OVH nummer verhuizen naar WeePee

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste,

Een kennis van mij heeft op dit moment een vaste lijn via de VOIP provider OVH. Daar hij ook problemen heeft met de disconnects die in een ander topic besproken worden wilt hij verhuizen naar WeePee, uiteraard met behoud van zijn nummer.

Kan hij zomaar van onder zijn contract bij OVH (hij is nu gedurende 3 maand klant daar)?
Moet OVH, daar dit een Frans bedrijf is, de Franse wetgeving volgen, of de Belgische telecomwetgeving (na 6 maand kan je kosteloos verhuizen)?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1986
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Goeie vraag, ik ben van plan om te migreren naar Nomado .
Ik ben nog geen 3 maanden klant bij OVH, er zijn volgende problemen:

- disconnects tijdens uitgaande gesprekken
- af en toe onbereikbaar voor inkomende gesprekken , hoewel toch geregistreerd
- 0032- prefix op caller-id bij nationale gesprekken, zowel uitgaand als inkomend.

Het is allemaal hinderlijk.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Gezamenlijk een klacht versturen naar OVH kan mss ook helpen. Wanneer meerdere klanten hetzelfde probleem ervaren zal men vlugger geneigd zijn het probleem op te lossen.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1986
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb het even nagekeken in het contract. Er is geen minimumduur:
ARTICLE 15 : DUREE DU CONTRAT
Le contrat est souscrit pour une durée indéterminée, sans durée minimum d’engagement. Le contrat est renouvelé chaque mois par tacite reconduction, et peut être résilié à tout moment par le Client conformément aux dispositions de l’article 16.2 des présentes
Je moet wel aangetekend opzeggen staat er :
16.2.Dans les autres cas, le Client est libre de résilier le Contrat par courrier recommandé avec accusé de réception adressé à OVH SAS 2 rue Kellermann 59100 Roubaix, Conformément à l'article L121-84-2 du Code de la consommation, toute demande de résiliation du contrat par le Client sera effective à compter du lendemain de la date de réception par OVH
Ik ga toch beginnen met gewoon de nummeroverdracht aan te vragen bij de nieuwe operator.

En schiet er mij hier nog een probleem binnen dat hier al gemeld is: noodnummers 100, 101 enz blijken dan ook dikwijls niet bereikbaar te zijn met OVH.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kan je ons even op de hoogte houden of het is gelukt of niet?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2397
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij mij is de overdracht van een OVH premium nummer naar Weepee gelukt!
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1986
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Overdracht van mijn oud nummer naar Nomado duurde 7 dagen. Documenten in het Frans ingevuld.

Daarna heb ik het OVH-nummer opgezegd: "Résiliation de ligne" in hun manager.
Op 30 juli. Dus volgens hun vermeldingen moet ik er dan nog deze maand vanaf zijn . En dus ook van de maandelijks kosten.
We zullen zien op 1 augustus. Dan mag ik geen rekening meer krijgen van OVH.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1986
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb op 1 aug alleen nog de gesprekskosten aangerekend gekregen. Mijn "Ligne" is weg in de OVH-manager.
Het opzeggen gaat dus heel vlot. Geen (aangetekende) brieven nodig.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

MarkDM schreef:Goeie vraag, ik ben van plan om te migreren naar Nomado .
Ik ben nog geen 3 maanden klant bij OVH, er zijn volgende problemen:

- disconnects tijdens uitgaande gesprekken
- af en toe onbereikbaar voor inkomende gesprekken , hoewel toch geregistreerd
- 0032- prefix op caller-id bij nationale gesprekken, zowel uitgaand als inkomend.

Het is allemaal hinderlijk.
De 0032 Prefix is verdwenen sinds vorige maand.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2760
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bij mij zit die 0032 er nog voor hoe kan je die uitzetten ?

krisken, ovh deed normaal geen minimum contract periode voor mij kan je daar altijd weg, lopende maand betaal je wel volledig.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Heb daar niets voor gedaan.
Sinds vorige maand is de weergave volgens het Belgische formaat op het telefoontoestel.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
kippewit
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Waterboy schreef:Heb daar niets voor gedaan.
Sinds vorige maand is de weergave volgens het Belgische formaat op het telefoontoestel.
Ik heb ook nog 0032 staan bij alle inkomende oproepen, en 0032 bij uitgaande, wat dan bij mijn schoonmoeder paniekreacties uitlokt van het type "dat was een hele rare nummer met veel nullen en een drie en een twee".
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”