Vreemd VOIP probleem (betamax)

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Hi,

Maandag en gisteren had ik een vreemd probleem met een VOIP gesprek. Met het oog op vakantie moest ik internationaal bellen naar een nummer dat ik in december en januari ook al probleemloos belde. Omdat ik een mail kreeg van de luchtvaartmaatschappij die we zullen gebruiken wou ik hen contacteren.
1e keer gebeld, ik krijg een antwoordapparaat "welcome to mountain of fire ministries prayerline Maryland..." WTF.. verkeerd land zelfs... Even in de Fritzbox gekeken en het nummer was correct (hetzelfde dan in december).
2e poging. Telefoon belt maar wordt niet opgenomen...
3e poging. Telefoon belt 1 keer en ik krijg een antwoordapparaat "this is... leave your nr and name... beeep"

Blijkbaar kreeg ik dus drie verschillende bestemmelingen aan de andere kant. Nog raar, de tweede poging waarbij niet opgenomen werd stond aan 30ct aangerekend (tarief 1 min. naar mijn bestemmeling), ook het eerste (in Maryland was aan dat tarief en niet aan het tarief voor de US).

Gisteren dan maar geëxperimenteerd en een dialing rule ingesteld voor het gewenste nr zodat i.p.v. voipcheap easyvoip zou gebruikt worden. Hetzelfde nr gebeld en deze keer zat ik bij de vliegtuigmaatschappij. Vreemd dus. Hetzelfde nr leidt op een andere VOIP provider naar verschillende bestemmingen, zelfs naar een ander land :???:

Iemand een verklaring? Er worden geen prefixen toegevoegd het nummer wordt dus steeds volledig ingevoerd 00 xxx xxxxxxx.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”