen, maar niet gebeld worden... "de persoon die u probeerd te bereiken is onbereikbaar"
- seagull
- Elite Poster
Even wachten op Philippe ... 
Staan de poorten goed?

Staan de poorten goed?
Laatst gewijzigd door seagull 23 aug 2011, 12:07, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Heb je al geïnformeerd of je meerdere toestellen te gelijk kan registreren op 1 account ? Dat is niet evident. Bv bij Weepee kan dat niet ! Daarvoor dienen dan andere methodes gebruikt te worden: meerdere accounts met hetzelfde DID-nummer.
Ik zou xs4all.nl contacteren met deze vraag.
Ik zou xs4all.nl contacteren met deze vraag.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ontzettend bedankt allemaal, de laatste tips deden het... het probleem bleek te zijn:
doordat de telefoons het laatst geregistreerde object was op de xs4all sip server, werd de fritzbox niet meer gezien als zijnde geregistreerd... opgelost door telefoons alledrie op de fritzbox aan te sluiten en de fritzbox te herstarten. ontzettend bedankt!
doordat de telefoons het laatst geregistreerde object was op de xs4all sip server, werd de fritzbox niet meer gezien als zijnde geregistreerd... opgelost door telefoons alledrie op de fritzbox aan te sluiten en de fritzbox te herstarten. ontzettend bedankt!

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Had deze post niet opgemerkt (geen "FritzBox" in de titelseagull schreef:Even wachten op Philippe ...

Ik neem aan dat je de drie telefoons apart geregistreerd hebt op de FritzBox (met 3 verschillende nummers: 620, 621, 622) ? Dan kan je ook naar mekaar intern bellen (**620, **621, **622) en doorverbinden.luminosar schreef:... opgelost door telefoons alledrie op de fritzbox aan te sluiten en de fritzbox te herstarten. ontzettend bedankt!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Het is wel meer dan 2 jaar geleden, maar ik zat met hetzelfde probleem.
De SPA303's (aangemeld op de FritzBox) konden niet intern met elkaar bellen.
Want na het intikken van ** verscheen de melding "invalid number"
Ik weet niet of je het al hebt opgelost, maar anders kan ik anderen er misschien mee helpen.
Werkwijze:
- Inloggen in de SPA303, als admin, en advanced
- ga naar tabblad 'regional'
- vul achter 'Feature Dial Services Codes' in : **6xx
- submit
daarna kan je onderling bellen, gewoon met **611
AnnAG
De SPA303's (aangemeld op de FritzBox) konden niet intern met elkaar bellen.
Want na het intikken van ** verscheen de melding "invalid number"
Ik weet niet of je het al hebt opgelost, maar anders kan ik anderen er misschien mee helpen.
Werkwijze:
- Inloggen in de SPA303, als admin, en advanced
- ga naar tabblad 'regional'
- vul achter 'Feature Dial Services Codes' in : **6xx
- submit
daarna kan je onderling bellen, gewoon met **611
AnnAG
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Goed gezien.
De klager had hier niet vermeld vanwaar de boodschap "Invalid number" kwam.
Die blijkt dus van de SPA te komen en niet van de Fritzbox. Die SPA aanziet alles wat met * begint als een activatiecode aan hem gericht.
En **622 is een ongeldige activatiecode voor de SPA ....
Met jouw instelling wordt die toetscombinatie toch doorgestuurd naar de sip-server.
De klager had hier niet vermeld vanwaar de boodschap "Invalid number" kwam.
Die blijkt dus van de SPA te komen en niet van de Fritzbox. Die SPA aanziet alles wat met * begint als een activatiecode aan hem gericht.
En **622 is een ongeldige activatiecode voor de SPA ....
Met jouw instelling wordt die toetscombinatie toch doorgestuurd naar de sip-server.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik gebruik Grandstream (GXP1450) IP telefoons op de FritzBox als SIP server.
Hier moet je er ook - via het Dial Plan - voor zorgen dat je intern kan bellen via ** toetscombinatie
Mijn Dial Plan = { x+ | *x+ | *xx*x+ | **x+}
Hier moet je er ook - via het Dial Plan - voor zorgen dat je intern kan bellen via ** toetscombinatie
Mijn Dial Plan = { x+ | *x+ | *xx*x+ | **x+}
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.