BBOX3 trage opstart LAN

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
plee
Starter
Starter

Heb onlangs een nieuwe BBOX3 gekregen bij upgrade van ADSL naar VDSL. Alles werkt prima doch bij het opstarten PC duurt het meer dan 5 minuten vooraleer er een internetverbinding tot stand is gebracht. Dacht dat het lag aan de slaapstand van mijn powerline ethernet link en dit dan afgelopen WE door ethernetkabel vervangen maar lost niets op! Ook het downloaden van mijn mail van mijn skynet account is tergend traag en doet me denken aan de tijd van de dial-up verbindingen :evil:

Bij verbinding via wifi op Ipad of iphone heb ik dit probleem niet. Eens alles is opgestart heb ik een prima snelle verbinding maar moet dan wel 10 min geduld hebben. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Heb zelf wel niet veel verstand van IP adressen enz...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

zeker dat het niet aan de pc zelf ligt dat die nog niet volledig opgestart is voor je iets begint?

als je het op andere toestellen niet hebt + na een 10tal minuten (bij sommige pc's effectief de opstarttijd...) werkt het vlot,
dan klinkt het me niet gelijk als een bbox3 / belgacom issue.

als je toevallig een andere pc hebt liggen, even die verbinden met utp en testen,
en desnoods eens een andere lan poort nemen.
eventueel met een linux live cd booten en zo proberen als je geen andere pc hebt, kan ook weleens het antwoord geven.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”