Petitie lokt al bijna 40.000 tegenstanders rekeningrijden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

En waarom zou een firmawagen enkel voor klantenbezoeken mogen ter beschikking gesteld worden?

Ik heb een bedrijfswagen als deel van mijn totale verloning en een alternatief is er niet...

Geef ook eerlijk toe dat deze gebruikt wordt voor prive-verplaatsingen aangezien ik hem verder enkel beroepsmatig nodig heb voor paar keer per jaar naar de firma te gaan en verder vooral geparkeerd staat op Brussels airport aangezien ik in het buitenland zit.
Wat is het probleem hiermee aangezien ik er ook nog eens voor betaal (voordeel alle aard), wat uiteraard er velen over het hoofd zien!?

Als de regering zou komen met een volwaardig alternatief (belastingsvriendelijke verloning!) dan spreken we over wat anders...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Slafes schreef:Nogmaals, onze mentaliteit moet veranderen... Waarom gaan we niet dichter bij het werk wonen?
Dat is een non-discussie. Stel dat je dat doet. Wat met interim arbeid? Wat met het jobhoppen. Ik heb tijdens mijn loopbaan 2 "korte" jobs gehad. 1 van een jaar en een van 2 jaar. De anderen waren steeds +10 jaar en op uitzondering van de laatste steeds binnen de 5Km. De laatste was op 15Km van de deur maar we vertrokken rechtstreeks naar de werf van thuis, niet vanaf de firma. Tegenwoordig zie ik toch mensen met veel kortere periodes bij dezelfde firma. Een familielid doet aan jobhopping en zou dus eerst naar Brussel, dan Gent en nu Zellik moeten verhuist zijn om dicht bij het werk te wonen. Mooie theorie want zijn vriendin werkt in Vilvoorde. Ze kochten een huis en moeten beiden dus een 25-tal Km afleggen om te gaan werken. Verhuizen is geen optie tenzij je dat wil doen om de x jaar maar dan nog zit je met het probleem dat je voor beiden een aanvaardbare locatie moet vinden. Telkens een huis kopen met alle kosten van dien, of huren (ook kosten natuurlijk).
Zo simpel is het allemaal niet natuurlijk.

Mijn ouders zijn destijds voor het werk 40 Km verhuisd. Resultaat, bezoekjes aan familie en vrienden was een rit van (2*) 40 Km. Daarna werd mijn vader overgeplaatst en "mocht" hij alle dagen naar Herentals (van uit Dendermonde). De eerste trein was zelfs te laat om op tijd daar te geraken. Weer verhuizen? Nee, wel met de auto want een overplaatsing was ook nog steeds mogelijk. Er waren toen gelukkig minder files. En er was een vooruitzicht op pensioen.

Er is een groot verschil tussen wat kan en of het praktisch wel haalbaar is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

axs schreef:Ik heb een bedrijfswagen als deel van mijn totale verloning en een alternatief is er niet...

Als de regering zou komen met een volwaardig alternatief (belastingsvriendelijke verloning!) dan spreken we over wat anders...
Dat is het probleem net. €1000 loon of €1000 "waarde" bedrijfswagen worden anders belast en dus wordt die wagen geven een manier om fiscaal voordeel te doen. Die discriminatie zou moeten verdwijnen door een "redelijke" belasting op de totale verdienste ongeacht of het om loon dan wel voordelen allerhande zijn.
Bye, Maurice
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Slafes schreef: Nogmaals, onze mentaliteit moet veranderen... Waarom gaan we niet dichter bij het werk wonen?
Wat voor BS is dit? Dan mag je vooral niet gaan samen wonen met iemand en vooral nooit van werk veranderen. Ik werk in Brussel (op dit moment) en mijn vriendin omstreken Gent. Waar moet ik dan gaan wonen? Of moet ik tegen de vriendin "salut en de kost" zeggen?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

on4bam schreef:
axs schreef:Ik heb een bedrijfswagen als deel van mijn totale verloning en een alternatief is er niet...

Dat is het probleem net. €1000 loon of €1000 "waarde" bedrijfswagen worden anders belast en dus wordt die wagen geven een manier om fiscaal voordeel te doen. Die discriminatie zou moeten verdwijnen door een "redelijke" belasting op de totale verdienste ongeacht of het om loon dan wel voordelen allerhande zijn.
Akkoord... maar zolang er geen alternatief is, is en blijft de bedrijfswagen ook voor mensen zoals ik - die geen dagdagelijkse verplaatsingen doen - een fiscaal aantrekkelijke oplossing.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

@axs Uiteraard. Ik heb dan ook geen probleem met gebruikers van bedrijfswagens maar wel met het fiscaal systeem van "extra legale voordelen". (het systeem bestaat en wordt dus gebruikt).
Bye, Maurice
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik probeer niet te veralgemenen, maar er zijn er anderen die dan zo net 1 puntje er uit halen... Zucht.

Ik zeg niet dat je MOET dichter bij je werk gaan wonen (of werk in je buurt moet zoeken), ik zeg dat het een mogelijke oplossing is. Of het voor sommige mensen hun geval een goede oplossing is dat moeten ze zelf uitmaken. Bedrijfswagens zorgen er trouwens ook voor dat mensen die stap net niet gaan zetten, is ook al bewezen, maar ik moet oppassen, want ik ben weer aan het bashen blijkbaar... :roll:

Ik zeg ook niet dat het ov dé oplossing is, voor een grote hoop mensen is het ov zelfs GEEN oplossing, en veel mensen willen het ov ook niet in hun straat want dat zorgt voor overlast (kijk maar naar de tram die in Haacht die niemand wil).

Nu goed, ik zie in heel deze discussie een leuke tendens. Mensen die mijn post een bedankje geven, en tegelijkertijd krijg ik ook een negatieve vote van anderen. :) Goede discussie dus! :beerchug:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

on4bam schreef:Bedrijfswagens zijn een ander probleem. Ze worden niet alleen gebruikt voor het werk maar ook privé. Ik ken mensen die met de bedrijfswagen naar Frankrijk gingen skiën en daarbij net voor de Franse grens nog voltankten. In Frankrijk werd een minieme hoeveelheid getankt om terug te geraken tot aan de eerste pomp in België. Dat kan nooit de bedoeling geweest zijn van bedrijfswagens. Dat men deze auto's geeft om gewoon mee naar/van kantoor te rijden is helemaal onnodig en is enkel omdat de auto minder belast is dan het equivalent in loon.

Misschien kan men eens een simulatie maken waarbij voor iedereen een loon betaald wordt en fiscale trucs als bedrijfswagen/eco- en maaltijdcheques en andere voordelen niet meer gebruikt worden. Bedrijfswagens nog enkel voor werkverkeer (klantenbezoek).
Gelukkig heeft iedereen plaats om naast zijn bedrijfswagen thuis ook nog een wagen voor privé te plaatsen. Wie dat niet heeft moet er dan maar een busabonnement bij nemen en voor de rest hopen dat hij overal geraakt met zen fietske natuurlijk... :nono:

En dichter bij het werk gaan wonen, ik zal mij gaan haasten. Momenteel zit ik over heel Antwerpen maar voor het zelfde geld sturen ze me volgende week ergens half in Limburg, Brussel, Gent of een of ander dorp in West Vlaanderen. Zal ik gelijk beginnen half België af te huren? Dan zullen ze me toch een pak meer mogen betalen. Dan kan ik netjes gaan slapen waar ik de volgende dag in de buurt moet zijn. De klant heeft een nieuwe lading van 20 computers nodig? Geen probleem, 2 karretjes op een overvolle bus moet wel lukken. Uiteraard op een rit waar we 7 keer moeten overstappen voor we op de bestemming zijn he :roll: Ik woon overigens nog thuis, iets prijselijk vinden om te huren is al moeilijk genoeg en aan kopen moet ik al helemaal niet denken. Laat staan dat ik dicht bij het werk zou gaan wonen.

En ik ga met de bedrijfswagen binnenkort naar Duitsland inderdaad, ik zie niet in waarom ik een andere wagen zou moeten gaan halen om een weekend naar het buitenland te gaan... En ook ik ga tanken voor ik de grens over ga, ik weet namelijk niet hoe vaak ik tankstations tegenkom in Duitsland, noch hoeveel er aan de grens nog in mijn tank zal zitten. Ik draag af voor privé gebruik dus zou het dom zijn om dat niet te doen. Slechts 1/9ste van een tank gaat bij mij naar privé gebruik trouwens, dat lijkt me dus niet eens overdreven (gewoonlijk zelfs nog een pak minder). Die trip naar Duitsland is dan wel iets langer, maar maakt op het gemiddelde weinig verschil. Mijn wagen is in de eerste plaats een werkinstrument. De meeste dagen ga ik puur van thuis naar het werk (dat zowat overal kan zijn) en terug, ongeveer 1 keer per week een boodschap onderweg van het werk naar huis en een rit naar de avondcursus. Zeg wat je wil, maar dat is in mijn ogen zeker niet overdreven veel.
Dat iemand niet persé een bedrijfswagen nodig heeft om dagelijks naar hetzelfde gebouw te gaan daar kan ik nog enigzins inkomen, maar dan mag je ook niet vergeten dat een bedrijfswagen vaak ook een vorm van reclame is. Op die van mij prijkt alvast in grote letters de naam van mijn werkgever, en daar heb ik uiteraard niks op tegen.

Ik rij overigens niet met een patserbak noch beschik ik over een monsterloon (in tegendeel), dus blindstaren op een bedrijfswagen heeft echt geen zin. Die discussie is trouwens een herhaling van een andere discussie die hier al op het forum te vinden is. (trouwens geen bash naar een bepaalde persoon, ik reageer puur op de inhoud).
Dat een bedrijfswagen voordeliger is dan een eigen wagen ga ik overigens niet ontkennen, ik zocht niet speciaal naar werk waar ik er een kreeg maar het bespaarde me wel de aankoop van een eigen wagen uit.

OT: hoewel mijn werkgever de rekening zou betalen blijf ik tegen rekeningrijden. Moest men een manier kunnen vinden dat mensen die de wagen telkens van stal halen voor veel te korte ritten meer betalen (uitzondering van medische redenen natuurlijk) dan ben ik daar eerder wel voor te vinden, een auto heeft daarvoor geen/minder nut. En met meer bedoel ik dan IETS meer, in plaats van mensen de armoede in taksen.
Als ik een kleine schatting doe van de kostprijs voor mij qua rekeningrijden als ik puur dagelijks naar het hoofdbureau zou gaan kom ik op een 30km autostrade * 5 cent en een kleine 9km andere wegen (daar ik niet weet wat men onder stedelijk gebied rekent) * 6,5 cent. Dat komt op 2,085 euro per rit uit. 2 ritten per dag maakt 4,17 euro en dat 20 a 21 dagen per maand is 83,4 a 87,57 euro uit. Lijkt me veel, of misreken ik mij?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MClaeys schreef:Moest men een manier kunnen vinden dat mensen die de wagen telkens van stal halen voor veel te korte ritten meer betalen (uitzondering van medische redenen natuurlijk) dan ben ik daar eerder wel voor te vinden, een auto heeft daarvoor geen/minder nut.
Dergelijke verplaatsingen zorgen trouwens niet voor files... je kan er louter tegen zijn voor ecologische redenen.

Trouwens ga je dan ouderen mensen met hun supermarkt aankopen dwingen deze te voet/per fiets te versleuren ? (of kan dat IETS nog wel van het gemiddelde pensioentje vanaf)
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

MClaeys schreef:Gelukkig heeft iedereen plaats om naast zijn bedrijfswagen thuis ook nog een wagen voor privé te plaatsen. Wie dat niet heeft moet er dan maar een busabonnement bij nemen en voor de rest hopen dat hij overal geraakt met zen fietske natuurlijk... :nono:
Ik ken dat probleem. Ik heb ook 8 jaar een bedrijfsvoertuig mogen parkeren. Ik moest er echter niet mee rijden buiten de uren, vrijdag een plaatsje zoeken (tof met een grote school recht tegenover de deur) en maandag weer de baan op. Privé verplaatsing met privé auto natuurlijk.
Bye, Maurice
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tsjah doet me wat denken aan de situatie bij mijn ouders vroeger, toen we nog allen thuis woonden...
- Moeder gaat altijd werken met de gezinswagen, verplaatsingen om de 2/4 uur naar andere klanten (gezinshelpster)
- Vader zijn bedrijfswagen (Belgacom)
- Ik mijn bedrijfswagen (Telenet)
- Mijn privéwagen die ik had gekocht voor mijn bedrijfswagen
- Pa zijn oldtimer volvo 340
- De auto van mn broer

Maw : meer auto's dan personen thuis (we zijn met 4...). Chance dat we nogal "op den boerenbuiten" wonen!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

r2504, kan je die bewering van jou staven? Ik kan me niet voorstellen dat in dicht bewoonde gebieden de korte ritten zoals kinderen aan school afzetten en naar de bakker rijden en gaan winkelen in de spits niet voor meer file zorgt. In Leuven bvb wordt de snelweg gebruikt als veredelde ringweg, elke auto daar extra kan wel degelijk voor file zorgen want de secundaire wegen raken op een bepaald moment ook vol. Zo'n mensen buiten de spits houden kan dus wel degelijk een effect hebben. Het is ook niet zo dat 10% minder wagens op de baan slecht voor 10% minder file zorgt he. Om een voorbeeld te geven, 10% meer motoren op de baan tijdens de spits zorgt voor 40% minder file. Dus 10% minder verplaatsingen tijdens de spitsuren...

Wat de ouderen betreft, zij hebben er net alle baat bij om te gaan winkelen buiten de spits. Dat is toch exact waarvoor men het rekeningrijden wil invoeren?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
MClaeys schreef:Moest men een manier kunnen vinden dat mensen die de wagen telkens van stal halen voor veel te korte ritten meer betalen (uitzondering van medische redenen natuurlijk) dan ben ik daar eerder wel voor te vinden, een auto heeft daarvoor geen/minder nut.
Dergelijke verplaatsingen zorgen trouwens niet voor files... je kan er louter tegen zijn voor ecologische redenen.

Trouwens ga je dan ouderen mensen met hun supermarkt aankopen dwingen deze te voet/per fiets te versleuren ? (of kan dat IETS nog wel van het gemiddelde pensioentje vanaf)
Dat valt onder medische redenen en als je grote boodschappen doet is de korte rit niet meer nutteloos.
En ik sta dagelijks voor de plaatselijke GB te schuiven van buurtbewoners die naar de GB willen terwijl ik gewoon naar huis wil ;) tis niet dat het niet op de autostrade is dat het geen file is. Maar het ging me inderdaad vooral om de ecologische redenen :)

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, ik kom niet zo vaak meer op filegevoelige plekken, maar vroeger was het op woensdagnamiddag net drukker dan andere dagen, 't is maar een bedenking.

Wat dat rekeningrijden betreft, allese hangt er vanaf hoe en waar ze dat gaan invoeren.

Indien alleen op de snelweg dan zal dat de file daar wel oplossen. Maar verleggen naar andere wegen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Slafes schreef:r2504, kan je die bewering van jou staven?
De vraag is eerst en vooral dat er zoveel korte ritten gebeuren tijdens de spits... op die momenten combineren mensen gewoon zaken als kinderen af/ophalen, winkelen, ... althans zo doe ik dat.
Slafes schreef:Wat de ouderen betreft, zij hebben er net alle baat bij om te gaan winkelen buiten de spits.
De meeste willen dat net niet... dan zien ze namelijk geen mensen... geen grap, maar ik ken genoeg oudjes die ervan genieten op een zaterdag in een overvolle supermarkt rond te lopen !
Slafes schreef:Dat is toch exact waarvoor men het rekeningrijden wil invoeren?
Nee, nogmaals nee... men wil gewoon extra belastingen... wees toch niet zo naief !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dat ze eens stoppen met zeiken als men verkeersbelasting wil ontvangen moet men maar zorgen dat er wegen zijn ook. Niks doen en met de vinger wijzen kan iedereen, het file probleem is er omdat men jaren niks gedaan heeft, niet omdat mensen een bedrijfswagen hebben, niet omdat er veel doorstromend verkeer is, maar omdat men jaren zijn zakken gevuld heeft en niks gedaan heeft !

Kijk naar de antwerpse ring, .. daar is men al mee bezig sinds ik 5jaar ben misschien wel langer, toen al werd mij verteld dat ze de ring gingen overkappen en het riverenhof uitbreiden, .. ? Ben er ondertussen 34 en ze weten nog niet wat ze gaan doen !

En als ze iets doen dan merk je het, dan is het een systeem om de zakken te vullen, ..

Flitspalen maken verkeer niet veilig.
Kilometer heffing gaat geen files tegen.
Accijnzen op sigaretten verhogen en Alcohol maakt het niet gezonder.
Belasting heffen op niet milieu vriendelijke zaken, zorgt er ook niet voor dat de lucht beter wordt.

Maar weet je wat al die dingen gemeen hebben, dat er zakken gevuld worden en deze zijn maar een paar uit vele.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo, volgens mij ligt België al vol met wegen, we zijn het land zijn met het dichtste wegennet in heel de EU. Dat veel wegen in slechte staat zijn, dat merk ik dagelijks, zowel met de fiets, de auto en vooral de motor. Dat veel verbindingswegen slecht op elkaar aansluiten ook, dat er veel rode lichten niet goed afgesteld staan ook... Of we daarom nog moeten investeren in nog meer nieuwe wegen is een andere zaak. De bestaande infrastructuur optimaliseren zou al veel ellende wegnemen, en als iedereen de regeltjes min of meer volgt ook.

Wat de "extra belastingen" betreft, het zijn ook enkel en alleen belastingen op het gebruik van uw wagen in de spits tot dusver. Als dat mensen kan aanzetten om hun gedrag aan te passen en dat in combinatie met investeringen in het wegennet en vooral het ov en extra veiligheid, dan ben ik nog steeds voor. Al bij al gezien rijden we momenteel nog steeds redelijk goedkoop rond in onze diesels in vergelijking met de buurlanden. In tegenstelling tot enkele jaren terug waar Belgen over de grens gingen tanken komen ze nu massaal bij ons tanken. Er zit dus nog enige rek op en gezien we onze kleine verplaatsingen nog steeds met de auto blijven doen (en onze motor laten draaien terwijl we wachten voor de schoolpoort) is het nog niet duur genoeg blijkbaar. Het zou niet alleen goed zijn voor het milieu maar ook voor ons zelf.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Slafes schreef:Wat de "extra belastingen" betreft, het zijn ook enkel en alleen belastingen op het gebruik van uw wagen in de spits tot dusver.
Nee hoor. De heffing is het hoogst in de spits (7-9 en 16-18) daarbuiten is het de helft en van 22-5 is het gratis. Tussen 5 en 22 u moet er dus betaald worden. Over weekends wordt niet gesproken.
Bye, Maurice
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Slafes schreef: Ik zeg niet dat je MOET dichter bij je werk gaan wonen (of werk in je buurt moet zoeken), ik zeg dat het een mogelijke oplossing is. ...

Nu goed, ik zie in heel deze discussie een leuke tendens. Mensen die mijn post een bedankje geven, en tegelijkertijd krijg ik ook een negatieve vote van anderen. :) Goede discussie dus! :beerchug:
Volledig mee eens Slafes. Werknemers zouden gewoon dichter bij hun werk moeten willen wonen. Daarvoor zouden fiscale stimula welkom zijn. Zeker als ze zich dan NIET met de wagen verplaatsen naar het werk.

Als je werkt in de stad en er ook bewust voor kiest om daar te wonen (en je ook nog eens niet per auto naar het werk gaat) kan je nu nog niet echt op applaus rekenen....

Veel mensen zeggen tegen mij: 'jij hebt toch geluk, zo dicht bij je werk wonen". Alsof de staat je je woning zou aangeboden hebben ....
In de grote steden betaal je veel om te wonen, de stadsbewoners verplaatsen er zich meer en meer op een milieuvriendelijke manier (vooral omdat je anders toch stilstaat ...) maar infrastructuur voor zwakke weggebruikers (voetpaden, fietspaden, verkeers (on)veiligheid is er nog veel slechter aan toe dan het auto(wegdek).

In het geval van voetganger en vooral fiets heb je ook nog eens de meest ongezonde lucht binnen, zeker wat fijn stof betreft ...
Mocht ik hier niet werken, geef me ook maar een woning op het platteland. En dan kan ik ook een stukje zagen over die vreselijke files waar ik toch 'moet' instaan en dergelijke.

Daarnaast dient men natuurlijk ook eindelijk komaf te maken met de dieselbedrijfswagens. Een bedrijfswagen zou terug gewoon een wagen moeten zijn enkel en alleen in dienst van het bedrijf en niet van de werknemer. Want dat laatste zorgt alleen maar voor perverse effecten. Maar uiteraard zijn onze politici te laf om daar werk van te maken. Misschien eens na de verkiezingen ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:
Slafes schreef:Wat de "extra belastingen" betreft, het zijn ook enkel en alleen belastingen op het gebruik van uw wagen in de spits tot dusver.
Nee hoor. De heffing is het hoogst in de spits (7-9 en 16-18) daarbuiten is het de helft en van 22-5 is het gratis. Tussen 5 en 22 u moet er dus betaald worden. Over weekends wordt niet gesproken.
Verd, dan heb ik weer een te beknopt artikel gelezen, net nog eens opgezocht en in veel artikels ontbreekt effectief wat info en houden ze het enkel bij het spitsrijden. Maar het klopt wat je zegt, na enig opzoekwerk toch nog iets meer info gevonden. Bedankt.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Stond duidelijk op De Standaard. Vandaar dat ik ook al enkele rekensommetjes gemaakt had. Eindresultaat, voor een 7PK mag je nog 4000Km spits/snelweg rijden alvorens extra te betalen. In de praktijk mag je op een serieuze meerprijs reken per jaar tenzij je 's nachts gaat rondrijden.

Met de verkiezingen in zicht haast Crevits zich ook al om te zeggen dat het een test is om te zien welk effect het rekeningrijden kan hebben en dat de tarieven niet vaststaan enz... Soms vraag ik mij af of onze "excellenties" wel nadenken voor ze ballonnetjes oplaten. :bang:
Bye, Maurice
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het effect op lange termijn ? we werken 's nachts om de kosten te drukken...

Nu betaal je bij als er een technieker 'snachts moet komen, binnenkort krijg je dan korting :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

Van de 800 euro/maand dat mijn baas betaald voor mijn bedrijfswagen, draag ik zelf ongeveer 600 euro zelf, in de vorm van verloren opslag (wagen was een optie in de functie), verloren bijdrage aan de groepsverzekering, verloren fietsvergoeding.

Welke maatregelen er ook worden genomen, het zal de meest welvarende echt niet deren, enkel de minste en de tusseninners(die zoveel mogelijk de toppers willen imiteren/volgen) :evil:

Laat ons stellen dat er kilometerheffing komt, dan hoop ik toch ook voor bedrijfswagens. Probleem is, bedrijven gaan dit in de belastingaftrek steken waarschijnlijk (zoals ook alle goede Belgen dit zoveel mogelijk doen). Ben er vrij zeker van dat velen ook profiteren van een aantal maatregelen, 100% fietsvergoeding (en dan maar 50% tijd met fiets komen), autodelen zonder aan te geven en toch gebruik maken van de volledige forfaitaire aftrek, enz.

Enkel de echte bedrijfskilometers aftrekbaar, de rest niet, dit zou bedrijven waarschijnlijk aansporen om door te rekenen aan hun werknemer. Woon-werkverkeer beschouw ik niet als bedrijfskilometers, we hebben de forfaitaire aftrek nog steeds.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Ofloo, volgens mij ligt België al vol met wegen, we zijn het land zijn met het dichtste wegennet in heel de EU. Dat veel wegen in slechte staat zijn, dat merk ik dagelijks, zowel met de fiets, de auto en vooral de motor. Dat veel verbindingswegen slecht op elkaar aansluiten ook, dat er veel rode lichten niet goed afgesteld staan ook... Of we daarom nog moeten investeren in nog meer nieuwe wegen is een andere zaak. De bestaande infrastructuur optimaliseren zou al veel ellende wegnemen, en als iedereen de regeltjes min of meer volgt ook.

Wat de "extra belastingen" betreft, het zijn ook enkel en alleen belastingen op het gebruik van uw wagen in de spits tot dusver. Als dat mensen kan aanzetten om hun gedrag aan te passen en dat in combinatie met investeringen in het wegennet en vooral het ov en extra veiligheid, dan ben ik nog steeds voor. Al bij al gezien rijden we momenteel nog steeds redelijk goedkoop rond in onze diesels in vergelijking met de buurlanden. In tegenstelling tot enkele jaren terug waar Belgen over de grens gingen tanken komen ze nu massaal bij ons tanken. Er zit dus nog enige rek op en gezien we onze kleine verplaatsingen nog steeds met de auto blijven doen (en onze motor laten draaien terwijl we wachten voor de schoolpoort) is het nog niet duur genoeg blijkbaar. Het zou niet alleen goed zijn voor het milieu maar ook voor ons zelf.

Dat hangt ervanaf een motor koud laten worden is niet perse zuiniger voor het milieu, .. en voor die paar cent willen mensen misschien comfort, tenslotte betalen we er toch voor, .. of wil je zeggen dat je een airco mag kopen, maar niet gebruiken want oh nee het milieu, een auto kopen maar niet rijden, oh nee files en het milieu laat die auto staan neem een fiets !? Staat uw verwarming soms uit in de winter !?

sigaretten kopen maar niet roken !? Beetje hypocriet vind je niet.

oké dichtste wegennet, ofwel kan je er amper over rijden, ofwel zijn ze aan het breken en het werken, kan je niet door, en anders hebben ze van alle straten een enkel richting gemaakt dat je 200 km moet om rijden voor een straat verder te rijden. Maar oeh nee het milieu ! Ben je al eens door herentals, Turnhout, Antwerpen, Brussel, enz ! Een ramp is het en je zou denken tja na de werken je kan eindelijk over een deftige weg, maar weet je wat dan is het in erbarmelijke staat gelegd, .. met als resultaat dat ze de maand erop terug aan het breken zijn !

Eerst staan er lichten, dan zetten ze rotondes, weet je wat doe toch maar lichten !?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Uw bericht is wel "zwaar" overdreven, precies of ik zit hier de comments van HLN te lezen. (Nog straffer dat iemand u voor zo'n bericht een bedankje geeft trouwens)

Kan zijn dat jij in dorpen 200km moet omrijden, maar als jij 200km moet omrijden zit je helaas al in het buitenland. Aub, als je een prijs kon winnen voor de meest overdreven post mag het gerust deze zijn hoor. :lol:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Ondertussen al meer dan 163000 handtekeningen. Nog serieus wat volk erbij zonder verdere aandacht de afgelopen dagen.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Dagelijks voor het werk maal ik ongeveer 120 km af. Ik heb geen snelwegen, behalve de laatste 5 minuten. Dan neem ik in Mark/Marcq de A8/E429 om tot in Ghislenghien te rijden. Traject Dendermonde tot Marcq zijn allemaal secundaire wegen. De toestand van die wegen is om te huilen. De wegen bij ons in de industriezone te Ghislenghien liggen vol putten, verzakkingen, de hele zoning. In Oudegem bij Dendermonde hebben ze het vorig jaar gepresteerd om op 1 jaar tijd vier keer de weg open te gooien, van aan de overweg tot bijna aan de brandweer. Telkens een ander stuk en telkens met verkeerslichten. De minister, verantwoordelijk voor de wegeninfrastructuur, die mogen ze wat mij betreft meteen tegen de muur zetten en fusilleren. Ons wegennet is gewoonweg een nationale ramp, niet meer of niet minder. Onlangs was ik in Limburg en ben ik via Nederland naar huis gereden wegens sneller omdat we een stuk autosnelweg konden nemen. Als je vanuit NL de grens oversteekt met België, dan mag je nog geblinddoekt zijn, je VOELT gewoon dat je over Belgische wegen rijdt. Ik durf eigenlijk het woord wegennet niet in de mond nemen als het over België gaat. Ik ben zeker dat er bananenrepublieken zijn die een beter wegennet hebben dan wij. Wat een verademing als je in één van onze buurlanden komt. Daar hebben ze precies biljartlakens als wegen.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Vaganzza schreef:Ondertussen al meer dan 163000 handtekeningen. Nog serieus wat volk erbij zonder verdere aandacht de afgelopen dagen.
Een petitie "Minder belastingen" zou ook wel succes hebben hoor. Hoe minder concreet, hoe minder je ingaat op de achterliggende problemen en dergelijke hoe meer succes je hebt. En wat mediaaandacht betreft: de mensen spreken over niets anders dan de petitie/plan rekeningrijden.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

fredo66 schreef:Volledig mee eens Slafes. Werknemers zouden gewoon dichter bij hun werk moeten willen wonen. Daarvoor zouden fiscale stimula welkom zijn. Zeker als ze zich dan NIET met de wagen verplaatsen naar het werk.

Als je werkt in de stad en er ook bewust voor kiest om daar te wonen (en je ook nog eens niet per auto naar het werk gaat) kan je nu nog niet echt op applaus rekenen....
Dus daar draait het om, laten we klagen op de mensen die niet naast hun werk wonen want ik krijg geen schouderklopje/applaus omdat ik dat wel doe. Laten we terug naar de oude tijden gaan, toen bouwde men dorpen rond de mijnen. Voor dorpen is geen plaats rond bedrijven, maar moest elk bedrijf nu een appartementsblok zetten naast hun site dan kan iedereen weer naast het werk wonen :roll: Liefst zo klein mogelijk natuurlijk, want anders gaan mensen klagen dat de ene een groter appartement heeft dan de andere...
fredo66 schreef:Veel mensen zeggen tegen mij: 'jij hebt toch geluk, zo dicht bij je werk wonen". Alsof de staat je je woning zou aangeboden hebben ....
In de grote steden betaal je veel om te wonen, de stadsbewoners verplaatsen er zich meer en meer op een milieuvriendelijke manier (vooral omdat je anders toch stilstaat ...) maar infrastructuur voor zwakke weggebruikers (voetpaden, fietspaden, verkeers (on)veiligheid is er nog veel slechter aan toe dan het auto(wegdek).
Vraag volgende keer als je een herstelling aan huis nodig hebt van eender welk toestel om iemand te sturen binnen fietsafstand zodat hij met zijne velo kan komen. Benieuwd hoe lang ge gaat mogen wachten. Genoeg techniekers die ook op vrije dagen met hun werkwagen rondrijden (en het zijn heus niet allemaal camionetten). Soms kan het ook niet anders, ze krijgen die wagen mee naar huis om rechtstreeks naar klanten te kunnen gaan maar hebben geen plaats om nog een eigen wagen te plaatsen. Of moeten deze anders op een of andere onverlichte parking plaatsen zodat ze de garantie hebben dat ze de volgende dag leeg is.
fredo66 schreef:In het geval van voetganger en vooral fiets heb je ook nog eens de meest ongezonde lucht binnen, zeker wat fijn stof betreft ...
Mocht ik hier niet werken, geef me ook maar een woning op het platteland. En dan kan ik ook een stukje zagen over die vreselijke files waar ik toch 'moet' instaan en dergelijke.
Ik woon niet op het platte land, ik vertrek vroeg genoeg en werk momenteel in Antwerpen waar ik op dat uur nog niet al te veel last heb van files. Files zijn hatelijk dus het is logisch dat mensen er op klagen, maar ga niet verkondigen dat iedereen dan maar naast zijn werk moet gaan wonen of maar met zen fietske moet gaan want dat is niet mogelijk zoals ik al in een eerdere post heb laten weten. In mijn geval zou dat willen zeggen om de paar weken/maanden verhuizen. Of moet ik maar in de GB in de buurt rekken vullen omdat er geen langdurige IT-jobs zijn in mijn buurt?
fredo66 schreef:Daarnaast dient men natuurlijk ook eindelijk komaf te maken met de dieselbedrijfswagens. Een bedrijfswagen zou terug gewoon een wagen moeten zijn enkel en alleen in dienst van het bedrijf en niet van de werknemer. Want dat laatste zorgt alleen maar voor perverse effecten. Maar uiteraard zijn onze politici te laf om daar werk van te maken. Misschien eens na de verkiezingen ...
Genoeg mensen die wel degelijk nut hebben aan een bedrijfswagen, dat er mensen zijn die er enkel een hebben om dagelijks naar dezelfde bureau te gaan (ik ken er zelfs die er een hebben ondanks dat ze dagelijks met de trein naar het werk gaan) is niet de schuld van de mensen die deze wel kunnen gebruiken.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik kies zelf ook waar ik woon en waar ik werk. En ik heb een bedrijfsauto om van en naar het werk te rijden; zonder auto zou ik hier op het werk moeten overnachten. 1 bus van de TEC 's morgens en 1 's avonds. Verder minimaal 3 treinen nemen en bijna 3 uur onderweg ('s morgens) en nog eens bijna 3 uur 's avonds. Wie voelt zich geroepen om dit traject (Dendermonde-Ghislenghien) dagelijks met het openbaar vervoer te doen? Mocht ik een poll organiseren, de teller zou mooi op nul blijven staan.
Verhuizen? Ja, dat zie je van hier en van ginder ook. Ik heb het ouderlijk huis geërfd, ik zie mij nog niet te rap vertrekken. Ander werk zoeken dicht bij huis? Diegene die mij, op 6 maand van mijn 50ste verjaardag, een job bij mij in de buurt aan de hand kan doen, die voer ik ladderzat gedurende een hele maand. Maar ik denk zo dat mijn geld voor die pinten mooi in mijn zakken zal blijven zitten.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Euh... bij mij in de buurt = de buurt van Dendermonde. De linkjes naar "LeForem" slaan op de Waalse VDAB, dus zeker niet bij mij in de buurt. En ze zullen mij graag zien komen met mijn 49 lentes.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MClaeys schreef:Of moet ik maar in de GB in de buurt rekken vullen omdat er geen langdurige IT-jobs zijn in mijn buurt?
Het gaat niet enkel over IT mensen... er zijn duizenden jobs die diensten leveren tot aan jou deur... en daarvoor heb je nu éénmaal verplaatsingen nodig !

Ik hoop dat de "firmawagenhaters" dan ook eens gaan beseffen dat deze mensen vaak voor hun onderweg zijn en dagelijks vele uren in de wagen zitten en de files trotseren. Het zijn namelijk niet alléén gewone wagens, maar ook vrachtwagens leveren diensten voor hun (die mensen rijden op zich enkel met een "grote firmawagen").

Dat zij een saaie job hebben onder de kerktoren is mooi voor hun maar er zijn ook mensen die vooruit willen en er iets voor over hebben (wat dan volgens hun profiteren is). Gelukkig leven we niet allemaal onder de kerktoren... al zouden de groene jongens er wel mee kunnen leven, maar veel comfort zouden we niet meer hebben.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Jack Daniels schreef:Euh... bij mij in de buurt = de buurt van Dendermonde. De linkjes naar "LeForem" slaan op de Waalse VDAB, dus zeker niet bij mij in de buurt. En ze zullen mij graag zien komen met mijn 49 lentes.
Lieu(x) de travail : NINOVE
Da's, snel gerekend, meer dan 100km korterbij Dendermonde.

J.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef: Liefst zo klein mogelijk natuurlijk, want anders gaan mensen klagen dat de ene een groter appartement heeft dan de andere...
Kleiner gaan wonen is inderdaad ook noodzakelijk voor sommigen, zeker in een dicht bevolkt land als België, dat heb je goed opgemerkt !
Maar dat is een ander topic.
fredo66 schreef:Veel mensen zeggen tegen mij: 'jij hebt toch geluk, zo dicht bij je werk wonen". Alsof de staat je je woning zou aangeboden hebben ....
MClaeys schreef:Vraag volgende keer als je een herstelling aan huis nodig hebt van eender welk toestel om iemand te sturen binnen fietsafstand zodat hij met zijne velo kan komen..
Alweer sla je de nagel op de kop. In Gent zijn er tegenwoordig fietskoeriers, fietsherstellers met de fiets en dergelijke. Als je de keuze hebt tss hersteller met fiets of 1 met bestelwagen, en je wil NIET lang wachten moet je zeker kiezen voor deze met de fiets.
MClaeys schreef:Files zijn hatelijk dus het is logisch dat mensen er op klagen
.
Dat is helemaal niet logisch, want je kiest er immers zelf voor om in de file te staan. Het staat je vrij andere vervoermiddelen te kiezen maar die vind je helemaal te min blijkbaar.
Stel dat de overheid gewoon je verplicht om met het openbaar vervoer te gaan. Hoe goed/slecht dat openbaar vervoer loopt weten de meesten ook wel ...
Dan zou je bv. reden hebben om te klagen ... omdat je niet mag kiezen !
MClaeys schreef:B, maar ga niet verkondigen dat iedereen dan maar naast zijn werk moet gaan wonen of maar met zen fietske moet gaan
Uw verkleinwoord 'fietske' zegt eigenlijk genoeg ... Ik schreef ook niet dat IEDEREEN dit of dat moet doen. Ik zei dat men dat beter zou fiscaal stimuleren ipv rekeningrijden te moeten invoeren.
fredo66 schreef:Daarnaast dient men natuurlijk ook eindelijk komaf te maken met de dieselbedrijfswagens. Een bedrijfswagen zou terug gewoon een wagen moeten zijn enkel en alleen in dienst van het bedrijf en niet van de werknemer. Want dat laatste zorgt alleen maar voor perverse effecten. Maar uiteraard zijn onze politici te laf om daar werk van te maken. Misschien eens na de verkiezingen ...
MClaeys schreef:Genoeg mensen die wel degelijk nut hebben aan een bedrijfswagen, dat er mensen zijn die er enkel een hebben om dagelijks naar dezelfde bureau te gaan (ik ken er zelfs die er een hebben ondanks dat ze dagelijks met de trein naar het werk gaan) is niet de schuld van de mensen die deze wel kunnen gebruiken.
Lees de paragraaf nog eens rustig en dan kan je vaststellen dat we op dat punt eigenlijk hetzelfde denken: een bedrijfswagen dient voor bedrijfsdoeleinden.
Ik stel niet voor om vertegenwoordigers en dergelijke hun bedrijfswagen af te nemen. Wel bv het vb dat je zelf aanhaalt. De echte bedrijfschauffeurs krijgen dan minder files ...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:
Jack Daniels schreef:Euh... bij mij in de buurt = de buurt van Dendermonde. De linkjes naar "LeForem" slaan op de Waalse VDAB, dus zeker niet bij mij in de buurt. En ze zullen mij graag zien komen met mijn 49 lentes.
Lieu(x) de travail : NINOVE
Da's, snel gerekend, meer dan 100km korterbij Dendermonde.

J.
Misschien snel gerekend, maar wel heel slecht gerekend. Afstand Dendermonde-Ghislenghien is ongeveer 60 km. Dat 2x per dag maakt dus 120 km. En Ninove, betekent: autobus van bij mij in Dendermonde tot aan station. Aan station bus naar Aalst; in Aalst bus richting (of rechtstreeks naar) Ninove. Als jij daar zin in hebt, mij goed maar met een uur (enkele reis) kom ik er niet. Wees daar maar zeker van. Ik ben nu ook meer dan een uur 's morgens en nogmaals ruim een uur 's avonds onderweg.
Los van het feit of ik dicht(er) bij huis kan werken, ik kom niet meer aan de bak gezien mijn leeftijd. Mijn vriendin is even oud en op dit moment aan het solliciteren voor ander werk maar zij wordt vriendelijk bedankt voor haar diensten. Zij solliciteert omdat de dienst waar ze nu voor werkt (schoonmaakdienst OCMW) enorm moet besparen en de kans meer dan reëel is dat zij (en anderen) ontslagen gaan worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Dicht bij je werk gaan wonen, ik zie het graag gebeuren. Je bent in deze tijden zo zeker van je werk dat je waarschijnlijk regelmatig gaat mogen verhuizen. Wie werk zoekt wordt door de VDAB ook steeds verder en verder gestuurd om te gaan solliciteren. Tweede probleem is dan het gezin. Moet je BEIDEN in dezelfde buurt werk zoeken waar ze wonen en als 1 van beiden ontslagen wordt en elders werk kan vinden (ook zo gemakkelijk tegenwoordig) verhuizen in de buurt van het werk van de ene of blijven en de andere laten pendelen?
Wat met schoolgaande kinderen bij veranderen van werk buiten je buurt? Andere school... ?

In theorie klopt dat natuurlijk allemaal, je kan gemakkelijk verhuizen, je huis verkopen, een nieuw kopen leningen laten aanpassen, registratiekosten betalen...

Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom al die firma's in Brussel willen zitten, ministeries idem. Tegenwoordig kan administratie toch perfect gelijk waar te lande zitten.
Bye, Maurice
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Uw bericht is wel "zwaar" overdreven, precies of ik zit hier de comments van HLN te lezen. (Nog straffer dat iemand u voor zo'n bericht een bedankje geeft trouwens)

Kan zijn dat jij in dorpen 200km moet omrijden, maar als jij 200km moet omrijden zit je helaas al in het buitenland. Aub, als je een prijs kon winnen voor de meest overdreven post mag het gerust deze zijn hoor. :lol:
Natuurlijk is die 200km overdreven, ik geef een mening, geen wetenschappelijke cijfers ! En probeer enkel een punt te maken. Soms moet je extremen gebruiken om een punt te maken.
12,5435748674545213543543548374548679784363546879876843541358468768763543541638468786km :bang:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

fredo66 schreef:Alweer sla je de nagel op de kop. In Gent zijn er tegenwoordig fietskoeriers, fietsherstellers met de fiets en dergelijke. Als je de keuze hebt tss hersteller met fiets of 1 met bestelwagen, en je wil NIET lang wachten moet je zeker kiezen voor deze met de fiets.
Als de hersteller van mijn Panasonic met zijn velo moest komen dan was de garantie voorbij voor hij ze kon komen herstellen, deze kwam namelijk van de kust en zag er niet al te fit uit. De persoon die mijn laptop van HP kwam herstellen kwam van Gent, dat is misschien nog net te doen met de fiets maar dan toch niet om een hoop klanten af te handelen want het is toch een dikke 30 kilometer van hem thuis naar hier (met fiets, met de wagen is het 8Km meer). Beide kwamen met een gewone bedrijfswagen langs voor de herstelling (een BMW 1 en een Ford Mondeo als ik het me goed herinner, is inmiddels weer een paar jaar terug), dus niet eens een camionette die soms moeilijker privé te gebruiken is. Misschien was er wel een technieker in de buurt die eens met zijn fiets wou langskomen, maar de toestellen waren in garantie dus dan heb ik dat al niet te kiezen (+ dan moet je die al kunnen vinden). Als bonus, van openbaar vervoer is hier geen sprake tenzij je de belbus meetelt want de bussen zijn verder afgeschaft. En ik leef niet eens op de boerenbuiten of het hol van Pluto dus daar ligt het alvast niet aan.
fredo66 schreef:
MClaeys schreef:Files zijn hatelijk dus het is logisch dat mensen er op klagen
.
Dat is helemaal niet logisch, want je kiest er immers zelf voor om in de file te staan. Het staat je vrij andere vervoermiddelen te kiezen maar die vind je helemaal te min blijkbaar.
Stel dat de overheid gewoon je verplicht om met het openbaar vervoer te gaan. Hoe goed/slecht dat openbaar vervoer loopt weten de meesten ook wel ...
Dan zou je bv. reden hebben om te klagen ... omdat je niet mag kiezen !
Ik zal morgen tegen mijn baas zeggen dat hij me nog maar naar 1 locatie mag sturen, goed bereikbaar met het openbaar vervoer want anders kom ik mijn bed niet uit, ik kies namelijk niet om in de file te staan :lol: wie zal mogen blijven denk je, de persoon die soepel is en een stuk of 7 adressen doet op een dag of de persoon die langer onderweg is met het openbaar vervoer dan dat zijn collega in de file vast zit. Niet iedereen heeft die keuze en mogelijkheid, je zegt het zelf => niet mogelijk voor iedereen, maar je doet er nogal gemakzuchtig over dat het precies de simpelste zaak van de wereld is. Niet iedereen leeft in dat "ideale" wereldje.
fredo66 schreef:
MClaeys schreef:B, maar ga niet verkondigen dat iedereen dan maar naast zijn werk moet gaan wonen of maar met zen fietske moet gaan
Uw verkleinwoord 'fietske' zegt eigenlijk genoeg ... Ik schreef ook niet dat IEDEREEN dit of dat moet doen. Ik zei dat men dat beter zou fiscaal stimuleren ipv rekeningrijden te moeten invoeren.
Je schreef niet letterlijk iedereen maar het kwam wel zo over. En de term "fietske" was puur om de ridiculiteit te benadrukken, ik zit zelf nog vaak genoeg op men stalen ros om niet denigrerend te moeten doen naar mijn fietsende medemens. En ik dacht dat men al deed aan zulke fiscale stimulatie? Door een hogere fietsvergoeding dan de vergoeding moest je met de wagen komen + bedrijven die zelf fietsen geven/beschikbaar stellen aan hun werknemers en het volledig kunnen inbrengen (dacht ik, pin me hier niet op vast).
fredo66 schreef:Lees de paragraaf nog eens rustig en dan kan je vaststellen dat we op dat punt eigenlijk hetzelfde denken: een bedrijfswagen dient voor bedrijfsdoeleinden.
Ik stel niet voor om vertegenwoordigers en dergelijke hun bedrijfswagen af te nemen. Wel bv het vb dat je zelf aanhaalt. De echte bedrijfschauffeurs krijgen dan minder files ...
Dat klopt, maar in je stellingen komt ook naar voor dat je privé gebruik zou verbieden voor deze wagens, wat in mijn ogen zeer kortzichtig is (want dat zou voor veel mensen de zaken nogal bemoeilijken). Mijn verdedigingen doelen dan ook enkel op voor de bedrijfswagens die nut hebben, over die andere ga je me niks/weinig horen zeggen.
r2504 schreef:
MClaeys schreef:Of moet ik maar in de GB in de buurt rekken vullen omdat er geen langdurige IT-jobs zijn in mijn buurt?
Het gaat niet enkel over IT mensen... er zijn duizenden jobs die diensten leveren tot aan jou deur... en daarvoor heb je nu éénmaal verplaatsingen nodig !
Uiteraard, ik wou gewoon de voor mij bekende situatie aanhalen, namelijk die van mezelf ;). Die van de vriendin kan ik ook aanhalen, er zijn veel scholen in de buurt maar ze hebben niet overal jobs in die scholen. Mijn vriendin zou dan maar moeten wachten en hopen dat er eentje in de buurt is die iemand aanneemt. Het leven is duur om thuis te zitten wachten op een job, en als ge met 2 personen zijt zijn 2 inkomens tegenwoordig noodzakelijk (nabije toekomst, wonen nog beiden thuis maar de situatie is niet ondenkbaar vandaar).

Maar het gaat inmiddels al lang niet meer over rekeningrijden heb ik de indruk :wink:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:
Natuurlijk is die 200km overdreven, ik geef een mening, geen wetenschappelijke cijfers ! En probeer enkel een punt te maken. Soms moet je extremen gebruiken om een punt te maken.
12,5435748674545213543543548374548679784363546879876843541358468768763543541638468786km :bang:
Probeer uw mening dan realistisch te verkondigen... Het wegennet is in slechte staat = klaag! Ze werken aan het slechte wegennet is eveneens klaag. je leest hier toch wel wat hoor...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”