Femtocell op Telenet modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tgoossen
Starter
Starter

Hey iedereen,

We hebben net een nieuw huisje gezet, maar nu blijkt dat we binnen geen enkele gsm ontvangst hebben door het vele staal enz.
Voor internet hebben we Telenet, maar onze gsm's zijn van Proximus en Base ( via werk). In een poging een oplossing te vinden voor ons gsm-probleem las ik dat er zoiets bestaat als een femtocell die werkt als een kleine gsm-antenne binnen, en alle gsm-signalen dan via het internet doorstuurt.

Heeft er hier iemand ervaring mee? Zijn deze toestellen compatibel met de Telenet router? En werkt dit voor alle netwerken?

Mvg
Tim

Heb alleen uw starttopic laten staan, het heeft geen nut om hier 3 topics voor te starten.
Mvg TiTanium

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zelf femtocellen installeren is illegaal in Belgie, door de BIPT regels mag die enkel gebeuren door de provider zelf.
In ons land zijn zenders aan zeer strikte regels verbonden, en je mag als particulier niet op die frequenties uitzenden. Dus ook al zijn zulke dingen in de EU vrij te koop, je mag ze niet gebruiken hier.
Een beetje zoals radio scanners die wielerfanaten gebruiken; in Nederland en andere landen luisteren mensen hiermee naar de communicatie tussen de renners, in Belgie strikt verboden.

Dus zelfs moest dit aangeboden worden (en het zou kunnen dat een aantal providers dit doen), kan je van cel wisselen telkens je van provider wisselt. Dan mag je hopelijk allen thuis dezelfde provider hebben, want in het buitenland zijn die provider cellen meestal gelinkt aan (en dus beperkt tot) de sim kaarten van de huurders van de cel (en dan enkel die kaarten die van hen zijn). Dus voor bezoekers kan je het mogelijk schudden, alsook de hoop om zelf een fatsoenlijke cel te plaatsen die provider onafhankelijk is.

Of je moest je hier gewoon niks van aantrekken en op eigen risico eentje plaatsen, maar dat mag ik hier officieel niet aanmoedigen natuurlijk.

http://tweakers.net/nieuws/83380/belgis ... aters.html

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Belgacom heeft femtocellen, maar die zijn maandelijks betalend, en gebruiken een belgacom internetverbinding, denk zelfs dat die deel uitmaakt van het pakket. Maar soit ik vrees dat switchen naar een operator met wel ontvangst altijd veel goedkoper is. Als je echt wil, kan je informeren via corporate account managers. Hoe het bij mobistar / base zit weet ik niet.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Oa mobile vikings heeft een voip oplossing die via wifi verbindt zolang je een internet link hebt.

LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Staat 3G aan op je GSM-toestel?

Indien ja, zet deze dan even uit, dan heb je kans dat je GSM verbind met een antenne die dichter is en 2G werkt op een lagere frequentie waardoor deze meer ontvangstbereik heeft.

Wat ook mogelijk is om bij een andere provider te gaan, welke misschien een dichtere antenne heeft staan.

Op de website van het BIPT kan je zelfs zien in het antennekadaster waar bij jou in de buurt een atenne staat.

Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Mobistar heeft ook Femtocellen...weet dat ze een tijdje geleden hier testen mee gedaan hebben.

Sommige van de Femtocellen werden bij mensen met telenet geinstalleerd.

Weet niet of het al commercieel is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je kan ook altijd passieve repeaters gebruiken wat wel is toegelaten... maar resultaten zijn daar onvoorspelbaar en de plaatsing is ook niet echt estetisch.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

In een nieuwbouw zit er veel beton en ijzer., de "kooi van faraday" dus.

Base en zijn klonen (Mobile Vikings, Aldi Talk, ...) zijn hier gewoon onbereikbaar.
Bleven over Proximus en Mobistar, Waar Mobistar net wat meer een stabieler bereik gaf dan Proximus. Hier dus geen keuze van operator.
De site van het BIPT leerde mij dat Base 1 antenne heeft om de gemeente (en omstreken) te bevoorraden, Proximus 6 en Mobistar 7.

Nadeel is dan wel dat het bereik in de omgeving van mijn werk en gedeeltelijk ook bij mijn woon-werk verkeer bij Mobistar minder is dan wat ik vroeger had bij Base. Tja, een mens kan niet alles willen zeker?

Mocht Base hier in de omgeving echt willen investeren? Dan hebben ze mij terug als klant.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik weet niet welk abonnement je hebt. Vroeger waren er formules waar je voor weinig geld onbeperkt kon bellen naar vaste lijnen.
Een workaround is dan je gsm laten doorschakelen naar je vaste telefoon bij geen bereik.
Ik heb heb zelf geen voice-mail. Soms heb ik thuis mijn gsm niet bij me. Staat ingesteld dat hij na 30 sec doorschakelt naar mijn vast nummer.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Hier hetzelfde probleem, maar dan met alle providers. Ik heb een weepee nummer genomen, en een app op de gsm die doorschakelt naar weepee als ik thuis ben + freevoipdeal uitgaand waardoor ik mijn gsmnummer kan meesturen bij buitenbellen. Werkt goed op die manier eigenlijk!

't is vooral (recticel) isolatie (isolatie met een aluminiumfolie) die zorgt voor die problemen in combinatie met hoogrendementsglas heb ik gemerkt.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 119 keer
Provider

Roygenz schreef:Hier hetzelfde probleem, maar dan met alle providers. Ik heb een weepee nummer genomen, en een app op de gsm die doorschakelt naar weepee als ik thuis ben + freevoipdeal uitgaand waardoor ik mijn gsmnummer kan meesturen bij buitenbellen. Werkt goed op die manier eigenlijk!

't is vooral (recticel) isolatie (isolatie met een aluminiumfolie) die zorgt voor die problemen in combinatie met hoogrendementsglas heb ik gemerkt.
Hier ook recticel isolatie en inderdaad ook wel slecht bereik in huis. Op 2G nog wel een matige verbinding, maar 3G of 4G kan je binnen wel vergeten.
Volgens mij zullen providers toch wel een femtocell moeten plaatsen in de nabije toekomst in nieuwe woningen als 2G wordt afgebouwd.

Met welke app doe je dat automatisch door schakelen van je gsm nummer naar vaste telefoon trouwens?
Hoe zit het met de telefoonkosten dan (bij MV bellen we gratis naar elkaar namelijk)? Zijn die extra kosten voor mij of de beller dan indien er wordt doorgeschakeld?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Als je je gsm doorschakelt naar je vaste lijn betaal jij die verbinding, je beller weet nl niet dat hij doorgeschakeld wordt.

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hier zijn al goeie andere mogelijkheden naar voor geschoven die goedkoper zijn: gsm doorschakelen, bellen via wifi.

Indoor coverage bij Belgacom bestaat, maar dit zijn zeer hoge instapkosten en maandelijkse abonnementskosten. Dit wordt niet zomaar geïnstalleerd en zijn eigenlijk bedoeld voor SME's en grote klanten.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Avenger 2.0 schreef: Met welke app doe je dat automatisch door schakelen van je gsm nummer naar vaste telefoon trouwens?
Hoe zit het met de telefoonkosten dan (bij MV bellen we gratis naar elkaar namelijk)? Zijn die extra kosten voor mij of de beller dan indien er wordt doorgeschakeld?
Ik gebruik hiervoor "cally" op android, simpel app'je die doet wat het moet doen. De kosten voor doorschakelen naar fixed line moet je dan idd zelf dragen (tenzij je een gsm abonnement van het werk hebt :)), maar zoals reeds gezegd zal dat nog steeds goedkoper zijn dan een femtocell plaatsen/huren.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 119 keer
Provider

Roygenz schreef:
Avenger 2.0 schreef: Met welke app doe je dat automatisch door schakelen van je gsm nummer naar vaste telefoon trouwens?
Ik gebruik hiervoor "cally" op android, simpel app'je die doet wat het moet doen. De kosten voor doorschakelen naar fixed line moet je dan idd zelf dragen (tenzij je een gsm abonnement van het werk hebt :)), maar zoals reeds gezegd zal dat nog steeds goedkoper zijn dan een femtocell plaatsen/huren.
Is het ook niet mogelijk om enkel door te schakelen als je onbereikbaar bent (geen netwerk of gsm uit)? Want de helft van de tijd heb ik wel bereik binnen.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Ja, je kan in principe kiezen tussen meteen doorschakelen, doorschakelen naar x aantal seconden of bij geen bereik, ik heb via mmi codes gezorgd dat mijn gsm eerst 5sec belt, en daarna moet doorschakelen naar weepee zodat ik weet dat het een oproep is vanaf gsm (persoonlijke voorkeur). Doorschakelen bij geen bereik werkt niet echt goed hier, omdat m'n gsm meestal wel genoeg bereik heeft om aangemeld te blijven, maar eenmaal je opgenomen hebt heb je veel kans dat de oproep gewoon afbreekt of er nagenoeg niets doorkomt van het gesprek, vandaar schakel ik sowieso altijd door als ik thuis ben.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Wie de codes zoekt: http://linux.sgms-centre.com/misc/gsm_codes/
Conditional call divert occurs on any of three conditions:
- Divert if no answer after 'x' seconds
- Divert if unavailable (cellphone switched off or out of range)
- Divert if line busy
» Conditional Call Divert: Call Divert if no answer
Under normal circumstances, if your phone rings for 20 seconds and you don't pick it up, the inbound call is diverted to
your voicemail so that the caller can leave a message. You can change this default behaviour and have the call
forwarded to another line, such as your land line or another cellphone. In order to do so, use this code:
**61*number*tt#
…where "tt" is the number of seconds you want your phone to ring before the call is diverted to "number". Possible
values for "tt" are 05, 10, 15, 20, 25, 30.
Conditional call divert if no answer can be cleared with this code:
##61#
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”