Telenet: port forwarding - antwoord door telenet technische

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Beste forum bezoekers deze info van Telenet voor wie problemen heeft met port forwarding. Ikzelf heb een whoppa abo.

Geachte,

Het is inderdaad enkel mogelijk om een port forward te doen op IP niveau, zonder naar een andere poort te verwijzen.
Een optie is eventueel om het IP 192.168.1.10 (waar vermoedelijk een server aan gekoppeld is) als DMZ in te stellen en vervolgens de poort 8080 ook te configureren als webserver poort. Indien u meerdere opties wil configureren in uw intern netwerk is het mogelijk om zelf een router te plaatsen en deze in DMZ te configureren op de Telenet modem.

Indien u alle poorten onder 1024 wenst open te zetten is de enige oplossing om over te schakelen naar Business Internet 120. Hierbij krijgt u een vast IP adress waar u eveneens een PTR record op kan laten configureren (voor een mailserver). Echter wordt de wireless modem dan vervangen door een modem only.

Hopende u hier voldoende informatie mee gegeven te hebben.

Met vriendelijke groeten

Operations Engineer
Telenet for Business

T. +32 15 36 43 64
Liersesteenweg 4, B-2800 Mechelen

www.telenet.be/business
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”